3493
Sök

Saab 93 2004 startmotorn går ej runt, varnar på antispinn system

5 Inlägg
6 december 2020
Trådstartare
Hej. Skulle starta bilen en morgon men när jag vrider på tändningen går inte startmotorn runt och får upp antispinn system ur funktion i displayen.

När jag ska läsa av felkoder med felkodsläsaren bryts kommunikationen efter en stund.

Fick till mig att det kan vara cim:en som sitter bakom ratten som har lagt av. Fick tag i en begangnad med tillhörande nycklar och rätt saab nummer. Monterade den och en kille skulle gifta in den med tech2. Han sa att det inte blev någon skillnad (vet inte om han hade koll på programmeringen)

Här märkt att kylfläkten står och går ibland även fast bilen inte har använts på ett par dagar.

Någon som har någon bra idé?
Senast redigerat av Maxxa (6 december 2020)

6 230 Inlägg
6 december 2020
Börja med att ladda batteriet.

5 Inlägg
6 december 2020
Trådstartare
Det här jag gjort. Har även byglat fyra stift i kontakten till abs-enheten. Fick bort larmen men annars ingen skillnad

* Voff voff *
10 987 Inlägg
6 december 2020
Jag tycker det låter som för låg spänning. Provat att ge starthjälp från en annan bil?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

5 Inlägg
6 december 2020
Trådstartare
Det här jag gjort och laddat under två dygn och testat med bytt batteri

* Voff voff *
10 987 Inlägg
6 december 2020
Maxxa skrev:
Det här jag gjort och laddat under två dygn och testat med bytt batteri

Och det blir ingen skillnad när du kopplar en annan bil till din? Startmotorn går inte runt alls?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

5 Inlägg
6 december 2020
Trådstartare
Nej. Antagligen har det ju med att någon enhet har gått sönder eftersom jag fick flera fel samma dag

Sök