Stått still här några veckor men nu är jag igång igen!
Borrat lös alla punkterna till yttre innerskärmen, räknade för skoj skull och de är över 100 punkter på en sida och då är inte skärmkantens punkter räknade.
Favorit verktyget när de ska säras på plåt! Typ ett tunt stämjärn från biltema.
Passade på att fetta skenorna till fönsterhissarna på denna sida också.
Passat in skärmen och fixerat den med clecosarna.
Ritsat med kniv längs kanten och renkapat.
Tabbade mig dock lite å borrade hålen lite för långt ifrån kanten så jag kan inte falsa alla flärparna med tryckluftsfalsen.... Meen de ska nog gå vika till ändå.
Slipat rent insidorna där det ska svetsas och zink grundat ytorna där det blir dubbelplåt. Samma sak på karossen.
Tack för alla kommentarer, är dålig på svara men tar åt mig iaf.
Bilen är tänkt å bli grönmetallic.
Har börjat svetsa skärmen nu. Han inte klart ikväll. Kapade upp glipan med 0.8mm skiva och när den börjar vara tätt punktad tar ja lös clecosarna och kapar lös dom små flärparna.
Ja, ungefär, har hört man ska ha samma mått på tråd som spalt så siktar på de men blir nog närmare 1mm bitvis också.
Fantastiskt jobb!
Själv kör jag med lite större spalt när jag svetsar sömmar. Du rör ju svetsen fram och tillbaka i en liten radie som lättare sedan kommer att utgöra en solid söm.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4