Vems fel?

Mackan81
7 november 2020 · 3 Inlägg

Hej!

Inatt när jag svängde in på bensinmacken stod det uppskattningsvis 15 EPA traktorer och mopedbilar parkerade kors och tvärs. Jag svänger in till 1 ledig automat och tankar. Det är svårt att ta sig därifrån, en mopedbil står felparkerad på snedden och blockerar så ja är tvungen att backa. Olyckligt nog backat jag på en svart bil bakom. Jag förstår att jag gjort fel. Men någonstans känns det inte 100% bra. Får dem verkligen stå på detta vis? Är det helt kört i min situation. Har helförsäkring på bilen min, men det känns väldigt surt att betala då enligt mig. Moraliskt sett ligger skulden på att alla mopedbilar o EPA traktorer stod kors tvärs. Hoppas på bra svar. Mvh mackan

Mackan81
7 november 2020 · 3 Inlägg

Den svarta bilen, är en EPA traktor också.

Joakim-S Hobby Fotograf
7 november 2020 · 650 Inlägg

Hej, ja tyvärr är det ditt fel.. Är du som har kört in i någon annan dessvärre.

Mvh Joakim

MG e-HS (2021)
Mackan81
7 november 2020 · 3 Inlägg

Det som jag befarade. Känns bara surt.

Lucif3r
7 november 2020 · 2 215 Inlägg

Vad som är moraliskt rätt och vad lagen säger är 2 helt skilda saker.
Bara för att en bil är felparkerad så ger det dig inte rätten att köra på den. Inte ens om dom så skulle boxa in dig totalt.

granadadr
7 november 2020 · 7 290 Inlägg

ditt fel,, då du backade och den andra stod still, som sagt spelar ingen roll hur dåligt den står,, bara bita i det sura äpplet,, tyvärr

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Utmarks-Loke
7 november 2020 · 5 841 Inlägg

Om det står 15 stycken a-traktorer kors och tvärs på en bensinstation bör man åka vidare till nästa istället

torsen
7 november 2020 · 7 240 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Om det står 15 stycken a-traktorer kors och tvärs på en bensinstation bör man åka vidare till nästa istället

Ja men var det ju fråga om EPA-traktorer!!!!! Hahaha.
Ursäkta, kunde inte låta bli...…………..

Utmarks-Loke
7 november 2020 · 5 841 Inlägg

torsen skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Om det står 15 stycken a-traktorer kors och tvärs på en bensinstation bör man åka vidare till nästa istället

Ja men var det ju fråga om EPA-traktorer!!!!! Hahaha.
Ursäkta, kunde inte låta bli...…………..

Det finns väl knappt 15 EPA-traktorer kvar i trafik sammanlagt i hela landet

Krusty88
7 november 2020 · 36 Inlägg

Känns nog ännu surare för grabben/tjejen vars fordon du backade påhmm att försöka skjuta över skulden på någon annan för att dom står illa till känns väldigt fräckt!

husseman
7 november 2020 · 1 594 Inlägg

Hmm, e´nog bara att pröjsa..- ja hade gått in på macken o sagt att vill ni vara dagis till snorungar med A-traktorer så lycka till. Och förklarat att nån mer tankning på denna dårhusmack från din sida, inte lär ske nåt mer.

mvh/husse

Utmarks-Loke
7 november 2020 · 5 841 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, e´nog bara att pröjsa..- ja hade gått in på macken o sagt att vill ni vara dagis till snorungar med A-traktorer så lycka till. Och förklarat att nån mer tankning på denna dårhusmack från din sida, inte lär ske nåt mer.

mvh/husse

Fast femton A-traktorer lär nog tanka en del, så mackägaren lär inte ändra sig. Och dessutom köper nog traktorförarna stora mängder godis och dricka så pengarna rullar in. Och de har ett helt liv av tankning framför sig, dessutom.

jaka54
7 november 2020 · 5 743 Inlägg

Hej!
Mopedbilar (A-taktorer) är ett otyg och skulle förbjudas!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 november 2020 · 14 061 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Mopedbilar (A-taktorer) är ett otyg och skulle förbjudas!

Dom har rätt att vara på vägen/i trafiken. Så nej, dom borde inte förbjudas utan vi kan faktiskt visa hänsyn till dessa fordon. Det känns som att det är en bra inkörsport till de "riktiga" bilarna. Så nej, jag håller inte med dig jaka54.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Utmarks-Loke
7 november 2020 · 5 841 Inlägg

Ingen tycker om att hamna bakom en A-traktor ute längs vägarna, men det är bra att det lockar folk till motorintresse. Därför måste man försöka ha lite överseende med pojkarna.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 november 2020 · 14 061 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Ingen tycker om att hamna bakom en A-traktor ute längs vägarna, men det är bra att det lockar folk till motorintresse. Därför måste man försöka ha lite överseende med pojkarna.

Ja, eller tjejerna för det är väldigt många tjejer som kör epa/a-traktor.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Utmarks-Loke
7 november 2020 · 5 841 Inlägg

Vettemannen skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Ingen tycker om att hamna bakom en A-traktor ute längs vägarna, men det är bra att det lockar folk till motorintresse. Därför måste man försöka ha lite överseende med pojkarna.

Ja, eller tjejerna för det är väldigt många tjejer som kör epa/a-traktor.

/Benny

Ja, det är faktiskt ganska vanligt nu

zzr94092
7 november 2020 · 4 395 Inlägg

Dom ska få finnas kvar, Men dom kan väl kolla i backspegeln ibland, ni fattar vad jag menar....

torsen
8 november 2020 · 7 240 Inlägg

Alldeles för lätt att få EU-moped-/A-traktorlappen.
Min dotter behövde inte ens köra upp - endast ett enkelt skriftligt prov.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 november 2020 · 14 061 Inlägg

torsen skrev:
Alldeles för lätt att få EU-moped-/A-traktorlappen.
Min dotter behövde inte ens köra upp - endast ett enkelt skriftligt prov.

Det är ju totalt galet! Uppkörning i trafiken SKA det vara!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang