Gul motorlampa lyser ibland BMW 320D

Viljestark
3 augusti 2020 · 26 Inlägg

Hej, vad betyder det när den här lampan lyser ibland?
https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109480/109480-9e34701ef3df30fa7811170e57539286.jpg

Christian S
3 augusti 2020 · 4 815 Inlägg

kolla instruktionsboken vad den betyder?
men eftersom det är någon form av motorlampa så är min gissning att det är något fel till motorstyrningen så ta och läs ur felkoderna så får du reda på varför den lyser.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Viljestark
3 augusti 2020 · 26 Inlägg

Christian S skrev:
kolla instruktionsboken vad den betyder?
men eftersom det är någon form av motorlampa så är min gissning att det är något fel till motorstyrningen så ta och läs ur felkoderna så får du reda på varför den lyser.

Har tyvärr inte instruktionsboken just nu

Christian S
3 augusti 2020 · 4 815 Inlägg

Viljestark skrev:

Christian S skrev:
kolla instruktionsboken vad den betyder?
men eftersom det är någon form av motorlampa så är min gissning att det är något fel till motorstyrningen så ta och läs ur felkoderna så får du reda på varför den lyser.

Har tyvärr inte instruktionsboken just nu

finns online https://www.bmw.se/sv/sidfot/uppkopplad … V4Lmh0bWw=

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Hipezi Holy Smoke Performance
3 augusti 2020 · 36 Inlägg

Nästan ett krav att kolla upp med OBDII. Det kan vara en hel del olika grejer annnars. Men instruktionsboken är givetvis en bra början som ovan nämnt.

Holy Smoke Performance
Viljestark
3 augusti 2020 · 26 Inlägg

Hipezi skrev:
Nästan ett krav att kolla upp med OBDII. Det kan vara en hel del olika grejer annnars. Men instruktionsboken är givetvis en bra början som ovan nämnt.

tack för tipset, hur gör jag det?

Mew
3 augusti 2020 · 2 151 Inlägg

Viljestark skrev:

Hipezi skrev:
Nästan ett krav att kolla upp med OBDII. Det kan vara en hel del olika grejer annnars. Men instruktionsboken är givetvis en bra början som ovan nämnt.

tack för tipset, hur gör jag det?

Kör in till en verkstad och be dem läsa ut felkoderna.

panda666
3 augusti 2020 · 4 228 Inlägg

Det är *motorlampan* som lyser. ibland säger du? vid gaspådrag eller vad? kan du berätta vad mer för symptom du upplever me bilen? vet att på 320d när man varvar ganska bra och motorlampan blinkar brukar det ofta betyda snart dags för turbobyte men det behöver inte vara för just dig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang