Dra säkring till abs så ecu spärr på a-traktor inte fungerar

Williamkungen
7 mars 2023 · 3 Inlägg

Jesper328 skrev:

Williamkungen skrev:
Asså inte för att vara så men vilka gubbar ni är klagar på allt och alla, snälla för ert bästa radera denna sida så ni slipper sitta och klaga på allt och stressa upp er det är farligt i er ålder. Jag har en knapp på min a-traktor jag drar den hur jävla fort jag vill och jag skiter fullständigt vad ni tycker vill bara inte att ni ska få nån hjärtinfarkt man kan ju få det i er ålder. Min går aa runt 300km/h kommit upp till det några gånger och dragit om m0nga bilar jävligt fort så skiter fullständigt vad ni tycker

Oj, vilken slags bil är din traktor byggd på... om du ens innehar en traktor?
Jag menar, det är få bilar som gör 300 blås, och jag tror sällan att man bygger traktor av en sådan.

Hoppas att du torskar oavsett om din gamle hink gör 35km/h eller... hehe.. 300km/h. big_smile

Min bil är byggd på en 400hk s60 fungerar bra o kommer förmodligen inte torska är lätt att dra ifrån snuten om det inte är helikopter med i jakten

Jesper328
7 mars 2023 · 2 372 Inlägg

Williamkungen skrev:

Jesper328 skrev:

Williamkungen skrev:
Asså inte för att vara så men vilka gubbar ni är klagar på allt och alla, snälla för ert bästa radera denna sida så ni slipper sitta och klaga på allt och stressa upp er det är farligt i er ålder. Jag har en knapp på min a-traktor jag drar den hur jävla fort jag vill och jag skiter fullständigt vad ni tycker vill bara inte att ni ska få nån hjärtinfarkt man kan ju få det i er ålder. Min går aa runt 300km/h kommit upp till det några gånger och dragit om m0nga bilar jävligt fort så skiter fullständigt vad ni tycker

Oj, vilken slags bil är din traktor byggd på... om du ens innehar en traktor?
Jag menar, det är få bilar som gör 300 blås, och jag tror sällan att man bygger traktor av en sådan.

Hoppas att du torskar oavsett om din gamle hink gör 35km/h eller... hehe.. 300km/h. big_smile

Min bil är byggd på en 400hk s60 fungerar bra o kommer förmodligen inte torska är lätt att dra ifrån snuten om det inte är helikopter med i jakten

Okej, häftigt!
Det häftigaste är att du ej har utväxling nog för att kunna komma upp i 300km/h. smile
Eller du kanske har varvstoppet på 9000rpm?
Eller kanske 28 tums hjul?

Up the RA
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 mars 2023 · 17 483 Inlägg

8-spettad Lambolåda vettö!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
granadadr
7 mars 2023 · 7 290 Inlägg

husseman skrev:
Hehe, bilprovningen lär sig eftersom hur de ska kolla alla dårmappningar. Har man skickat in sin box till de som kan det, så får man intyg o dessa seriösa firmor lär sig BP rätt fort.
Kommer du med nåt härke med luddig dokumentation, så lär du få problem.. ABS säkringar e´ju de första de testar.  Men bra att de kollar o personligen skiter ja i om de går i 30 eller 45 . Bara de förbjöds på riktiga vägar, o kunde hålla sig i stan. För de e´fan livsfarliga på landsväg utan väg-gren . Speciellt som urtypen av omogna förare har mer fokus på mobilen än trafiken.

mvh/husse

om dem höll sig på vägrenen wink många ligger mitt iväg och är i vägen extra mkt,, klart irriterande

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 mars 2023 · 17 483 Inlägg

Undrar om vi inte ska göra en "A-traktorer? Ja eller nej?" Diskussion.

?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mack Forum- och sitemoderator
7 mars 2023 · 26 149 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Undrar om vi inte ska göra en "A-traktorer? Ja eller nej?" Diskussion.

?

Tjae, varför inte.
Så länge vi kan hålla en hög nivå i den så är jag öppen för det.
Men alla som blandar sig in i diskussionen måste vara redo för eventuella mothugg..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Brådhis * Voff voff *
7 mars 2023 · 10 280 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Undrar om vi inte ska göra en "A-traktorer? Ja eller nej?" Diskussion.

?

Jag är för a-traktorer men mot idioter bakom ratten, oavsett fordon... Kvalar jag in i diskussionen ändå?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Mack Forum- och sitemoderator
7 mars 2023 · 26 149 Inlägg

Brådhis skrev:

Hybrid_ skrev:
Undrar om vi inte ska göra en "A-traktorer? Ja eller nej?" Diskussion.

?

Jag är för a-traktorer men mot idioter bakom ratten, oavsett fordon... Kvalar jag in i diskussionen ändå?

Alla har väl rätt till en åsikt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 mars 2023 · 13 744 Inlägg

Brådhis skrev:

Hybrid_ skrev:
Undrar om vi inte ska göra en "A-traktorer? Ja eller nej?" Diskussion.

?

Jag är för a-traktorer men mot idioter bakom ratten, oavsett fordon... Kvalar jag in i diskussionen ändå?

Så är det ju.   Jag ser med egna ögon hur folk beter sig när dom kommer ikapp en A-traktor dom drar över spärrfält heldragna linjer helljusblinkar tutar och har sig.  I min värld så har dom exakt samma rättighet att vara på vägen som alla andra.  Sen ställer jag inte samma krav på en 15åring som har väldigt liten erfarenhet i trafiken men alla dessa idioter som beter sig som arslen är i regel vuxna 40+ som är totalt jävla tappade i sitt betende i trafiken.
det gäller ju inte bara när dom hamnar bakom en a-traktor utan rent allmänt dåligt respektlöst betende i trafiken det är mer regel än undantag.     Gångerna ungar beter sig illa i sina a-traktorer är ovanliga.  Tycker dom sköter sig över förväntan.  Men så visar jag dom respekt när jag hamnar bakom dom. Jag ligger tålamodigt bakom och väntar till rätt tillfälle att säkert passera dom. utan att bete mig som ett rövhål. Dessutom körd dom åt sidan så fort en chans ger.  Upplever inte alls dessa problem många skriver om.  Jag antar att det är samma människor som inte upplever att dom flyttar på sig är samma puckon som helljusblinkar och beter sig som arslen.  Sen ser även jag vissa a-traktorer som kör för fort. men för mig personligen är det skitsamma. Så länge dom beter sig i övrigt..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Brådhis * Voff voff *
7 mars 2023 · 10 280 Inlägg

Growe skrev:

Brådhis skrev:

Hybrid_ skrev:
Undrar om vi inte ska göra en "A-traktorer? Ja eller nej?" Diskussion.

?

Jag är för a-traktorer men mot idioter bakom ratten, oavsett fordon... Kvalar jag in i diskussionen ändå?

Så är det ju.   Jag ser med egna ögon hur folk beter sig när dom kommer ikapp en A-traktor dom drar över spärrfält heldragna linjer helljusblinkar tutar och har sig.  I min värld så har dom exakt samma rättighet att vara på vägen som alla andra.  Sen ställer jag inte samma krav på en 15åring som har väldigt liten erfarenhet i trafiken men alla dessa idioter som beter sig som arslen är i regel vuxna 40+ som är totalt jävla tappade i sitt betende i trafiken.
det gäller ju inte bara när dom hamnar bakom en a-traktor utan rent allmänt dåligt respektlöst betende i trafiken det är mer regel än undantag.     Gångerna ungar beter sig illa i sina a-traktorer är ovanliga.  Tycker dom sköter sig över förväntan.  Men så visar jag dom respekt när jag hamnar bakom dom. Jag ligger tålamodigt bakom och väntar till rätt tillfälle att säkert passera dom. utan att bete mig som ett rövhål. Dessutom körd dom åt sidan så fort en chans ger.  Upplever inte alls dessa problem många skriver om.  Jag antar att det är samma människor som inte upplever att dom flyttar på sig är samma puckon som helljusblinkar och beter sig som arslen.  Sen ser även jag vissa a-traktorer som kör för fort. men för mig personligen är det skitsamma. Så länge dom beter sig i övrigt..

Instämmer på samtliga punkter här! Bra skrivet!

Jag kör c:a 5-6000 mil i yrket både med tunga fordon och vanlig personbil och c:a 1500 mil privat varje år och min upplevelse av trafikmiljön kring a-traktorer är precis som Growe skriver, att mycket av dom problem som påstås finnas kan härledes till en irritation som egentligen är skapad av den som upplever den.

EDIT: Exempel från idag... 2+1 väg med icke farbar vänsterfil pga snöfall. En hjulgrävare ligger och kör i 20-25 km/h. Ingen kan köra om på tvåfiliga delarna och han vägrar (eller förstår inte) att svänga undan och släppa förbi. Han var definitivt äldre än 15 kan jag lova...

Senast redigerat av Brådhis (7 mars 2023)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
granadadr
8 mars 2023 · 7 290 Inlägg

Brådhis skrev:

Growe skrev:

Brådhis skrev:

Jag är för a-traktorer men mot idioter bakom ratten, oavsett fordon... Kvalar jag in i diskussionen ändå?

Så är det ju.   Jag ser med egna ögon hur folk beter sig när dom kommer ikapp en A-traktor dom drar över spärrfält heldragna linjer helljusblinkar tutar och har sig.  I min värld så har dom exakt samma rättighet att vara på vägen som alla andra.  Sen ställer jag inte samma krav på en 15åring som har väldigt liten erfarenhet i trafiken men alla dessa idioter som beter sig som arslen är i regel vuxna 40+ som är totalt jävla tappade i sitt betende i trafiken.
det gäller ju inte bara när dom hamnar bakom en a-traktor utan rent allmänt dåligt respektlöst betende i trafiken det är mer regel än undantag.     Gångerna ungar beter sig illa i sina a-traktorer är ovanliga.  Tycker dom sköter sig över förväntan.  Men så visar jag dom respekt när jag hamnar bakom dom. Jag ligger tålamodigt bakom och väntar till rätt tillfälle att säkert passera dom. utan att bete mig som ett rövhål. Dessutom körd dom åt sidan så fort en chans ger.  Upplever inte alls dessa problem många skriver om.  Jag antar att det är samma människor som inte upplever att dom flyttar på sig är samma puckon som helljusblinkar och beter sig som arslen.  Sen ser även jag vissa a-traktorer som kör för fort. men för mig personligen är det skitsamma. Så länge dom beter sig i övrigt..

Instämmer på samtliga punkter här! Bra skrivet!

Jag kör c:a 5-6000 mil i yrket både med tunga fordon och vanlig personbil och c:a 1500 mil privat varje år och min upplevelse av trafikmiljön kring a-traktorer är precis som Growe skriver, att mycket av dom problem som påstås finnas kan härledes till en irritation som egentligen är skapad av den som upplever den.

EDIT: Exempel från idag... 2+1 väg med icke farbar vänsterfil pga snöfall. En hjulgrävare ligger och kör i 20-25 km/h. Ingen kan köra om på tvåfiliga delarna och han vägrar (eller förstår inte) att svänga undan och släppa förbi. Han var definitivt äldre än 15 kan jag lova...

jo ofta jag ser hjullastare som ligger mitt i vägen trots vägren,, äkta stolpskott

E91bmw
8 januari · 1 Inlägg

Vad har du för bil?

Mack Forum- och sitemoderator
9 januari · 26 149 Inlägg

E91bmw skrev:
Vad har du för bil?

Vem frågar du?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Hemmamek
9 januari · 156 Inlägg

husseman skrev:
Bara de förbjöds på riktiga vägar, o kunde hålla sig i stan. För de e´fan livsfarliga på landsväg utan väg-gren . Speciellt som urtypen av omogna förare har mer fokus på mobilen än trafiken.

mvh/husse

Om man missar en bil med en stor varningsreflex på är det nog dig jag är mer orolig för att ha på vägarna.

Hur gör du med cyklister, mopedister, motorcyklister (de få som kör långsammare), andra långsamt körande bilister, släp, vanliga traktorer?


On topic:
Låter inte nyttigt om bilen skulle hacka sig fram. Känns också konstigt. Antigen borde väl strypningen fungera eller inte?
Undvik att köra den snabbare än då den går bra (alltså under 40 vad jag tolkar det som), är väl det absolut  enklaste. Eller få den remappad (så den går 30 på riktigt) som andra har föreslagit, är väl det säkraste alternativet.
Vet inte hur snabbt det annars är att återställa om du skulle bli stoppad och de vill provköra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang