Vad är din åsikt om den här nya funktionen i forumet?

chrizz Administratör
13 oktober 2020 · 11 783 Inlägg

Jag vill skapa en ny funktion i forumet där man kan "gilla" inlägg och trådar. Min initiala tanke var en slags "gilla-knapp" bara för varje inlägg, men jag har sett på andra forum att det finns även med fler reaktioner. Man skulle kunna t.ex. ha "Håller med", "Roligt", "informativt", "Gillar" osv.

Vad tycker ni om det här?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
13 oktober 2020 · 4 917 Inlägg

Jag skulle behöva lite ryggdunkare ..tongue

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Lucif3r
13 oktober 2020 · 2 214 Inlägg

Tycker jag låter som något som borde funnits för flera år sedan smile
Lite smidigare att trycka på en 'gilla'-knapp än att skriva ett inlägg bara för att säga "snyggt!" eller motsvarande smile

chrizz Administratör
13 oktober 2020 · 11 783 Inlägg

*gilla*

wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
trubbelturbo
13 oktober 2020 · 1 460 Inlägg

+1

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Presidento Of World
13 oktober 2020 · 3 327 Inlägg

Hur har det gått med att få funktionen tagga en användare? Där man ev får notis om man blir nämnd i någon tråd?😁

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
chrizz Administratör
13 oktober 2020 · 11 783 Inlägg

Presidento skrev:
Hur har det gått med att få funktionen tagga en användare? Där man ev får notis om man blir nämnd i någon tråd?😁

Det är nog ett betydligt större projekt, men det ligger och ruvar. Jag skulle vilja fixa det här först tror jag.

Ju mer jag tänker på det så skulle jag nog vilja implementera det lite överallt på sajten, inte bara i forumet. Eventuellt ersätta Favorit-knappen för bilar med en ny gilla-funktion också.

Av någon anledning har jag dragit mig för det här under lång tid för att "det varit facebooks-grej", men samtidigt så används ju liknande funktioner i princip överallt ju. Får släppa mina dumma förutfattade meningar tror jag, och bara köra smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Utmarks-Loke
13 oktober 2020 · 5 836 Inlägg

Bra funktion, ibland vill man ju visa att man håller med någon utan att skriva ett helt inlägg om saken som bara kommer ivägen för det tråden egentligen handlar om

uhlin
13 oktober 2020 · 2 834 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Bra funktion, ibland vill man ju visa att man håller med någon utan att skriva ett helt inlägg om saken som bara kommer ivägen för det tråden egentligen handlar om

Funktionen är nog bra, men frågan är hur just det kommer bli med kommentarer, blir det bara en tumme upp och alla kommentarer försvinner? Lite rädd för det.

Skulle jag lägga upp en tråd på ett projekt ser jag hellre en kommentar än en tumme upp, visst kan väl en tumme upp va trevligt men en kommentar är ju alltid en kommentar, och kan bolla ideer med varann. Blir det fortsatta kommentarer kan det ju va trevligt, men ser en risk med att det bara blir en gillamarkering

Lucif3r
14 oktober 2020 · 2 214 Inlägg

uhlin skrev:
Skulle jag lägga upp en tråd på ett projekt ser jag hellre en kommentar än en tumme upp, visst kan väl en tumme upp va trevligt men en kommentar är ju alltid en kommentar, och kan bolla ideer med varann. Blir det fortsatta kommentarer kan det ju va trevligt, men ser en risk med att det bara blir en gillamarkering

Fast vad skulle du föredra? Ingen respons alls, eller en "tumme upp"?
Många läser, men långt ifrån alla kommenterar. Och det är just där en gilla-knapp kan vara till nytta, då kan dom som läser men inte disktuerar visa att "dom finns" och uppskattar dina inlägg smile

Dom som vill kommentera kommer ju fortfarande kommentera, det är jag 110% säker på.

torsen
14 oktober 2020 · 7 236 Inlägg

uhlin skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Bra funktion, ibland vill man ju visa att man håller med någon utan att skriva ett helt inlägg om saken som bara kommer ivägen för det tråden egentligen handlar om

Funktionen är nog bra, men frågan är hur just det kommer bli med kommentarer, blir det bara en tumme upp och alla kommentarer försvinner? Lite rädd för det.

Skulle jag lägga upp en tråd på ett projekt ser jag hellre en kommentar än en tumme upp, visst kan väl en tumme upp va trevligt men en kommentar är ju alltid en kommentar, och kan bolla ideer med varann. Blir det fortsatta kommentarer kan det ju va trevligt, men ser en risk med att det bara blir en gillamarkering

Instämmer med uhlin!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 oktober 2020 · 14 048 Inlägg

Skulle vi få gillaknapp med tummen upp så kanske vi skulle slippa alla dessa fåniga "+1 kommentarer"!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (14 oktober 2020)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
chrizz Administratör
14 oktober 2020 · 11 783 Inlägg

Vettemannen skrev:
Skulle vi få gillaknapp med tummen upp så kanske vi skulle slippa alla dessa fåniga "+1 kommentarer"!

/Benny

Är de vanligt förekommande fortfarande verkligen? smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
14 oktober 2020 · 11 783 Inlägg

Jag tror absolut det tillför mer positivt än negativt, så jag tror det är något jag vill ta fram trots allt. Frågan är hur det ska se ut. Vill vi ha fler reaktioner än "gilla"?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 oktober 2020 · 14 048 Inlägg

chrizz skrev:

Vettemannen skrev:
Skulle vi få gillaknapp med tummen upp så kanske vi skulle slippa alla dessa fåniga "+1 kommentarer"!

/Benny

Är de vanligt förekommande fortfarande verkligen? smile

Titta på #5 i denna tråd. Ja, det förekommer med jämna mellanrum!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
uhlin
14 oktober 2020 · 2 834 Inlägg

chrizz skrev:
Jag tror absolut det tillför mer positivt än negativt, så jag tror det är något jag vill ta fram trots allt. Frågan är hur det ska se ut. Vill vi ha fler reaktioner än "gilla"?

Isåfall kan det ju va trevligt med en glad gubbe än bara tummen upp.

Sen kommer ju jul en gång om året. Lite glada tomtegubbar och så, samt åtminstone Sveriges, Norges, Finlands och danska flaggan då det finns medlemmar från iallafall de länderna.

Lucif3r
14 oktober 2020 · 2 214 Inlägg

chrizz skrev:
Vill vi ha fler reaktioner än "gilla"?

Om det inte är något direkt mer-jobb så skadar det väl inte att ha lite fler?
Bara som exempel så kan vi väl ha typ tummen upp, skratta, ledsen, arg...

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 oktober 2020 · 14 048 Inlägg

uhlin skrev:

chrizz skrev:
Jag tror absolut det tillför mer positivt än negativt, så jag tror det är något jag vill ta fram trots allt. Frågan är hur det ska se ut. Vill vi ha fler reaktioner än "gilla"?

Isåfall kan det ju va trevligt med en glad gubbe än bara tummen upp.

Sen kommer ju jul en gång om året. Lite glada tomtegubbar och så, samt åtminstone Sveriges, Norges, Finlands och danska flaggan då det finns medlemmar från iallafall de länderna.

Håller med dig!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Oskar_Thompson
14 oktober 2020 · 335 Inlägg

👍👎 🤯😥🤣 är mina val iaf. (Alternativt utan 👎)

trubbelturbo
14 oktober 2020 · 1 460 Inlägg

Tycker nog att du ska dra en direkt copy-paste av facebooks system. Förstår att det tar emot och känns lite fantasilöst, men det funkar ju faktiskt ganska bra. smile

Med: 👍😡😆🤗🧡

Själv följer jag många projekttrådar, men tycker det känns lite "tjatigt" att skriva "bra jobbat" eller liknande efter varje nytt inlägg. Då hade det varit jättebra med en gilla-knapp så det faktiskt syns för TS att det är många som följer tråden med intresse och gillar vad dom ser. Även om det kanske inte yttrar sig i så många inlägg.

Vettemannen skrev:
Skulle vi få gillaknapp med tummen upp så kanske vi skulle slippa alla dessa fåniga "+1 kommentarer"!

/Benny

+1


smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang