Basar spelar inte fast slutsteget funkar

Neppe04
26 januari · 5 Inlägg

Tja, köpte en Gas 212 baslåda för ett tag sen och köpte ett Gas Pro 1000.1 slutsteg till de. När jag kopplar in allting så börjar slutsteget lysa och allt är bra, men basarna spelar inte hur jag än gör, har slutsteget inne på felsökning men ingenting hittades. Vad kan problemet vara. Det kommer ett litet pipigt ljud från basen hela tiden när slutsteget är igång och kopplat med basarna men inget mer. Tacksam för svar!

UniCross
26 januari · 390 Inlägg

Har du Ohm mätt basarna så att de är kontakt i dem? smile En kabel kan ju ha lossat innuti lådan tänker jag smile

johanbrolin
26 januari · 47 Inlägg

UniCross skrev:
Har du Ohm mätt basarna så att de är kontakt i dem? smile En kabel kan ju ha lossat innuti lådan tänker jag smile

Provspela lådan med en polares steg samt provspela steget med en polares låda. så du kan utesluta vilken av dem som problemet ligger i

UniCross
26 januari · 390 Inlägg

johanbrolin skrev:

UniCross skrev:

Provspela lådan med en polares steg samt provspela steget med en polares låda. så du kan utesluta vilken av dem som problemet ligger i

Har du kopplat lådan alldeles för låg ohm för steget då så de inte spelar?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang