husseman skrev:
Koppla ur skiten o skaffa en motorvärmare. Dessa dieselvärmare är bara problem...o folk vill bara att man kopplar bort skiten o sätter dit en vanlig Elvärmare. Inget att säja om det... rasar skiten konstant så tröttnar man.
mvh/husse
E du inte riktigt klok!?
Jag skulle ALDRIG byta bort en dieselvärmare på 5.5Kw mot en pissig elvärmare som också går sönder så småningom, adderar en MASSA kablar i bilen, kräver ett eluttag som klarar belastningen och ger så otroligt mycket sämre effekt!
Jag har haft 5 bilar med värmare, den nuvarande inkluderat.
Fick byta cirkulationspump på EN av dem. De andra har fungerat klanderfritt.
Så det där med att det rasar konstant tror jag du får ha för dig själv.
Jag jobbar på en VAG-verkstad och visst säljer vi delar till värmare då och då, men SÅ extremt är det verkligen inte som Du vill få det till o låta...
@Trådskaparen, vem som helst med VCDS eller OBDEleven kan låsa upp värmaren åt Dig om dom har lite koll på läget.
Men som sagts tidigare, de 2 vanligaste orsakerna till att värmaren låser sig är antingen att man försöker starta den med för lite bränsle i bilen, eller att cirkulationspumpen har gått sönder.
Hur som helst är det LÄTT värt att fixa värmaren, dels då den hjälper till även under drift om det behövs, dels för att man har en stark värmare som inte är beroende av ett eluttag för att fungera.