Batteriet dog efter en kall natt. Jag kablade igång den nyss och nu tjuter det och blinkar varningar om att ABS inte fungerar, jag kan inte lägga i växel och den säger att jag inte ska köra den
Hittade ett annat inlägg här om en likn situation med en AMG där han tycks ha sabbat styrboxen när han kablade igång den. Är det det jag gjort?
Jag hatar min lokala M-handlare av en rad olika skäl men gissar att det är dit jag behöver bege mig. Vad tror ni kan vara bästa resp sämsta utfall? Nåt tips på nåt jag kan prova själv?
ABS/antisladd osv brukar vara helt normalt att det lyser när man startat igång en helt strömlös bil. Dom brukar slockna när man kommit över 30-35 km/h och ABS:en gjort sitt självtest.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Tx. Kan dock inte lägga i växel just nu så kan inte köra den och ladda batteriet
men om batteriet var tomt så är det nog så dåligt att det är dags att byta det endå.. ett bra batteri blir inte tomt bara för att det är kallt över natten
Tack för snabba synpunkter. Har ringt bärgare nu som rullar över den till min favoritverkstad. Jag vågar inte boxera den pga att jag inte vill riskera sabba växellådan
De tog säkert ordentligt betalt men jag räknar med att det var åtminstone 50% billigare arbetskostnad än hos min lokala MB-handlare som jag innerligt hatar. Jag var glad att det inte blev värre