C63 amg köpråd

Akkle
4 januari 2021 · 23 Inlägg

Äger alla bara Volvos på detta forum?, finns det ingen som äger en c63? Hur mycket går en oljeservice, Bromsskivor/bromsklossar Växellådsolja på ungefär?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 januari 2021 · 14 058 Inlägg

Akkle skrev:
Äger alla bara Volvos på detta forum?, finns det ingen som äger en c63? Hur mycket går en oljeservice, Bromsskivor/bromsklossar Växellådsolja på ungefär?

Ring till Mercedesverkstaden och fråga så får du nog svar ganska omgående.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Presidento Of World
4 januari 2021 · 3 329 Inlägg

Räkna med 12 till 18000 för en "stor" service, dvs alla oljor och filter samt tändstift (är väl 2 tändstift per cylinder)

Rätt dyrt. Bromsar är nog också runt den kostnaden.. men nämnts av tidigare skribent, ring och fråga hos olika verkstäder.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Mangisen
4 januari 2021 · 1 034 Inlägg

Akkle skrev:
Äger alla bara Volvos på detta forum?, finns det ingen som äger en c63? Hur mycket går en oljeservice, Bromsskivor/bromsklossar Växellådsolja på ungefär?

Prius faktiskt, vilket är i princip samma sak som en c63..  lol

Senast redigerat av Mangisen (4 januari 2021)

panda666
4 januari 2021 · 4 250 Inlägg

https://mbworld.org/how-tos/a/mercedes- … ems-386950

https://mbworld.org/forums/c63-amg-w204 … amg-2.html

massor med läsning på dessa 2 trådar och annars så google is your friend min vän. Tyvärr så har inte massa folk så mycket strålar att bränna så blir inga amg här inte speciellt nu me miljö tiderna vi lever i där man får skit bara för att man köper en plastpåse från ica. Volvo 944 är en bra bil samt rwd, går lätt att trimma upp till 200-230 hk med inte så stora pengar. Det enda man behöver är lite vinter så blir det en rolig bil^^

Ang amgn som du letar efter skulle ja som sagt kolla upp google samt amerikanska forums som ja länkade dig till. Jävligt mycket info där. Skulle tippa på att regga dig där samt öppna en ny tråd där du frågar samma fråga där som du gjorde här och ja lovar att du kommer få massor med svar.

Nu är 2011 jävlit längesen så finns ju stor chans att dessa bilar är rent av slaktade och folk försöker säker sälja dom billigt för att slippa laga nått. Var försiktig då motorer samt lådor till dessa kostar lika mycket o laga som en kontantinsats till en lägenhet. Verkar vara lite bekymmer med motorerna på dessa i form att dom dricker olja, tickar och andra småskit. Kan tänka mig nån kedjeras här o där samt nån låda som havererar då med nästan 500hk som dessa har är det troligt att dom har börnat ihjäl dom.

Andra bilar som ja kan rekommendera i samma prisklass ungefär. Billigaste c63 amg vad ja kan se på blocket ligger på 250.000kr

e39 m5, jävlit go bil me v8 och manuell låda 400hk
e34 m5, manuell 6a 340 hk va ja minns
e46 m3? går nog jävlit bra och är inte så *tung*
Lexus IS F 5.0 V8 Automat 423hk finns en just nu på blocket för 260k, har provkört en sån sj och jävlar va den gick, börnade så fort man stampade på gasen.

Mustang GT 5,0 422 hk, balla bilar faktiskt.

Corvette samt camaro finns också med runt 400hk dom me roliga bilar.

De va lite tips från mig, alla dessa har säkert deras problem som amgn bara o kolla runt vad du är ute efter, såg inte nånstans vad du hade för budget. Lycka till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang