Varningslampor lyser på Volvo 740 -88a efter borttagen lampa.

crazyfrog445
30 november 2020 · 5 Inlägg

Hej!
Var så att jag skruvade lös instrumentpanelen samt värmereglaget för att ta ut trasiga lampor på båda för att se vad det var för någon (så jag kan beställa nya), använde även lite våld när jag skulle få ut reglaget en bit för att dra ut lampan då de satt fast så långt in. visade sig att de satt fast för att sladden till den var fastnypt av "stereo hållaren", drog sedan ur hållaren och fick ut reglaget dit jag ville ha det (kan det ha gjort att detta problem uppstod?). lämnade sedan allt som det var då det var sent på kvällen. Nu i efterhand när jag sedan dagen efter monterade ihop allting igen och startade bilen så lyser nu Batterilampan, Abs lampan, Parkeringsbromslampan samt spolarvätskelampan varav spolarvätskelampan har lyst tidigare. Alla dessa lampor lyser även medans tändningen är i läge 2.

Upptäckte även att jag glömde i blinkersspaken i vänsterläget från när jag skruvade loss panelen, kan detta vara boven? då jag mätte batteriet till precis 12,0 volt så har jag stoppat det på laddning och ska testa senare om det hjälper något. Kan ett lite urladdat batteri skapa detta problem eller har jag lyckas förstöra någon jordkabel? Har sett att de finns liknande trådar men alla dom tar upp generatorn, så tänkte att jag ska försöka kika om det kan vara något annat först då detta problem uppstått i samband med att jag pillat på elen.

Har även kikat runt bakom instrumentpanelen och hittar ej några lösa kablar.
Hittade även en lös lamphållare med lampa som låg kring säkringarna som jag plockade bort, liknande hållare som den till värmereglaget, antar att den är till cigguttaget, men hade ingen hållare att stoppa in den där så vet inte riktigt vad den är till för, men det borde väl inte spela någon roll till instrumentpanelen ifall den sitter i?

Med vänlig hälsning.

crazyfrog445
30 november 2020 · 5 Inlägg

Problemet försvann när jag fick in lite mer laddning i batteriet big_smile, Vill nån admin ta bort tråden så är det fritt fram, annars kanske det hjälper någon vänlig själ smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang