Hur dum får man lov att vara ?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
29 maj 2020 · 4 917 Inlägg

"En anmälare i Hällabrottet har upptäckt att han under dagen haft inbrott i sin bil. Tillgrepp av id handlingar, telefon och plånbok. Eventuellt är det mer som saknas. Anmälningsupptagning pågår i skrivande stund."

Anmälaren kan nog inte ha alla hästar hemma eller inga vassa knivar i lådan..
Hade det varit för sisådär en 50 år sedan så hade det nog gått bra att ha hela förmögenheten i bilen t o m över natten..smile
Hade jag varit varit försäkringsbolagetför denna individ, så skulle denne inte fått en spänn..sad
Nu vill jag se lite komments..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Utmarks-Loke
29 maj 2020 · 5 809 Inlägg

Vem lämnar kvar telefonen i bilen? Måste vara en gammal gubbe, ingen yngre skulle klara släppa den.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
29 maj 2020 · 4 917 Inlägg

Due, JAG är en skitgammal gubbe, snart 70, och jag lämnar inget av värde kvar i kärran..
Nä, det måste vara en DISTRÄ individ som dessutom är väldigt godtrogen..smile
Troligen en genomstressad pojkvasker..smile

Senast redigerat av axxet (29 maj 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Rensvinf
29 maj 2020 · 528 Inlägg

Jag bor på landet och lämnar till och från värdesaker i bilen. Jag förstå att ni i storstäder gett upp hoppet om svedala men vi på landet har inte gjort det än. Jag lämnar oftast huset olåst också.  Inga problem alls. Och det kanske är en dödssynd i en storstad, men att hävda att man inte skulle få ersättning för att man lämnat värdesaker i sin bil känns fel. Det är min rätt. Jag tänker inte anpassa mig efter tjuvar.

Utmarks-Loke
29 maj 2020 · 5 809 Inlägg

Rensvinf skrev:
Jag bor på landet och lämnar till och från värdesaker i bilen. Jag förstå att ni i storstäder gett upp hoppet om svedala men vi på landet har inte gjort det än. Jag lämnar oftast huset olåst också.  Inga problem alls. Och det kanske är en dödssynd i en storstad, men att hävda att man inte skulle få ersättning för att man lämnat värdesaker i sin bil känns fel. Det är min rätt. Jag tänker inte anpassa mig efter tjuvar.

Man får ju inte diskutera politik på forumet så jag säger bara att Svedala är väl en plats som det faktiskt finns hopp om.

Rensvinf
29 maj 2020 · 528 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:

Rensvinf skrev:
Jag bor på landet och lämnar till och från värdesaker i bilen. Jag förstå att ni i storstäder gett upp hoppet om svedala men vi på landet har inte gjort det än. Jag lämnar oftast huset olåst också.  Inga problem alls. Och det kanske är en dödssynd i en storstad, men att hävda att man inte skulle få ersättning för att man lämnat värdesaker i sin bil känns fel. Det är min rätt. Jag tänker inte anpassa mig efter tjuvar.

Man får ju inte diskutera politik på forumet så jag säger bara att Svedala är väl en plats som det faktiskt finns hopp om.

Jag förstår dig. Och håller med.  Just Svedala är väl vanlig omskrivning för Sverige. Det var så jag använde begreppet. Jag visste knappt om att denna ort finns. Men visst, en snabb koll ger att det finns hopp. smile

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
29 maj 2020 · 4 917 Inlägg

Det finns INDIVIDER som går och känner på handtag lite här och där, och i ditt fall får dom säkert napp..
Så, töm bilen själv innan tjuven gör det..är mitt godhjärtade råd..

Senast redigerat av axxet (29 maj 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
KolGruvan
29 maj 2020 · 1 450 Inlägg

Jag låser nästan aldrig min bil. Nyckeln sitter i under natten osv. Vill dom ta den så får dom ta den.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
jaka54
29 maj 2020 · 5 680 Inlägg

Hej!
-Bilmärke?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
29 maj 2020 · 4 917 Inlägg

Ja !!!!!!!!!!!!!!!!
Jag  och jaka vill komma och "titta"..smile

Senast redigerat av axxet (29 maj 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
husseman
30 maj 2020 · 1 577 Inlägg

Hehe, ja att lämna plånbok i bilen kanske e´lite överkurs, men mobilfan glömmer ja ofta i bilen o att låsa en Renault Clio 04 känns rätt menlöst. Min sj. risk lär inte påverkas mkt. då man öppnar dessa med en Biltemamejsel för 15:- . Låt ******* kolla igenom, o vill de ha nåt som Soc. inte gett dom- kan de ta skiten.
Sånt e´livet o man slipper glas splitter om analfabeterna fixar att känna på handtaget först.
mvh/husse

Senast redigerat av husseman (30 maj 2020)

Nybergrobin
30 maj 2020 · 2 377 Inlägg

husseman skrev:
Hehe, ja att lämna plånbok i bilen kanske e´lite överkurs, men mobilfan glömmer ja ofta i bilen o att låsa en Renault Clio 04 känns rätt menlöst. Min sj. risk lär inte påverkas mkt. då man öppnar dessa med en Biltemamejsel för 15:- . Låt ******* kolla igenom, o vill de ha nåt som Soc. inte gett dom- kan de ta skiten.
Sånt e´livet o man slipper glas splitter om analfabeterna fixar att känna på handtaget först.
mvh/husse

Inte helt säkert xD 

Polarens bil slog dom in rutan på samt bröt sig in i bagaget för att stjäla baslåda etc....problemet var bara att bilen var olåst som alltid

husseman
30 maj 2020 · 1 577 Inlägg

Nybergrobin skrev:

husseman skrev:
Hehe, ja att lämna plånbok i bilen kanske e´lite överkurs, men mobilfan glömmer ja ofta i bilen o att låsa en Renault Clio 04 känns rätt menlöst. Min sj. risk lär inte påverkas mkt. då man öppnar dessa med en Biltemamejsel för 15:- . Låt ******* kolla igenom, o vill de ha nåt som Soc. inte gett dom- kan de ta skiten.
Sånt e´livet o man slipper glas splitter om analfabeterna fixar att känna på handtaget först.
mvh/husse

Inte helt säkert xD 

Polarens bil slog dom in rutan på samt bröt sig in i bagaget för att stjäla baslåda etc....problemet var bara att bilen var olåst som alltid

Hehe, ok.. så det kanske är bättre att sätta en lapp på bilen att den e´olåst då.. fast text går ju bort så måste vara nån figur av nåt slag. O den som ser den har en IQ på Guldfisknivå.. Hur gör man en sån figur?? Den som fixar ett klistermärke med rätt figur på kan nog tjäna en hacka. Fan ja skulle beställa en direkt om det fanns.

mvh/husse

Senast redigerat av husseman (30 maj 2020)

Nybergrobin
30 maj 2020 · 2 377 Inlägg

husseman skrev:

Nybergrobin skrev:

husseman skrev:
Hehe, ja att lämna plånbok i bilen kanske e´lite överkurs, men mobilfan glömmer ja ofta i bilen o att låsa en Renault Clio 04 känns rätt menlöst. Min sj. risk lär inte påverkas mkt. då man öppnar dessa med en Biltemamejsel för 15:- . Låt ******* kolla igenom, o vill de ha nåt som Soc. inte gett dom- kan de ta skiten.
Sånt e´livet o man slipper glas splitter om analfabeterna fixar att känna på handtaget först.
mvh/husse

Inte helt säkert xD 

Polarens bil slog dom in rutan på samt bröt sig in i bagaget för att stjäla baslåda etc....problemet var bara att bilen var olåst som alltid

Hehe, ok.. så det kanske är bättre att sätta en lapp på bilen att den e´olåst då.. fast text går ju bort så måste vara nån figur av nåt slag. O den som ser den har en IQ på Guldfisknivå.. Hur gör man en sån figur?? Den som fixar ett klistermärke med rätt figur på kan nog tjäna en hacka. Fan ja skulle beställa en direkt om det fanns.

mvh/husse

Misstänker att personerna i fråga inte läser så ofta ;P

husseman
30 maj 2020 · 1 577 Inlägg

Hehe, nä då e´vi inne på samma linje- frågan e´hur man får till en bild som tom. min Toaborste o Svetsarn fattar. Man får nog försöka att inte tänka, när man gör den... men hoppas nån kommer på nåt.

mvh/husse

torsen
30 maj 2020 · 7 198 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Vem lämnar kvar telefonen i bilen? Måste vara en gammal gubbe, ingen yngre skulle klara släppa den.

Hahaha!
Neej, inte ens jag skulle lämna något av det uppräknade kvar i bilen.
Däremot låser jag inte 2CV:n.
Har  råkat ut för att man skurit upp suffletten ett par gånger.

granadadr
30 maj 2020 · 7 268 Inlägg

låser alltid min bil pga verktyg å dyl som finns i den,, bor i villa i Skellefteå kan tilläggas

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang