VW Passat Alltrack B8 - plastdel till dörrhandtag

trdr
26 juni 2020 · 2 Inlägg

Nån som vet hur man byter denna på billigaste möjliga sätt?
Behöver först veta serienummer på reservdelen så jag kan googla på den. Och tips på var man kan köpa och få den utbytt i Stockholmstrakten.

Googlat men hittar varken serienummer till delen eller nån som säljer på ebay/bildelssidor. VW vill ha 800 kr för delen och över 2000 för arbetet. Behöver plastdelen som spruckit och gått av och är rätt vass, så den sticker hål i handflatan varje gång man ska stänga igen dörren. Rödmarkerade delen på bilden är den som gått av och försvunnit på nåt sätt.

Tack!

/ Timhttps://www1.garaget.org/gallery/images/237/236243/236243-202625b0f88e1f87aa03f5a5e668a064.jpg

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
26 juni 2020 · 4 917 Inlägg

Det billigaste är nog att sänka sig till skrotarnivå och kolla och sen  byta själv, annar får du nog punga ut med domdär 2000 kronorna..
De sk. verkstäderna blir ju enbart fräckare med sina hissnande priser på sktbagateller..
Har du inte tummen mitt i handen så klarar du själv detdär..

Senast redigerat av axxet (26 juni 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
jaka54
26 juni 2020 · 5 682 Inlägg

Hej!
Antagligen sitter armstödet fast på samma sätt som på min 31 år gamla  Audi 100, med tre insexskruvar undertill på armstödet. Kolla får du se! Enkelt att fixa själv.
Sen kan du köpa/ta ett nytt armstöd på närmsta bilskrot.

Senast redigerat av jaka54 (26 juni 2020)

trdr
29 juni 2020 · 2 Inlägg

Tack! Verkar vara för ny bil för att hitta delar på skroten. Och man måste tydligen ta bort hela dörrinsidan. Får nog köpa delen från VW, men hitta någon annan bilmek som byter den, som tar mindre än de 2900 kr/timma som VW-verkstan tar. Tack ändå för tipsen!

jaka54
29 juni 2020 · 5 682 Inlägg

Hej!
Låter konstigt om man måste ta bort hela dörrsidan för att ta bort armstödet.
Har du kollat armstödets undersida? Tre hål innehållande tre insexskruvar??

Curse
29 juni 2020 · 686 Inlägg

Inte alls omöjligt att dörrsidan måste bort. Handtaget sitter säkert skruvat inifrån. Man kan inte jämföra en 31år gammal bil med dagens.

Mazda 6 "MPS" (2006)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
29 juni 2020 · 4 917 Inlägg

Curse skrev:
Inte alls omöjligt att dörrsidan måste bort. Handtaget sitter säkert skruvat inifrån. Man kan inte jämföra en 31år gammal bil med dagens.

Vad han menar Jaka, det är att han tycker att det är dags att du ska byta upp dig..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Curse
29 juni 2020 · 686 Inlägg

axxet skrev:

Curse skrev:
Inte alls omöjligt att dörrsidan måste bort. Handtaget sitter säkert skruvat inifrån. Man kan inte jämföra en 31år gammal bil med dagens.

Vad han menar Jaka, det är att han tycker att det är dags att du ska byta upp dig..smile

Är nöjd med min Mazda 6 MPS

Mazda 6 "MPS" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang