Dra säkring till abs så ecu spärr på a-traktor inte fungerar

ForsbergEF
30 december 2020 · 18 Inlägg

Så när min a-traktor besiktades gick den först inte igenom bess. För att det var för lätt att manipulera spärren igenom att koppla bort abs signalen. Så vi plomberade igen säkringslådan i motorutrymmet. Då gick den igenom besiktningen. Jag ville att epan skulle gå lite fortare eftersom att den var spärrad på 25km/h. Så jag försökte leta information om hur man skulle kunna omprogramera styrboxen eller helt enkelt ta bort spärren. Sedan här om dan så såg jag besiktningspaprerna och kom ihåg att den skulle gå manipulera spärren igenom att på något sätt koppla bort abs signalen. Så min första tanke var att plocka bort en säkring, men säkringen som gick till abs i motorutrymmet var igenplomberad.. men sedan kom jag på att det sitter säkringar i handsfaket som också går till abs. Så jag tog bort säkringen till abs och a-traktorn gick fortare. Men när jag kommer över 40 på mätaren börjar bilen att rycka kraftigt, men det går fortfarande att gasa på mera. Min fråga är om det kan vara skadligt för motorn att sitta och köra när de rycker väldigt mycket, och jag har funderingar kring hur en ecu fartspärr bryter bilens hastighet?
Tack för svar på förhand😃

Mack Forum- och sitemoderator
30 december 2020 · 25 255 Inlägg

Varför är den spärrad till 25km/h?
Är den dåligt mappad så är det bara att lämna in den igen.
På något annat sätt ska den inte manipuleras.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
ForsbergEF
30 december 2020 · 18 Inlägg

Mack skrev:
Varför är den spärrad till 25km/h?
Är den dåligt mappad så är det bara att lämna in den igen.
På något annat sätt ska den inte manipuleras.

Bilens mätare står på 30 men mäter man med gps går den runt 25. Så jag antar att dom gick efter bilens mätare när dom ställde in hastigheten

Mack Forum- och sitemoderator
30 december 2020 · 25 255 Inlägg

ForsbergEF skrev:

Mack skrev:
Varför är den spärrad till 25km/h?
Är den dåligt mappad så är det bara att lämna in den igen.
På något annat sätt ska den inte manipuleras.

Bilens mätare står på 30 men mäter man med gps går den runt 25. Så jag antar att dom gick efter bilens mätare när dom ställde in hastigheten

Fast, det är få mätare som är lika exakta som en gps.
Antingen tar du bilen tillbaka till stället där den är mappad, eller så lär du dig att leva med det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
ForsbergEF
30 december 2020 · 18 Inlägg

Mack skrev:

ForsbergEF skrev:

Mack skrev:
Varför är den spärrad till 25km/h?
Är den dåligt mappad så är det bara att lämna in den igen.
På något annat sätt ska den inte manipuleras.

Bilens mätare står på 30 men mäter man med gps går den runt 25. Så jag antar att dom gick efter bilens mätare när dom ställde in hastigheten

Fast, det är få mätare som är lika exakta som en gps.
Antingen tar du bilen tillbaka till stället där den är mappad, eller så lär du dig att leva med det.

Blir väll att ta tillbaka bilen så får dom programera om den igen:)

Brådhis * Voff voff *
30 december 2020 · 7 644 Inlägg

ForsbergEF skrev:
Så när min a-traktor besiktades gick den först inte igenom bess. För att det var för lätt att manipulera spärren igenom att koppla bort abs signalen. Så vi plomberade igen säkringslådan i motorutrymmet. Då gick den igenom besiktningen. Jag ville att epan skulle gå lite fortare eftersom att den var spärrad på 25km/h. Så jag försökte leta information om hur man skulle kunna omprogramera styrboxen eller helt enkelt ta bort spärren. Sedan här om dan så såg jag besiktningspaprerna och kom ihåg att den skulle gå manipulera spärren igenom att på något sätt koppla bort abs signalen. Så min första tanke var att plocka bort en säkring, men säkringen som gick till abs i motorutrymmet var igenplomberad.. men sedan kom jag på att det sitter säkringar i handsfaket som också går till abs. Så jag tog bort säkringen till abs och a-traktorn gick fortare. Men när jag kommer över 40 på mätaren börjar bilen att rycka kraftigt, men det går fortfarande att gasa på mera. Min fråga är om det kan vara skadligt för motorn att sitta och köra när de rycker väldigt mycket, och jag har funderingar kring hur en ecu fartspärr bryter bilens hastighet?
Tack för svar på förhand😃

Så det du skriver är egentligen att besiktningen borde underkänt din a-traktor ändå?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Volvo 480 Turbo "The only way is up" (1988)
Volvo V70 2.4d "Hemlig XI" (2007)
husseman
31 december 2020 · 1 294 Inlägg

Hehe, bilprovningen lär sig eftersom hur de ska kolla alla dårmappningar. Har man skickat in sin box till de som kan det, så får man intyg o dessa seriösa firmor lär sig BP rätt fort.
Kommer du med nåt härke med luddig dokumentation, så lär du få problem.. ABS säkringar e´ju de första de testar.  Men bra att de kollar o personligen skiter ja i om de går i 30 eller 45 . Bara de förbjöds på riktiga vägar, o kunde hålla sig i stan. För de e´fan livsfarliga på landsväg utan väg-gren . Speciellt som urtypen av omogna förare har mer fokus på mobilen än trafiken.

mvh/husse

Growe Fri fart för ett fritt folk!
31 december 2020 · 11 342 Inlägg

ForsbergEF skrev:
Så när min a-traktor besiktades gick den först inte igenom bess. För att det var för lätt att manipulera spärren igenom att koppla bort abs signalen. Så vi plomberade igen säkringslådan i motorutrymmet. Då gick den igenom besiktningen. Jag ville att epan skulle gå lite fortare eftersom att den var spärrad på 25km/h. Så jag försökte leta information om hur man skulle kunna omprogramera styrboxen eller helt enkelt ta bort spärren. Sedan här om dan så såg jag besiktningspaprerna och kom ihåg att den skulle gå manipulera spärren igenom att på något sätt koppla bort abs signalen. Så min första tanke var att plocka bort en säkring, men säkringen som gick till abs i motorutrymmet var igenplomberad.. men sedan kom jag på att det sitter säkringar i handsfaket som också går till abs. Så jag tog bort säkringen till abs och a-traktorn gick fortare. Men när jag kommer över 40 på mätaren börjar bilen att rycka kraftigt, men det går fortfarande att gasa på mera. Min fråga är om det kan vara skadligt för motorn att sitta och köra när de rycker väldigt mycket, och jag har funderingar kring hur en ecu fartspärr bryter bilens hastighet?
Tack för svar på förhand😃

det du beskriver du gjort nu är att du gjort om din a-traktor till bil.   det betyder kort och gott att när polisen stoppar dig och bilen går att köra förtare än 30km/h så ryker traktor kortet.  du får åka på rättegång och blir dömd till olovligt körning.  bilen får ett förläggande om reggbes och bilen får inte köras från platsen.  inte nog med det så står säkert din mamma eller pappa på bilen då blir dom av med sitt körkort och får oxå åka på rättegång och blir dömda för att dom tillåtit dig att köra deras bil.     är det värt det?    nej exakt det är det inte..    gång nummer 2 du gör samma sak så blir det inte bara olovlig körning utan det blir grov olovlig körning och änne mer straff.   då blir det samhällstjänst och sköter du inte den så blir det fängelse i 2månader.

man kan välja att göra rätt eller fel.  valet är ditt men mitt råd är att du tänker igenom saker och ting och funderar på om det är värt det för att köra lite fortare?  för när du är utan traktor kort i februari och det är -25grader och du sitter på din cykel och cyklar till plugget och fryser röven av dig smile

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Myhran
31 december 2020 · 439 Inlägg

husseman skrev:
Hehe, bilprovningen lär sig eftersom hur de ska kolla alla dårmappningar. Har man skickat in sin box till de som kan det, så får man intyg o dessa seriösa firmor lär sig BP rätt fort.
Kommer du med nåt härke med luddig dokumentation, så lär du få problem.. ABS säkringar e´ju de första de testar.  Men bra att de kollar o personligen skiter ja i om de går i 30 eller 45 . Bara de förbjöds på riktiga vägar, o kunde hålla sig i stan. För de e´fan livsfarliga på landsväg utan väg-gren . Speciellt som urtypen av omogna förare har mer fokus på mobilen än trafiken.

mvh/husse

Om man missar LGF skylten utefter väg så undrar jag vem det är som sitter och fipplar på mobilen!
Lägg ned attityden! Försök hjälpa istället för att stjälpa! A-traktorerna skall vara lagliga! För våra barns skull!
Vill man vara en fartsyndare som alla oss andra bilkörare så får de köpa en äkta EPA istället!
Då får man ta konsekvenserna med fortkörning istället för olovlig körning!

ForsbergEF
31 december 2020 · 18 Inlägg

Growe skrev:

ForsbergEF skrev:
Så när min a-traktor besiktades gick den först inte igenom bess. För att det var för lätt att manipulera spärren igenom att koppla bort abs signalen. Så vi plomberade igen säkringslådan i motorutrymmet. Då gick den igenom besiktningen. Jag ville att epan skulle gå lite fortare eftersom att den var spärrad på 25km/h. Så jag försökte leta information om hur man skulle kunna omprogramera styrboxen eller helt enkelt ta bort spärren. Sedan här om dan så såg jag besiktningspaprerna och kom ihåg att den skulle gå manipulera spärren igenom att på något sätt koppla bort abs signalen. Så min första tanke var att plocka bort en säkring, men säkringen som gick till abs i motorutrymmet var igenplomberad.. men sedan kom jag på att det sitter säkringar i handsfaket som också går till abs. Så jag tog bort säkringen till abs och a-traktorn gick fortare. Men när jag kommer över 40 på mätaren börjar bilen att rycka kraftigt, men det går fortfarande att gasa på mera. Min fråga är om det kan vara skadligt för motorn att sitta och köra när de rycker väldigt mycket, och jag har funderingar kring hur en ecu fartspärr bryter bilens hastighet?
Tack för svar på förhand😃

det du beskriver du gjort nu är att du gjort om din a-traktor till bil.   det betyder kort och gott att när polisen stoppar dig och bilen går att köra förtare än 30km/h så ryker traktor kortet.  du får åka på rättegång och blir dömd till olovligt körning.  bilen får ett förläggande om reggbes och bilen får inte köras från platsen.  inte nog med det så står säkert din mamma eller pappa på bilen då blir dom av med sitt körkort och får oxå åka på rättegång och blir dömda för att dom tillåtit dig att köra deras bil.     är det värt det?    nej exakt det är det inte..    gång nummer 2 du gör samma sak så blir det inte bara olovlig körning utan det blir grov olovlig körning och änne mer straff.   då blir det samhällstjänst och sköter du inte den så blir det fängelse i 2månader.

man kan välja att göra rätt eller fel.  valet är ditt men mitt råd är att du tänker igenom saker och ting och funderar på om det är värt det för att köra lite fortare?  för när du är utan traktor kort i februari och det är -25grader och du sitter på din cykel och cyklar till plugget och fryser röven av dig smile

Förstår att du blir lite upprörd när du hör att jag har tagigt bort spärren. Men anledningen till att jag tog bort min spärr var att jag vill kunna köra med mina kompisar i 30 och inte bli ifrånkörd för jag bara kan ligga i 25 och köra. Men jag vet själv att om polisen träffar på mig och jag ligger och kör över 30 så ryker kortet. Men jag ligger inte heller och kör över 30-40 för att jag vill kunna köra under hela perioden jag har epa och jag vill inte heller att föräldrarna ska råka illa ute för någonting jag har gjort. Men som jag sa förr var min fråga om man på något sätt kunde programera om boxen själv eller om man måste lämna in den. Då om du har läst lite längre upp har jag fått svar att om mappningen inte fungerar så ska man lämmna in den igen.

Jag förstår att min fråga framgick som att jag vill kunna ligga och köra lika fort som en bil, men så är det verkligen inte. Jag är bara orolig att om jag skulle råka köra över 40 då bilen börjar ryka kraftigt att det skulle vara skadligt för motorn.

ForsbergEF
31 december 2020 · 18 Inlägg

Myhran skrev:

husseman skrev:
Hehe, bilprovningen lär sig eftersom hur de ska kolla alla dårmappningar. Har man skickat in sin box till de som kan det, så får man intyg o dessa seriösa firmor lär sig BP rätt fort.
Kommer du med nåt härke med luddig dokumentation, så lär du få problem.. ABS säkringar e´ju de första de testar.  Men bra att de kollar o personligen skiter ja i om de går i 30 eller 45 . Bara de förbjöds på riktiga vägar, o kunde hålla sig i stan. För de e´fan livsfarliga på landsväg utan väg-gren . Speciellt som urtypen av omogna förare har mer fokus på mobilen än trafiken.

mvh/husse

Om man missar LGF skylten utefter väg så undrar jag vem det är som sitter och fipplar på mobilen!
Lägg ned attityden! Försök hjälpa istället för att stjälpa! A-traktorerna skall vara lagliga! För våra barns skull!
Vill man vara en fartsyndare som alla oss andra bilkörare så får de köpa en äkta EPA istället!
Då får man ta konsekvenserna med fortkörning istället för olovlig körning!

Der verkar ha blivit ett missförstånd på min fråga. Jag är inte ute efter att sitta och köra lika fort som en bil. Eftersom att det kan få konsekvenser. Utan anledningen till att jag ville att de skulle gå fortare vara att jag vill kunna hänga med kompisarna som kör i 30 och inte bli ifrån körd eftersom min a-traktor bara går 25. Så efter jag hade plockat bort abs säkringen började den rycka kraftigt. Jag undrade om det var skadligt för motorn att om man skulle råka ligga och köra över 40 om motorn skulle fara illa. Men jag har fått ett svar som säger att om mappningen inte funkar som den ska så ska man lämna in den igen.

Lucif3r
31 december 2020 · 1 143 Inlägg

Problemet är inte hur fort du kör, utan hur fort du KAN köra. Om a-traktorn inte är spärrad så räknas det som en bil, oavsett om du kör i 30 eller 130, och det blir konsekvenser av det om du blir stoppad.

Nej, stoppa tillbaka säkringen, puttra runt i 25, och boka ommappning istället.

Myhran
31 december 2020 · 439 Inlägg

ForsbergEF skrev:

Myhran skrev:

husseman skrev:
Hehe, bilprovningen lär sig eftersom hur de ska kolla alla dårmappningar. Har man skickat in sin box till de som kan det, så får man intyg o dessa seriösa firmor lär sig BP rätt fort.
Kommer du med nåt härke med luddig dokumentation, så lär du få problem.. ABS säkringar e´ju de första de testar.  Men bra att de kollar o personligen skiter ja i om de går i 30 eller 45 . Bara de förbjöds på riktiga vägar, o kunde hålla sig i stan. För de e´fan livsfarliga på landsväg utan väg-gren . Speciellt som urtypen av omogna förare har mer fokus på mobilen än trafiken.

mvh/husse

Om man missar LGF skylten utefter väg så undrar jag vem det är som sitter och fipplar på mobilen!
Lägg ned attityden! Försök hjälpa istället för att stjälpa! A-traktorerna skall vara lagliga! För våra barns skull!
Vill man vara en fartsyndare som alla oss andra bilkörare så får de köpa en äkta EPA istället!
Då får man ta konsekvenserna med fortkörning istället för olovlig körning!

Der verkar ha blivit ett missförstånd på min fråga. Jag är inte ute efter att sitta och köra lika fort som en bil. Eftersom att det kan få konsekvenser. Utan anledningen till att jag ville att de skulle gå fortare vara att jag vill kunna hänga med kompisarna som kör i 30 och inte bli ifrån körd eftersom min a-traktor bara går 25. Så efter jag hade plockat bort abs säkringen började den rycka kraftigt. Jag undrade om det var skadligt för motorn att om man skulle råka ligga och köra över 40 om motorn skulle fara illa. Men jag har fått ett svar som säger att om mappningen inte funkar som den ska så ska man lämna in den igen.

Jag förstod din fråga men tyckte du hade fått bra svar på den ändå, blir lite less när vuxna människor tycker att vi skall utrota a-traktorer för de ligger i vägen för dem,
Det du kan göra för att få det lagligt är att få boxen omprogrammerad vilket många redan sagt.

Med vänlig hälsning,

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 december 2020 · 13 187 Inlägg

Myhran skrev:

ForsbergEF skrev:

Myhran skrev:

Om man missar LGF skylten utefter väg så undrar jag vem det är som sitter och fipplar på mobilen!
Lägg ned attityden! Försök hjälpa istället för att stjälpa! A-traktorerna skall vara lagliga! För våra barns skull!
Vill man vara en fartsyndare som alla oss andra bilkörare så får de köpa en äkta EPA istället!
Då får man ta konsekvenserna med fortkörning istället för olovlig körning!

Der verkar ha blivit ett missförstånd på min fråga. Jag är inte ute efter att sitta och köra lika fort som en bil. Eftersom att det kan få konsekvenser. Utan anledningen till att jag ville att de skulle gå fortare vara att jag vill kunna hänga med kompisarna som kör i 30 och inte bli ifrån körd eftersom min a-traktor bara går 25. Så efter jag hade plockat bort abs säkringen började den rycka kraftigt. Jag undrade om det var skadligt för motorn att om man skulle råka ligga och köra över 40 om motorn skulle fara illa. Men jag har fått ett svar som säger att om mappningen inte funkar som den ska så ska man lämna in den igen.

Jag förstod din fråga men tyckte du hade fått bra svar på den ändå, blir lite less när vuxna människor tycker att vi skall utrota a-traktorer för de ligger i vägen för dem,
Det du kan göra för att få det lagligt är att få boxen omprogrammerad vilket många redan sagt.

Med vänlig hälsning,

Håller med dig, låt Eporna och A-traktorerna vara. Det är bara att vänta på rätt tillfälle så kör man om, jag blir inte irriterad. Dessa fordon är en bra inkörsport till bil och motorvärlden.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Chevrolet Van G20 "CRUISAREN" (1988)
ForsbergEF
31 december 2020 · 18 Inlägg

Vettemannen skrev:

Myhran skrev:

ForsbergEF skrev:

Der verkar ha blivit ett missförstånd på min fråga. Jag är inte ute efter att sitta och köra lika fort som en bil. Eftersom att det kan få konsekvenser. Utan anledningen till att jag ville att de skulle gå fortare vara att jag vill kunna hänga med kompisarna som kör i 30 och inte bli ifrån körd eftersom min a-traktor bara går 25. Så efter jag hade plockat bort abs säkringen började den rycka kraftigt. Jag undrade om det var skadligt för motorn att om man skulle råka ligga och köra över 40 om motorn skulle fara illa. Men jag har fått ett svar som säger att om mappningen inte funkar som den ska så ska man lämna in den igen.

Jag förstod din fråga men tyckte du hade fått bra svar på den ändå, blir lite less när vuxna människor tycker att vi skall utrota a-traktorer för de ligger i vägen för dem,
Det du kan göra för att få det lagligt är att få boxen omprogrammerad vilket många redan sagt.

Med vänlig hälsning,

Håller med dig, låt Eporna och A-traktorerna vara. Det är bara att vänta på rätt tillfälle så kör man om, jag blir inte irriterad. Dessa fordon är en bra inkörsport till bil och motorvärlden.

/Benny

👍🏻

Brådhis * Voff voff *
31 december 2020 · 7 644 Inlägg

Vettemannen skrev:

Myhran skrev:

ForsbergEF skrev:

Der verkar ha blivit ett missförstånd på min fråga. Jag är inte ute efter att sitta och köra lika fort som en bil. Eftersom att det kan få konsekvenser. Utan anledningen till att jag ville att de skulle gå fortare vara att jag vill kunna hänga med kompisarna som kör i 30 och inte bli ifrån körd eftersom min a-traktor bara går 25. Så efter jag hade plockat bort abs säkringen började den rycka kraftigt. Jag undrade om det var skadligt för motorn att om man skulle råka ligga och köra över 40 om motorn skulle fara illa. Men jag har fått ett svar som säger att om mappningen inte funkar som den ska så ska man lämna in den igen.

Jag förstod din fråga men tyckte du hade fått bra svar på den ändå, blir lite less när vuxna människor tycker att vi skall utrota a-traktorer för de ligger i vägen för dem,
Det du kan göra för att få det lagligt är att få boxen omprogrammerad vilket många redan sagt.

Med vänlig hälsning,

Håller med dig, låt Eporna och A-traktorerna vara. Det är bara att vänta på rätt tillfälle så kör man om, jag blir inte irriterad. Dessa fordon är en bra inkörsport till bil och motorvärlden.

/Benny

Instämmer helt här. Dessutom är det iaf härikring inget problem, tvärtom så uppvisar epa/a-traktorfolket normalt sett bra trafikvett här och håller undan så gott det går och svinar inte runt där det stör.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Volvo 480 Turbo "The only way is up" (1988)
Volvo V70 2.4d "Hemlig XI" (2007)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
31 december 2020 · 11 342 Inlägg

Lucif3r skrev:
Problemet är inte hur fort du kör, utan hur fort du KAN köra. Om a-traktorn inte är spärrad så räknas det som en bil, oavsett om du kör i 30 eller 130, och det blir konsekvenser av det om du blir stoppad.

Nej, stoppa tillbaka säkringen, puttra runt i 25, och boka ommappning istället.

iof blir det värre om han kör i 130km/h på 30väg än om han kör 30km/h  på  samma stället.  då läggs det upp på hög och ger ännu ett åtal.   

men som sagt om bilen går att köra 300km/h eller 40km/h och bara framförs i 30km/h spelar ingen roll samma straff

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Lucif3r
1 januari · 1 143 Inlägg

Growe skrev:
iof blir det värre om han kör i 130km/h på 30väg än om han kör 30km/h  på  samma stället.

Ja jo men... Du kommer knappast lindrigt undan om du skulle köra likadant med en bil och B-kort big_smile Det är ju inte något som är exklusivt för a-traktorer.
Problemet med a-traktorer är ju just att dom inte får gå att köra fortare än 30km/h, medans en vanlig bil får gå att köra "hur fort som helst". Skillnaden är bara att du som förare av en bil med B-kort inte får köra fortare än skyltad hastighet, dvs begränsningen och ansvaret ligger på dig som förare, medans a-traktorer måste ha begränsningen inbyggt i själva fordonet.

husseman
1 januari · 1 294 Inlägg

Hmm, nästan allt dårhus åkande-dvs. man kör sönder fotbollplaner, området runt Besikta (där man förmodligen haft problem med nån bes. av nån mupp H-reg.   Nu åker man o skjuter raketer på folk i den lilla byhåla ja bor i..  Detta sker från bilar med mer eller mindre synlig LGF skylt. Sluta att dalta med detta. Sätt åt ungjävlarna, o nu menar ja inte om skiten går i 30 eller 44km/h. Det är attityden när man sitter bakom svarta rutor i en nån fin jävla 4 hjulsdriven  bil som Pappa har köpt o man typar den till A-Traktor. De ska bara finnas plats för 2 max. 3 fram. Nåt baksäte får inte finnas... lik förbannat kommer det ut 6 pers..drogade o kaxiga.  Samma sak när man åker på en vanlig 80 väg.. mitt i natta. O så ser man blåljus, vad har hänt?  Mjo, en A-Traktor har voltat o det finns 5 ambulanser på väg..- hur fan kan en bil(traktor) som bara får frakta 2 ha 5 skadade???
Detta med A-traktorer missbrukas så enormt, så min idé  är att de kommer förbjudas, nu e´ja emot förbud, men lite mer skriverier - så har lagstiftaren öppet mål.

mvh/husse

Brådhis * Voff voff *
1 januari · 7 644 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, nästan allt dårhus åkande-dvs. man kör sönder fotbollplaner, området runt Besikta (där man förmodligen haft problem med nån bes. av nån mupp H-reg.   Nu åker man o skjuter raketer på folk i den lilla byhåla ja bor i..  Detta sker från bilar med mer eller mindre synlig LGF skylt. Sluta att dalta med detta. Sätt åt ungjävlarna, o nu menar ja inte om skiten går i 30 eller 44km/h. Det är attityden när man sitter bakom svarta rutor i en nån fin jävla 4 hjulsdriven  bil som Pappa har köpt o man typar den till A-Traktor. De ska bara finnas plats för 2 max. 3 fram. Nåt baksäte får inte finnas... lik förbannat kommer det ut 6 pers..drogade o kaxiga.  Samma sak när man åker på en vanlig 80 väg.. mitt i natta. O så ser man blåljus, vad har hänt?  Mjo, en A-Traktor har voltat o det finns 5 ambulanser på väg..- hur fan kan en bil(traktor) som bara får frakta 2 ha 5 skadade???
Detta med A-traktorer missbrukas så enormt, så min idé  är att de kommer förbjudas, nu e´ja emot förbud, men lite mer skriverier - så har lagstiftaren öppet mål.

mvh/husse

Vad bor du i för del av Sverige? Jag känner faktiskt inte igen ett dugg av det där. Och då finns det ändå en hel del epa/a-traktor här...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Volvo V70 2.4d "Hemlig XI" (2007)
Volvo 480 Turbo "The only way is up" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang