Säkring dör vid femmans växel V70 2,0 f

Carro26
21 januari 2021 · 3 Inlägg

Så, när jag lägger i femmans växel på min V70 2,0 flexifuel 2008-01 slår säkringen till tändspolarna av. Jag fattar ingenting. Har en ganska kunnig som hjälper mig och vi har försökt hitta felet i flera veckor. Låg på e4an och från ingenstans slutade bilen ge på gasan. Fick ingen förvarning utan den bara dog. Efter att en verkstad gav upp så fick jag en kompis till mig att hjälpa mig felsöka och vi upptäckte att säkringen till tändspolarna gått. Sen gick bilen, men inte så bra och inte på femmans växel. Han har en OBD läsare och felkoder och hur vår felsökning gått till kan jag återkomma med.

Nu efter att tändstiften är bytta, samtliga tändspolar kollade och en dålig utbytt, båda lambdasonderna bytta fortsätter problemet. Nu går den väldigt bra, till och med det att man lägger i femmans växel. Då slår säkringen ifrån (säkring 35, 10). ECU'n kollad och sprejad och ser iaf bra ut.
Säkringen går när man kopplar och lägger i femmans växel även när bilen står stilla.

Volvo hjälpte mig att nollställa etanolvärdet, efter det körde jag landsväg i 25 min. Men felet med femmans växel ligger kvar.

Vad ska jag göra??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang