Automatlåset ur funktion

CamillaR
22 augusti 2020 · 2 Inlägg

Jag har en Toyota Auris där den automatiska låsfunktionen,  med nyckeln, på en bakdörr slutat fungera. Jag har testat att ändra barnspärren men ingen skillnad. 
Någon som har något tips?
/Camilla

Mew
22 augusti 2020 · 2 156 Inlägg

Antingen centrallåsmotorn i den dörren som gett upp, eller kabelbrott. Skulle jag gissa på. smile Kolla speciellt kablaget mellan dörr och kaross, där rör det på sig så där är det inte ovanligt att kabeln går av.

CamillaR
22 augusti 2020 · 2 Inlägg

Ok tack

husseman
22 augusti 2020 · 1 588 Inlägg

Hmm.. borde vara motorn som gett upp i dörren- kabelbrott mellan kaross o dörr e´sånt som bråkar på VW o Volvo o andra bilar. På en Toyota har man löst såna problem som bara tröttar ut folk.

mvh/husse

Mew
22 augusti 2020 · 2 156 Inlägg

husseman skrev:
Hmm.. borde vara motorn som gett upp i dörren- kabelbrott mellan kaross o dörr e´sånt som bråkar på VW o Volvo o andra bilar. På en Toyota har man löst såna problem som bara tröttar ut folk.

mvh/husse

Sist jag kollade är kablar inte märkesspecifika. wink Jag har fått byta/skarva kablaget till bakluckan på min Nissan också, precis som jag fick göra på min Volvo.

Men jag är nog inne på samma spår ändå, att det är motorn som gett upp. Speciellt med tanke på att det är bakdörren, som inte brukar öppnas lika ofta som t ex förardörren.

husseman
22 augusti 2020 · 1 588 Inlägg

Hmm, utgår från att biltillverkare kan väja kvalitet på kablar och dessutom välja hur man drar dom. Att Toyota skulle misslyckas med en sån billig historia känns inte troligt. Vill man tillverka felfria bilar, så har man givetvis lärt sig av andra tillverkares misstag. Därför ligger man i topp år efter år bland tillverkare med minst fel. Tyvärr verkar fler o fler fatta detta...så inte lätt att hitta Toyota beg. till bra pris längre.

mvh/husse

torsen
23 augusti 2020 · 7 233 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, utgår från att biltillverkare kan väja kvalitet på kablar och dessutom välja hur man drar dom. Att Toyota skulle misslyckas med en sån billig historia känns inte troligt. Vill man tillverka felfria bilar, så har man givetvis lärt sig av andra tillverkares misstag. Därför ligger man i topp år efter år bland tillverkare med minst fel. Tyvärr verkar fler o fler fatta detta...så inte lätt att hitta Toyota beg. till bra pris längre.

mvh/husse

Kunde inte ha skrivit bättre själv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang