Hjälp med att hitta rätt ac kompressor

Ingo0919
28 juli 2020 · 8 Inlägg

Har en Peugeot 5008 2013 med start stop funktion . Ac är paj och jag behöver hitta en ny . Vet inte vad jag ska söka efter har fått olika nummer när jag söker på oen nummer med pricer på ac från 2000 till 8000 kr någon som är duktig på leta på nån bra ac kompressor som passar min bil

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 juli 2020 · 17 478 Inlägg

Hur länge har AC inte fungerat?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Ingo0919
28 juli 2020 · 8 Inlägg

Det var så att jag skulle fylla på ac systemet hos en värkstad och dom gjorde det som man skulle men det hände inget . Så han felsökte och fick fram att det komm ström till kontakten till den men i het hände sen . Så det är ca 2 månader sen

jaka54
28 juli 2020 · 5 731 Inlägg

Hej!
Fattar jag dig rätt att ström kom fram till magnetkopplingen på AC-kompressorn men att kompressorn inte startade?
Man kan ju byta bara magnetkopplingen.

husseman
28 juli 2020 · 1 590 Inlägg

Hmm, jovisst..men den kan kosta några spänn oxå.  Frågan e´man vill lägga 2k på en magnetkoppling, eller 3k på en ny kompressor. Ja vet vad ja hade valt..

mvh/husse

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
29 juli 2020 · 4 917 Inlägg

ja, vad hade du valt ?

Senast redigerat av axxet (29 juli 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
husseman
30 juli 2020 · 1 590 Inlägg

Hehe e´ju upp till kunden, - om ja nu nån gång skulle bli så senil så ja köpte en Peugeout o tänkt behålla den..så hade ja bytt kompressor. Men de flesta som har detta märke vill ju bara bli av med skiten...så ja hade nog bara bytt magnetkoppling..helst en beg. för 300:- o sålt vidare skiten till nästa Muhammed
mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang