Bilstereo med touchskärm från JULA

Presidento Of World
6 december 2020 · 3 329 Inlägg

Är det inte samma skit som BRL;s egna GAS stereo? Dom ser lika ut har jag för mig..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 december 2020 · 13 744 Inlägg

Presidento skrev:
Är det inte samma skit som BRL;s egna GAS stereo? Dom ser lika ut har jag för mig..

googlade lite och hittar ingen gas som är som denna..

julas verkar inte riktigt få topp betyg..

en stereo idagens läge ska flyta på oavsätt hur billig den är..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Presidento Of World
6 december 2020 · 3 329 Inlägg

Growe skrev:

Presidento skrev:
Är det inte samma skit som BRL;s egna GAS stereo? Dom ser lika ut har jag för mig..

googlade lite och hittar ingen gas som är som denna..

julas verkar inte riktigt få topp betyg..

en stereo idagens läge ska flyta på oavsätt hur billig den är..

Du har helt rätt. Var inte lika, dessutom hade inte BRL kvar den GAS dubbeldin som jag tänkte på (kostade länge 999kr)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
fadret
7 december 2020 · 1 125 Inlägg
Volvo V70 "Bebisen" (1998)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 december 2020 · 14 058 Inlägg

fadret skrev:
Har denna och är supernöjd
https://www.dnbilradio.se/produkt/Boss-850BRGB

Ojojoj!!! Till och med CD!!!! Nu lyser det i mina ögon!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Bassiehof
8 december 2020 · 1 777 Inlägg

Vettemannen skrev:

fadret skrev:
Har denna och är supernöjd
https://www.dnbilradio.se/produkt/Boss-850BRGB

Ojojoj!!! Till och med CD!!!! Nu lyser det i mina ögon!!

/Benny

Eftersom du gillar kommentarer på engelska: you don't know what you're missing buying cheap shit!

fadret
8 december 2020 · 1 125 Inlägg

Enligt mej som har haft den nu i över 1 år är det en prisvärd maskin,har aldrig varit några bekymmer med den,den används dagligen

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
V4Bergman
8 december 2020 · 140 Inlägg

fadret skrev:
Har denna och är supernöjd
https://www.dnbilradio.se/produkt/Boss-850BRGB

Kan man koppla backkamera till den? 🙂 Jag har planer på att ta E-kort och då är ju backkamera fint liksom att det är väldigt trångt där jag bor.

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
V4Bergman
8 december 2020 · 140 Inlägg

fadret skrev:
Har denna och är supernöjd
https://www.dnbilradio.se/produkt/Boss-850BRGB

Kan man koppla backkamera till den? 🙂 Jag har planer på att ta E-kort och då är ju backkamera fint liksom att det är väldigt trångt där jag bor när jag ska ut ur min carport för folk parkerar som idioter .

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
Bassiehof
8 december 2020 · 1 777 Inlägg

V4Bergman skrev:

fadret skrev:
Har denna och är supernöjd
https://www.dnbilradio.se/produkt/Boss-850BRGB

Kan man koppla backkamera till den? 🙂 Jag har planer på att ta E-kort och då är ju backkamera fint liksom att det är väldigt trångt där jag bor när jag ska ut ur min carport för folk parkerar som idioter .

Jag har CE och jag kan säga att en backkamera på bilen inte hjälper när du backar UT från uppfarten, för du kan inte se åt vä och hö bakom släpet eller husvagnen. Du ska backa IN på uppfarten från gatan. Då ser du i backSPEGELN om det kommer nån där. Det är viktigt för du ska nämligen stanna när du backar när ett annat fordon, cykel eller fotgängare dyker upp.

V4Bergman
8 december 2020 · 140 Inlägg

Bassiehof skrev:

V4Bergman skrev:

fadret skrev:
Har denna och är supernöjd
https://www.dnbilradio.se/produkt/Boss-850BRGB

Kan man koppla backkamera till den? 🙂 Jag har planer på att ta E-kort och då är ju backkamera fint liksom att det är väldigt trångt där jag bor när jag ska ut ur min carport för folk parkerar som idioter .

Jag har CE och jag kan säga att en backkamera på bilen inte hjälper när du backar UT från uppfarten, för du kan inte se åt vä och hö bakom släpet eller husvagnen. Du ska backa IN på uppfarten från gatan. Då ser du i backSPEGELN om det kommer nån där. Det är viktigt för du ska nämligen stanna när du backar när ett annat fordon, cykel eller fotgängare dyker upp.

Tänker mer när jag backar ut vanligt.  Sen fördel när man ska koppla släpet att komma nära. 😁

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
torsen
8 december 2020 · 7 238 Inlägg

zzr94092 skrev:
CD:en försvinner mer o mer på nya bilar..Jag har ett simkort i bilen,finns över 100000 radiostationer på nätet, om man vill....

"Light"-chockad när jag för 5 år sedan köpte en ny Honda och förgäves letade efter "inkast" för CD-skivorna.
Tur man har hobbybilarna med CD- eller kassettmöjlighet
Jeeparna är bäst som har båda alternativen.
I en av hobby bilarna kan jag förprogrammera 3 x 5 fm-kanaler.
Ursäkta o t.

Bassiehof
8 december 2020 · 1 777 Inlägg

V4Bergman skrev:

Bassiehof skrev:

V4Bergman skrev:

Kan man koppla backkamera till den? 🙂 Jag har planer på att ta E-kort och då är ju backkamera fint liksom att det är väldigt trångt där jag bor när jag ska ut ur min carport för folk parkerar som idioter .

Jag har CE och jag kan säga att en backkamera på bilen inte hjälper när du backar UT från uppfarten, för du kan inte se åt vä och hö bakom släpet eller husvagnen. Du ska backa IN på uppfarten från gatan. Då ser du i backSPEGELN om det kommer nån där. Det är viktigt för du ska nämligen stanna när du backar när ett annat fordon, cykel eller fotgängare dyker upp.

Tänker mer när jag backar ut vanligt.  Sen fördel när man ska koppla släpet att komma nära. 😁

Du ska alltid backa in så du ser trafiken när du börjar köra på morgonen. En annan fördel är att du slipper skrapa backspeglarna, det är bara att använda spegelvärmarna, oavsett backkamera. Om du ser lika mycket av släpet i båda backspeglar är drag och dragstång i linje med varandra. Du måste klara det utan backkamera när du tar E, för långtifrån alla bilar och lätta lastbilar har backkamera, så förbered dig på att använda ditt eget omdöme i stället för teknik. Att bedöma avstånd lär man sig också med övning. Jag har nog kört hela 2 ggr med en tung lastbil med backkamera, och jag märkte inte det förrän jag såg skärmen, så det var helt onödig utrustning för jag tittade som vanligt i backspeglarna, först i vänster, och när jag tittade i höger backspegel såg jag skärmen. Whatever liksom...

V4Bergman
9 december 2020 · 140 Inlägg

Bassiehof skrev:

V4Bergman skrev:

Bassiehof skrev:

Jag har CE och jag kan säga att en backkamera på bilen inte hjälper när du backar UT från uppfarten, för du kan inte se åt vä och hö bakom släpet eller husvagnen. Du ska backa IN på uppfarten från gatan. Då ser du i backSPEGELN om det kommer nån där. Det är viktigt för du ska nämligen stanna när du backar när ett annat fordon, cykel eller fotgängare dyker upp.

Tänker mer när jag backar ut vanligt.  Sen fördel när man ska koppla släpet att komma nära. 😁

Du ska alltid backa in så du ser trafiken när du börjar köra på morgonen. En annan fördel är att du slipper skrapa backspeglarna, det är bara att använda spegelvärmarna, oavsett backkamera. Om du ser lika mycket av släpet i båda backspeglar är drag och dragstång i linje med varandra. Du måste klara det utan backkamera när du tar E, för långtifrån alla bilar och lätta lastbilar har backkamera, så förbered dig på att använda ditt eget omdöme i stället för teknik. Att bedöma avstånd lär man sig också med övning. Jag har nog kört hela 2 ggr med en tung lastbil med backkamera, och jag märkte inte det förrän jag såg skärmen, så det var helt onödig utrustning för jag tittade som vanligt i backspeglarna, först i vänster, och när jag tittade i höger backspegel såg jag skärmen. Whatever liksom...

Det är inte den rörliga trafiken som är problemet utan folk parkerar så idiopatisk att jag varje morgon får trixa mg ut för avståndet mellan fronten på den som parkerat och min karport är väldigt smalt. Tanken med de parkeringarna är att man ska ställa sig längs efter men nu har de börjat parkera som på ICA för att kunna trycka in fler bilar och hyresbolaget gör nada mot det. Så varje morgon riskerar jag antingen trycka in fronten på bakomvarande parkerad eller så klipper jag backspegeln mot stolpen till taket.

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Lucif3r
9 december 2020 · 2 215 Inlägg

V4Bergman skrev:

fadret skrev:
Har denna och är supernöjd
https://www.dnbilradio.se/produkt/Boss-850BRGB

Kan man koppla backkamera till den? 🙂

Nej det kan man inte. Det är ingen färgskärm eller videoskärm öht. på den, bara en vanlig enkel VFD display.
Den kan precis lika mycket, eller lite, som en vanlig standard billig enkeldin stereo.

Bassiehof
9 december 2020 · 1 777 Inlägg

V4Bergman skrev:

Bassiehof skrev:

V4Bergman skrev:

Tänker mer när jag backar ut vanligt.  Sen fördel när man ska koppla släpet att komma nära. 😁

Du ska alltid backa in så du ser trafiken när du börjar köra på morgonen. En annan fördel är att du slipper skrapa backspeglarna, det är bara att använda spegelvärmarna, oavsett backkamera. Om du ser lika mycket av släpet i båda backspeglar är drag och dragstång i linje med varandra. Du måste klara det utan backkamera när du tar E, för långtifrån alla bilar och lätta lastbilar har backkamera, så förbered dig på att använda ditt eget omdöme i stället för teknik. Att bedöma avstånd lär man sig också med övning. Jag har nog kört hela 2 ggr med en tung lastbil med backkamera, och jag märkte inte det förrän jag såg skärmen, så det var helt onödig utrustning för jag tittade som vanligt i backspeglarna, först i vänster, och när jag tittade i höger backspegel såg jag skärmen. Whatever liksom...

Det är inte den rörliga trafiken som är problemet utan folk parkerar så idiopatisk att jag varje morgon får trixa mg ut för avståndet mellan fronten på den som parkerat och min karport är väldigt smalt. Tanken med de parkeringarna är att man ska ställa sig längs efter men nu har de börjat parkera som på ICA för att kunna trycka in fler bilar och hyresbolaget gör nada mot det. Så varje morgon riskerar jag antingen trycka in fronten på bakomvarande parkerad eller så klipper jag backspegeln mot stolpen till taket.

Låter väldigt konstigt. Som om du parkerar på gatan men i en carport? Whatever! Jag förklarade bara regeln för dig att du ska stanna när du backar. Du får inte hindra annan trafik.

V4Bergman
9 december 2020 · 140 Inlägg

Bassiehof skrev:

V4Bergman skrev:

Bassiehof skrev:
Du ska alltid backa in så du ser trafiken när du börjar köra på morgonen. En annan fördel är att du slipper skrapa backspeglarna, det är bara att använda spegelvärmarna, oavsett backkamera. Om du ser lika mycket av släpet i båda backspeglar är drag och dragstång i linje med varandra. Du måste klara det utan backkamera när du tar E, för långtifrån alla bilar och lätta lastbilar har backkamera, så förbered dig på att använda ditt eget omdöme i stället för teknik. Att bedöma avstånd lär man sig också med övning. Jag har nog kört hela 2 ggr med en tung lastbil med backkamera, och jag märkte inte det förrän jag såg skärmen, så det var helt onödig utrustning för jag tittade som vanligt i backspeglarna, först i vänster, och när jag tittade i höger backspegel såg jag skärmen. Whatever liksom...

Det är inte den rörliga trafiken som är problemet utan folk parkerar så idiopatisk att jag varje morgon får trixa mg ut för avståndet mellan fronten på den som parkerat och min karport är väldigt smalt. Tanken med de parkeringarna är att man ska ställa sig längs efter men nu har de börjat parkera som på ICA för att kunna trycka in fler bilar och hyresbolaget gör nada mot det. Så varje morgon riskerar jag antingen trycka in fronten på bakomvarande parkerad eller så klipper jag backspegeln mot stolpen till taket.

Låter väldigt konstigt. Som om du parkerar på gatan men i en carport? Whatever! Jag förklarade bara regeln för dig att du ska stanna när du backar. Du får inte hindra annan trafik.

Det är inne på bostadsområdet och mittemot carporten ska det inte ens vara parkering men folk ställer dig där ändå vilket gör att avståndet mellan carporten och bilen som ställer sig där blir väldigt smalt. Och öppningen på carporten är också väldigt smal så svänger jag för tidigt för att inte backa in i den parkerade bilen skrapar jag upp skärmen.  Kan eventuellt ta en bild.

Därför letar jag även en stereo som jag kan koppla backkamera till eftersom jag måste komma rätt nära den parkerade för att ta mig ut.

Senast redigerat av V4Bergman (9 december 2020)

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Bassiehof
9 december 2020 · 1 777 Inlägg

Lär dig backa IN från gatan, och gör det genom att titta i backspeglar, för att en backkamera som bara visar vad som händer bakom bilen skyddar inte mot vad som händer på sidan. I en rätt inställd backspegel ska du kunna se skärmkanterna bak och lite vid sidan om. Varför du ska fokusera på skärmkanterna? För att bakhjulen finns där. När bakhjulen har passerat den parkerade bilen kan du svänga (fullt) hö eller vä utan att köra in i bilen, förutsatt att det är fritt att svänga så mycket utan att träffa nåt med framänden.

V4Bergman
9 december 2020 · 140 Inlägg

Bassiehof skrev:
Lär dig backa IN från gatan, och gör det genom att titta i backspeglar, för att en backkamera som bara visar vad som händer bakom bilen skyddar inte mot vad som händer på sidan. I en rätt inställd backspegel ska du kunna se skärmkanterna bak och lite vid sidan om. Varför du ska fokusera på skärmkanterna? För att bakhjulen finns där. När bakhjulen har passerat den parkerade bilen kan du svänga (fullt) hö eller vä utan att köra in i bilen, förutsatt att det är fritt att svänga så mycket utan att träffa nåt med framänden.

Men jag kör inte in i carporten från gatan. Utan jag kör in på området där hyreshuset har carportarna via infarten och sedan får jag trixa in mig in i den carport som jag hyr. Och eftersom carportens öppning är så smal måste jag backa väldigt rakt oavsett om jag backar in eller ut från den. Och så blir det problem om någon har ställt sig mittemot min carportplats eftersom i absolut bästa fall har jag då en meter att vinka på Mellan min välkända och den andra bilens front när jag är ute ur carporten. Jag begriper inte var du har fått det här medatt jag kör in och backar ut i gatan från.

Senast redigerat av V4Bergman (9 december 2020)

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
Brådhis * Voff voff *
9 december 2020 · 10 280 Inlägg

Vad sägs om att låta V4Bergman välja själv hur han ska parkera vid sitt hem och istället diskutera stereon som tråden handlar om...?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang