Bytt original radio vw polo -12

Wermland91 Bött är gött!
13 december 2020 · 22 Inlägg

Hej!
Har ett problem, har nyss bytt ut min original radio till en annan begagnad original radio, då min radio slutade att svara på kommandon. Jag tror det var kretskortet som gick.
I alla fall, jag har inte koden till den nya radion.
Vem kan få fram koden? - verkstad? Vw återförsäljare? Skroten där jag köpte den nya radion ifrån? Bild på den gamla radionhttps://www1.garaget.org/gallery/images/194/193807/193807-860d3aa253c7a64184ef9fadd0fa980f.jpg

Never drive faster then your guardian angel can fly!
Volkswagen Polo 1,4 "Sprätten" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 december 2020 · 13 742 Inlägg

vw har väll koderna...

men inte funderat på att kasta i en android stereo..  gjorde det i min polo 6r  kanon nöjd med den.. kan köra spotfiy offline och mycket sånt och ljudet blev betydligt mycket bättre
det finns anpassade stereosar så det ser oem ut.. om du går in på min polo i profilen så finns det bild det kostade 1200kr inkl frakt från wish.  på köpet får man blåtand och sånna trevligheter

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
simlar
13 december 2020 · 5 525 Inlägg

VW verkstad borde kunna få fram koden genom online-avläsning.

Inte helt säkert det går dock pga utbytt stereo, man kan då bli tvungen få tag i regnr/chassinr på den bilen stereon kommer ifrån och sedan får VW-återförsäljaren kontakta VW-support för att få fram pin-kod.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Bassiehof
14 december 2020 · 1 777 Inlägg

VW är nog de enda som kan hjälpa dig.

Wermland91 Bött är gött!
14 december 2020 · 22 Inlägg

Growe skrev:
vw har väll koderna...

men inte funderat på att kasta i en android stereo..  gjorde det i min polo 6r  kanon nöjd med den.. kan köra spotfiy offline och mycket sånt och ljudet blev betydligt mycket bättre
det finns anpassade stereosar så det ser oem ut.. om du går in på min polo i profilen så finns det bild det kostade 1200kr inkl frakt från wish.  på köpet får man blåtand och sånna trevligheter

Jag tror nästan det får bli en sån istället! Ville ha original då jag ska sälja bilen framöver.

Never drive faster then your guardian angel can fly!
Volkswagen Polo 1,4 "Sprätten" (2012)
Wermland91 Bött är gött!
14 december 2020 · 22 Inlägg

simlar skrev:
VW verkstad borde kunna få fram koden genom online-avläsning.

Inte helt säkert det går dock pga utbytt stereo, man kan då bli tvungen få tag i regnr/chassinr på den bilen stereon kommer ifrån och sedan får VW-återförsäljaren kontakta VW-support för att få fram pin-kod.

Du har så rätt! Men fick ingen tid förens vecka 3, nästa år! De var rejält bokade vw!

Never drive faster then your guardian angel can fly!
Volkswagen Polo 1,4 "Sprätten" (2012)
Wermland91 Bött är gött!
14 december 2020 · 22 Inlägg

Bassiehof skrev:
VW är nog de enda som kan hjälpa dig.

Ja de var de enda som kunde hjälpa mig men väntetiden var lång.

Never drive faster then your guardian angel can fly!
Volkswagen Polo 1,4 "Sprätten" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang