Volvo 240 halvljus

Tenco
14 oktober 2020 · 173 Inlägg

Tjena!
Mittbhalvljud på min Volvo 240 1988 har gett upp på livet. Helljuset fungerar fint men inte de minsta från halbljuset. Innan det slutade fungera helt va det lite på och av. Ibland fungerade det, och ibland inte.

Har bytt lampa och ljuslägeväljare.

Steff240
14 oktober 2020 · 1 018 Inlägg

Låter som att det blivit glappkontakt nånstans... Kollat säkringarna? Dom kan bli lite dålig kontakt på. Kolla även jordpunkter.
Fungerar inte det så är det nog bara att börja följa sladdarna och kolla så att de inte är skadade...

Tenco
14 oktober 2020 · 173 Inlägg

Steff240 skrev:
Låter som att det blivit glappkontakt nånstans... Kollat säkringarna? Dom kan bli lite dålig kontakt på. Kolla även jordpunkter.
Fungerar inte det så är det nog bara att börja följa sladdarna och kolla så att de inte är skadade...

Säkringar är checkade och alla jordpunkter är rengjorda.
Såg att den är en kabel som ser klippt ut. Måste testa vidare om det har något med halvljuset qtt göra

granadadr
14 oktober 2020 · 7 289 Inlägg

kollat relä??

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Tenco
14 oktober 2020 · 173 Inlägg

granadadr skrev:
kollat relä??

Funderade på de men kan inte komma på vart det sitter

Steff240
14 oktober 2020 · 1 018 Inlägg

Nu har jag inte grejat med 240 på länge men sitter inte ljusrelät ovanför pedalerna? Ett grönt cylinderformat relä?
Jag kan vara ute och cykla nu men jaja tongue

Ute vid batteriet har du nog en silvrig metalldosa också, den har också med lyset att göra men den kanske bara sköter helljuset...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang