Problem med billjud

Tomppa00
10 oktober 2020 · 4 Inlägg

Hej är ny på detta forum.
Jag har ett problem som kom idag när jag bytte högtalare i honda civic hatchback 94.

Problemet. Skulle byta nya 6x9 som jag har kört förr utan slutsteg. Men när jag lag nya 6x9  och lag på radion eller bluetooth så börja dom bara skramla och låta illa. Har fungerat för men nu sluta dett fungerar
Märkte att en kabel lämnat i klämm som går till högtalarna bytte ut den  men fungerar inte endå och att alla högtalare förutom basen skramlar.
Har kollat att det inte är några kablar som låsna eller skadade 🙄. Fungerar med jätte sakta volym typ 10 av 35 men när jag höjer lite skramlar det och höjer jag mer hör man inget av musiken bara piper/skramlar Vad är felet?
Stereo pioneer DEH-S320BT
slutsteg ground zero GZIA 4115HPX-II 4 kanals
Bas ground zero iridium GZIW 300X 12 350WRMS
högtalare 2 four audio 6x9 2 vägs koax
Buget ja vet men tillräckligt för mej

Lucif3r
10 oktober 2020 · 2 214 Inlägg

Åt h-e för hög gain inställd på slutsteget kanske?

Tomppa00
10 oktober 2020 · 4 Inlägg

Gainen är bra men 6x9orna är inte kopplade till slutsteget. Provade koppla dom till slutsteget men då gick steget i protect.
Inga högtalare fungerar och det kmr nästan inget ljud ur stereon basen dunkkar lagom hårt fast man höjer volymen till max inställt på stereon
Kan det vara stereon som gått sönder den är bara ett halv år gammal typ?

Tomppa00
11 oktober 2020 · 4 Inlägg

Uppdatering köpte ny stereo idag kopplade i den och när jag lag på musik gick det att höjja tills bas började ta över hörde sakta på musiken när jag körde hem ca 20 min. och tog jag ut stereon märkte den var jätte varm. Obs hadde bara i en högtalare på ca 60 w! Nån som vet felet går att höjja volymen tills det börjar bas eller en låt som har mer bas måste man sänkka volymen mer 🤔

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang