Bmw 325d startar inte på morgonen

Chrisorenn
26 juni 2020 · 7 Inlägg

Köpte nyss en bmw 325d från 07 som har gått bra och startat bra 1 vecka nu men dessa dagar har den inte gått igång på morgonen men konstigt nog testa jag efter jobbet och då gick den igång utan problem men sen inte idag på morgonen igen. Startmotorn går runt och kan stå så säkert 30 sek utan resultat. Tack på förhand!

uhlin
26 juni 2020 · 2 831 Inlägg

Låter som den släpper tillbaka dieseln till tanken. Nån backventil som spökar.

Andra som kan va är glödstift men tror mindre på det då den borde sparka igång utan glödning nu i värmen.

Chrisorenn
26 juni 2020 · 7 Inlägg

uhlin skrev:
Låter som den släpper tillbaka dieseln till tanken. Nån backventil som spökar.

Andra som kan va är glödstift men tror mindre på det då den borde sparka igång utan glödning nu i värmen.

Det låter väldigt rimligt med backventlien.
Nej tror inte heller på glödstift för även om 1 eller 2 hade vart paj hade den väl ändå dragit igång pga att de finns 4 till.
Finns de nått sätt att kolla backventilen eller nån liknande ventil.😊

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 juni 2020 · 17 379 Inlägg

Glödstift är det inte. Den där knackar igång även i noll grader utan någon glödning alls. Hade det varit glödproblem hade den startat på de cylindrar som har hela stift för övrigt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Chrisorenn
26 juni 2020 · 7 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Glödstift är det inte. Den där knackar igång även i noll grader utan någon glödning alls. Hade det varit glödproblem hade den startat på de cylindrar som har hela stift för övrigt.

Ja tänkte detta med så antagligen är det som uhlin skrev med att dieseln åker till tanken pga backventil kanske? Eller har du nån annan idé?
Tack

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
26 juni 2020 · 4 917 Inlägg

För att vara säker så kan man kolla bränsletrycket..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Chrisorenn
26 juni 2020 · 7 Inlägg

axxet skrev:
För att vara säker så kan man kolla bränsletrycket..

Menar du typ lossa på en spridare och kolla om de kommer där?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
26 juni 2020 · 4 917 Inlägg

Chrisorenn skrev:

axxet skrev:
För att vara säker så kan man kolla bränsletrycket..

Menar du typ lossa på en spridare och kolla om de kommer där?

Jag menar mäta trycket  med en bränsletrycksmätare..
Men det har man ju inte hemma till vardags direkt, så antingen får man köpa en eller spendera pengarna på en verkstad som har en..
Men förmodligen gissar dom rätt när det gäller backventilen..

Senast redigerat av axxet (26 juni 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Chrisorenn
26 juni 2020 · 7 Inlägg

axxet skrev:

Chrisorenn skrev:

axxet skrev:
För att vara säker så kan man kolla bränsletrycket..

Menar du typ lossa på en spridare och kolla om de kommer där?

Jag menar mäta trycket  med en bränsletrycksmätare..
Men det har man ju inte hemma till vardags direkt, så antingen får man köpa en eller spendera pengarna på en verkstad som har en..
Men förmodligen gissar dom rätt när det gäller backventilen..

Okej får höra med en verkstad tror jag angående bränsletrycket. Men har aldrig hört om en backventil eller liknande vart kan den sitta isåfall?

uhlin
26 juni 2020 · 2 831 Inlägg

Chrisorenn skrev:

axxet skrev:

Chrisorenn skrev:

Menar du typ lossa på en spridare och kolla om de kommer där?

Jag menar mäta trycket  med en bränsletrycksmätare..
Men det har man ju inte hemma till vardags direkt, så antingen får man köpa en eller spendera pengarna på en verkstad som har en..
Men förmodligen gissar dom rätt när det gäller backventilen..

Okej får höra med en verkstad tror jag angående bränsletrycket. Men har aldrig hört om en backventil eller liknande vart kan den sitta isåfall?

Backventilen brukar sitta i pumpen.

Man kan sätta en extra backventil på bränsleledningen med så uppnår man samma sak.

Chrisorenn
26 juni 2020 · 7 Inlägg

uhlin skrev:

Chrisorenn skrev:

axxet skrev:

Jag menar mäta trycket  med en bränsletrycksmätare..
Men det har man ju inte hemma till vardags direkt, så antingen får man köpa en eller spendera pengarna på en verkstad som har en..
Men förmodligen gissar dom rätt när det gäller backventilen..

Okej får höra med en verkstad tror jag angående bränsletrycket. Men har aldrig hört om en backventil eller liknande vart kan den sitta isåfall?

Backventilen brukar sitta i pumpen.

Man kan sätta en extra backventil på bränsleledningen med så uppnår man samma sak.

Okej tack så mycket
Blir nog att lämna in bilen på bmw i veckan så får dem kolla blir nog lättast med detta.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang