Svårstartad D24tic

Wille03
7 maj 2020 · 67 Inlägg

Tjena, har en d24 som är väldigt svårstartad. Kan liksom vara 25 plusgrader ute och den tänder inte ens till om man inte glöder. Känner andra som kör d24 och dom kan utan problem starta på sommaren utan att glöda, medans jag kan nöta starten hur länge som helst utan ett enda tändande. Men om jag glöder typ 10 sekunder så startar den lätt och går alltid fint när den väl går. Dock om det är runt nollan ute så måste jag glöda 3 gånger och nöta på starten länge tills den hoppar igång, och den går väldigt dåligt kall. Den vibrerar extremt mycket kall så tror inte den går på alla cylindrar när den är kall. Helt omöjligt att få igång när det börjar gå ner mot 10 minus, har tagit hela batteriet utan att få igång den.

Vad är det som är dåligt tror ni, antar att jag har väldigt dålig komp men vad beror det på?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
8 maj 2020 · 4 917 Inlägg

Jag hade börjat med att kolla kompen som du nämner och sedan hade det blivit bränsletrycket..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Wille03
8 maj 2020 · 67 Inlägg

Ja, jag ska kolla kompen. Men jag tycker inte det borde vara något med bränslet eftersom när den går så går den bra, det är jämn och fin tomgång och den känns inte slöare än någon annan d24tic.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang