Hög till lågnivå omvandlare

roz
30 juli 2020 · 11 Inlägg

Hej! Jag har efter många om och men slängt dit en baslåda i min Peugeot 508 sedan. Min fråga är vilka kablar ska man skarva omvandlaren i om man vill använda original stereo?
Finns det en annan stereo med större skärm länka gärna den också, ser helst att den här rca utgångar och skall passa bilen

Pininfarina406
30 juli 2020 · 529 Inlägg

roz skrev:
Hej! Jag har efter många om och men slängt dit en baslåda i min Peugeot 508 sedan. Min fråga är vilka kablar ska man skarva omvandlaren i om man vill använda original stereo?
Finns det en annan stereo med större skärm länka gärna den också, ser helst att den här rca utgångar och skall passa bilen

Hej, google tipsade om den här tex:
http://smarty-trend.com/227-peugeot-508
Mvh T.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
roz
30 juli 2020 · 11 Inlägg

Ingen som har koll på vart man kopplar in omvandlaren i org kablage

Xebers76
30 juli 2020 · 2 246 Inlägg

Den som biltema säljer har jag haft god erfarenhet av. Bara att skarva in på två högtalare. I mitt fall dem två i taket bak (kombi). Haft detta upplägg på 2 bilar under 6 år och det har aldrig krånglat faktiskt.

roz
31 juli 2020 · 11 Inlägg

Jag har en från brl som man ska ta ström samt jord. Högtalare fram bak vä samt hö. På tok för många kablar

flamuren
20 oktober 2020 · 27 Inlägg

Tips är att köpa en adapter som ger dig några nya högnivåkablar, och sen köper du ett slutsteg med högnivåingång.

Sån adapter finns på pimpmysound... han har otroligt många olika beroende på bil. Så slipper du klippa eller skarva i originalkablarna. Lite dyrare med värt det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang