1) Bilen hade stått en period och batteriet hade laddat ur. När jag försökte starta bilen så lät allting som vanligt. Dock så var det dåligt drag i batteriet och bilen gick inte igång. Jag laddade sedan batteriet. 2) Jag kopplade in batteriet och slog på tändningen. Instrumentbrädan lyste upp som vanligt och stereon gick igång. Sedan så försökte jag dra igång bilen och då slocknar allt. Instrumentbrädan slutar lysa och det låter inget ifrån motorn. Om jag drar tillbaka nyckeln till det första läget, så går elen på igen och instrumentbrädan lyser upp.
Jag undrar helt enkelt vad orsaken till problemet kan vara? Och vad jag kan göra åt det?
Är batteriet verkligen okej? Låter som det är i princip kass nu, att den lilla ström det kan hålla bara räcker till lampor och grejer, men inte till startmotorn
Hej! Vilken spänning har batteriet? Det ska vara 12,6V eller helst bort mot 13V fulladdat!
Och är batteriet slut, dvs det orkar inte längre lämna någon ström, kan det visa 12,6 V men ändå inte starta bilen... Spänningen är bara en liten del av sanningen. För att veta hur ett batteri faktiskt mår måste man testa det på rätt sätt, inte bara mäta spänningen.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...