Peugeot 207 -06 helt död efter kortslutning

Nostra_74
20 oktober 2020 · 2 Inlägg

Hej.
Grabben har byggt om sin 207 till A-traktor och höll på att fibbla lite ibland alla kablar och lyckades då kortsluta en kabel. Plussen från OBD med rattstången.

Efter det så händer ingenting när man vrider på nyckeln, inga klick eller lampor som tänds. Nada händer.
Den enda som fungerar är Taklampa, bilstereo, samt instrumentpanelen lyser om man vrider på lampspaken samt strålkastare.

Tänkte att det är väl en säkring som har brunnit. Men har kollat igenom alla. Även Maxisäkringarna som satt gömda under dom vanliga säkringarna.
ALLA är hela.

Vad har hänt?
Vart skall jag börja felsöka?
Eller jag och jag, det är grabben som är biltokig och skall lära sig för framtida problem. Men jag bistår gärna med tankar och idéer när han jobbar med sina bilar :-)

Och just nu har vi kört fast :-(

Utmarks-Loke
20 oktober 2020 · 5 791 Inlägg

Om det vill sig illa kan du ha en bränd databox

Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 oktober 2020 · 13 644 Inlägg

säkert säkringen som pajade till obd2 utaget

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Nostra_74
21 oktober 2020 · 2 Inlägg

Growe skrev:
säkert säkringen som pajade till obd2 utaget

Problem löst. Säkring 11 som gick både till OBD och framförallt tändningslåset hade brunnit.
Och just denna säkring hade jag missat att kolla.

Tack för tips som gjorde att jag tog en extra titt ibland säkringarna :-)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 oktober 2020 · 13 644 Inlägg

Nostra_74 skrev:

Growe skrev:
säkert säkringen som pajade till obd2 utaget

Problem löst. Säkring 11 som gick både till OBD och framförallt tändningslåset hade brunnit.
Och just denna säkring hade jag missat att kolla.

Tack för tips som gjorde att jag tog en extra titt ibland säkringarna :-)

är oftast nått lätt fel. men lätt att rita fan på väggen när något går åt skogen smile 

tyvärr är ju flatstiftsäkringarna skräp då dom ofta är väldigt svåra att se om dom är trasiga eller ej.  det gör ju inte saken lättare när en säkring går sönder och det sitter säkringar på 30st olika ställen i bilarna helt utan någon form av logik..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang