Ja det verkar det vara när jag googla på det. Grejen är att "tempgivaren" på mitt termostathus sitter inte fast.. utan jag kan dra upp den. Den flög loss härom dagen när jag körde och all kylvätska pumpades ut från hålet.
Hur ska dessa sitta? Måste ju finnas någon typ av spärr som låser den på plats?
Tempgivaren sitter fast med den U-formade "hållhaken" i plast som sitter under fästet för tempgivaren. "Hållhaken" skjuts in från sidan och låser på det viset fast tempgivaren.
Tempgivaren sitter fast med den U-formade "hållhaken" i plast som sitter under fästet för tempgivaren. "Hållhaken" skjuts in från sidan och låser på det viset fast tempgivaren.
Tack så mycket! Ska ner och kika om det kan vara så att den hållhaken har gått av på termostathuset... i det fallet blir det att köpa ett nytt hus!
Hehe, ska vi gissa på att buntbanden kommer från ...... o kommer hålla . dagar. ? Clipsen som håller givare kostar nada. o skulle skåran vara kass så kostar huset inte många spänn heller. Ja hade inte släppt iväg en bil med buntbandad tempgivare ....men det e´ja det. Lycka till /husse
Hehe, ska vi gissa på att buntbanden kommer från ...... o kommer hålla . dagar. ? Clipsen som håller givare kostar nada. o skulle skåran vara kass så kostar huset inte många spänn heller. Ja hade inte släppt iväg en bil med buntbandad tempgivare ....men det e´ja det. Lycka till /husse
Hehe nä du, riktiga industribultband Hållbarheten kan vara allt från 1 dag till flera år. Ser dock ingen direkt anledning till varför buntbandet skulle släppa Men skulle det göra det så blir det att hitta ett nytt hus i värsta fall då jag inte hittar något clips till tempgivaren
som sagt montera det som det ska sitta.. även om buntbandet inte går av så kan man inte sätta fast det nog hårt så när man en dag belastar maskin lite extra en varm sommardag upp för en backe så börjar det antagligen läcka igen. på dom där sitter det väll ett metallklips det ser man förövrigt på första bilden inget som bara ramlar bort utav sig själv
som sagt montera det som det ska sitta.. även om buntbandet inte går av så kan man inte sätta fast det nog hårt så när man en dag belastar maskin lite extra en varm sommardag upp för en backe så börjar det antagligen läcka igen. på dom där sitter det väll ett metallklips det ser man förövrigt på första bilden inget som bara ramlar bort utav sig själv
Hittade äntligen en metallklämma. Jag har inte en aning om vad som fått min gamla att falla bort, kanske klämman hade blivit slapp... Men borta var den då tempgivaren hade lossnat och all kylvätska pumpades ut och det såg ut som jag hade ett brajkalas när jag stannade bilen
Men för övrigt, tror absolut buntbandet hade hållt det på plats. Det är industriband, betydligt tjockare och nyper rejält. Så kan inget annat än att rekommendera det som en liten abrovinsch tills man fått tag på en metallklämma!