Det kan bli dyrt med snö och bilkörning...

Gislekillen RushRacing.tk
27 januari 2007 · 278 Inlägg

Hittade detta innan.
Ännu ett bevis på att sverige ett land som gärna sticker ut hakan när det gäller lagar..
http://www.e24.se/dynamiskt/klacksparka … 507823.asp

Senast redigerat av Gislekillen (27 januari 2007)

DanneJ87
27 januari 2007 · 22 Inlägg

Ja herregud kul o veta detta nu,blir morgonen ännu jävligare:)

lanred
27 januari 2007 · 555 Inlägg

Sjukt, har knappt tid att skrapa på rutorna och nu taket också.

Ena Colaberoende
27 januari 2007 · 1 219 Inlägg

Vill se en Polis skrapa taket med Isskrapa på sin egna bil.

/Ena

anvandare_12345
27 januari 2007 · 654 Inlägg

herregud, men om isen sitter fast, är det blåslampa som gäller på morgonen?

_mejsel_
27 januari 2007 · 12 Inlägg

Skrapa taket med en isskrapa???? Nej nej det har man blivet ner tjatad sen man var liten att isskrapan ska endast användas till rutorna....hur fan kommer taket se ut till våren av allt skrapande????

Hakan_J
27 januari 2007 · 380 Inlägg

Va f#n ä dom helt puckade eller ä det ett dåligt skämt,jag skulle be snutarna fara å flyga om dom mena att ja skulle skrapa taket på bilen.

Gräsberg
27 januari 2007 · 1 002 Inlägg

idioti, antingen har de inget för sig eller så vill de jävlarna ha pengar.. visst ja kan skrapa en liten del på taket.. glaslucka. men fan int hela. får man skicka faktura på lackskador till polisen i vår då elelr?

litet tips är att använda kupé värmare om man har sånt indraget i bilen. ligger väl på samma kostnad som en p-bot bara.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
ventohuan Fartdåre!
27 januari 2007 · 592 Inlägg

Detta visste ja faktisk sen tidigare. Att man inte ska ha lös snö på taken kan ja fatta men skrapa taket med isskrapa e lite överkurs.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Kristian_L
27 januari 2007 · 1 893 Inlägg

danhild skrev:
herregud, men om isen sitter fast, är det blåslampa som gäller på morgonen?

Man får låta bilen stå med full värme på en dryg timma innan man skall iväg. Det är i de flesta komuner dessutom förbjudet att tomgångs köra bilen mer än en minut, så man får sitta i bilen och gasa.

Det är ju både samhälsekonomiskt och bra för miljön. Dessutom har du väl inget annat för dig, gå upp en timma tidigare på morgonen, sätt dig i bilen och gasa tills värmen har trängt igenom innertaket och värmt plåten tills is och snö lossat.

Om snö och is skall klassas som last på taket, så kunde poliserna inte bötat kvinnan i fråga i alla fall. Inte så länge isen på taket var fastfrusen. Först om hon kört så länge med värmen på att det lossat vore det oförankrad last.

Det är ju typiskt va... Tänk om de kunde vara ute på nätterna och ta biltjuvar istället.
Men det är klart, där får de ju inte in 1500:- för varje bil de hinner stoppa. Ingen ekonomi i det.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
twin_cam Smålänning
27 januari 2007 · 7 877 Inlägg

Jag är alltid noga med att sopa taket. Men inte skrapa! Möjligtvis banka lite lätt med näven för att det värsta ska släppa.

Men däremot folk som inte ens sopar taket på bilen! Det är livsfarligt. Häromdagen fick jag en stor klump av is/blötsnö i vindrutan på bilen! Tur att den höll.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Tega Yrkesförare
27 januari 2007 · 1 073 Inlägg

Aldrig i helvete att jag skulle skrapa mitt biltak med en isskrapa!! Det är ju som att ta en nyckel och dra längs sidan. Då tar jag hellre böterna!

NmRi Drifttekniker
27 januari 2007 · 224 Inlägg

Det var ju bland det dummaste man läst. Va f-n menar dom med detta.. vi bor ju i sverige, lite is på biltaken får man allt tåla. Om det sen flyger iväg och träffar ngn bil bakom så är det väl sånt som händer helt enkelt. Jag hade aldrig accepterat en sådan bot !

Mäki Långsam Perfektionist
27 januari 2007 · 4 800 Inlägg

Ä väl nån såndär 08 som aldrig sett snö som har bestämt de hmm

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Gräsberg
27 januari 2007 · 1 002 Inlägg

Mäki skrev:
Ä väl nån såndär 08 som aldrig sett snö som har bestämt de hmm

räcker ju med 3 cm för att tågstation i sthlm ska kollapsa..

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Mäki Långsam Perfektionist
27 januari 2007 · 4 800 Inlägg

Precis vad jag menade.. Här jublar vi över snö och dom har fått en ny istid...

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
saab93saab
27 januari 2007 · 122 Inlägg

Jobbansökan
Jag vill söka jobb hos polisen som takis-avskrapare.

Tycker attd et är rätt att man får böta 1500kr, om polisen betalar 10 gånger mer alltså 15000kr för en hellackering på min bil.

Maizer
27 januari 2007 ·

Är det konstigt att snutarna är så omtyckta? Fyfan sånt där är ju verkligen bara för att jävlas.

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
27 januari 2007 · 3 585 Inlägg

Jag tror inte att det är snutarnas fel. utan våra underbara politiker som gör lagar som polisen har betalt för att sköta. Snuten gör bara sitt jobb. (de flesta)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
EdoMedo Säljare
27 januari 2007 · 50 Inlägg

Varför blir jag inte förvånad! Riktigt illa!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang