Läcker in vatten

Mr_Joz
10 mars 2007 · 4 Inlägg

tror ja löste mitt problem .. rev ut alla mattor och sånt " som var genom blöta.

Sen torkade upp allt . spolade vatten när ja skulle tvätta bilen så var det vetilations luckan som var boven. läckte in mycket vatten via den ..
men värkade som det droppade lite  högre upp också.. men men..


//

// Mr_Joz
Kettunen
10 mars 2007 ·

Där ser man. Det man minnst väntar sig wink

The_Dude
11 mars 2007 · 550 Inlägg

Plocka ur lite kåpor så att du ser karossen. Sen e det bara till och spola med vatten och se var det kommer in.  Kan ibland vara till hjälp att ha en kompis/släkting/bekant/familjemedlem i bilen under tiden man spolar för att se var det droppar in.

The_Dude
11 mars 2007 · 550 Inlägg

Du behöver inte ha alla du känner i bilen räcker med 1 av ovanstående förslag smile lol

poloflickan
15 juni 2009 · 1 Inlägg

Jag plockar upp den här tråden igen smile

Jag har en Polo -96
Igår upptäckte jag plötsligt att gummi-mattan på passagerarsidan var full m vatten. Lyfte ur den o tittade sedan bakom passagerar-stolen. Gummimattan där låg under vatten, ca 1 dm högt stod där...
Rev ut alla mattor, skar upp o drog ur isoleeringen..dyngsurt

På andra sidan, förar-sidan e det torrt. I bagaget e det torrt
Vart sjutton kommer vattnet in???
Det verkade vara vanligt vatten.
Jag har bara haft bilen i tre veckor, kan det vara så illa att vattnet varit där redan innan?? hur fort kan det samlas vatten på golvet så???

Kollat dörren, har varit där o justerat lite, får väl se om det gör ngn skillnad
Tacksam för alla tips
Mvh poloflickan

te_wik Forummoderator
15 juni 2009 · 12 813 Inlägg

poloflickan skrev:
Jag plockar upp den här tråden igen smile

Jag har en Polo -96
Igår upptäckte jag plötsligt att gummi-mattan på passagerarsidan var full m vatten. Lyfte ur den o tittade sedan bakom passagerar-stolen. Gummimattan där låg under vatten, ca 1 dm högt stod där...
Rev ut alla mattor, skar upp o drog ur isoleeringen..dyngsurt

På andra sidan, förar-sidan e det torrt. I bagaget e det torrt
Vart sjutton kommer vattnet in???
Det verkade vara vanligt vatten.
Jag har bara haft bilen i tre veckor, kan det vara så illa att vattnet varit där redan innan?? hur fort kan det samlas vatten på golvet så???

Kollat dörren, har varit där o justerat lite, får väl se om det gör ngn skillnad
Tacksam för alla tips
Mvh poloflickan

Har du taklucka?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Boostrider Försöker iaf
15 juni 2009 · 1 998 Inlägg

Annars brukar vw och specielt golf läcka in vid skraplisten på rutan. Kanske är samma på polo?`

Sätt dig i bilen medans nån spolar vatten på den wink

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
NJ_
15 juni 2009 · 2 118 Inlägg

te_wik skrev:

poloflickan skrev:
Jag plockar upp den här tråden igen smile

Jag har en Polo -96
Igår upptäckte jag plötsligt att gummi-mattan på passagerarsidan var full m vatten. Lyfte ur den o tittade sedan bakom passagerar-stolen. Gummimattan där låg under vatten, ca 1 dm högt stod där...
Rev ut alla mattor, skar upp o drog ur isoleeringen..dyngsurt

På andra sidan, förar-sidan e det torrt. I bagaget e det torrt
Vart sjutton kommer vattnet in???
Det verkade vara vanligt vatten.
Jag har bara haft bilen i tre veckor, kan det vara så illa att vattnet varit där redan innan?? hur fort kan det samlas vatten på golvet så???

Kollat dörren, har varit där o justerat lite, får väl se om det gör ngn skillnad
Tacksam för alla tips
Mvh poloflickan

Har du taklucka?


Mvh Tommy

Eller ett jättehål i golvet ? tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
Boostrider Försöker iaf
15 juni 2009 · 1 998 Inlägg

NJ_ skrev:

te_wik skrev:

poloflickan skrev:
Jag plockar upp den här tråden igen smile

Jag har en Polo -96
Igår upptäckte jag plötsligt att gummi-mattan på passagerarsidan var full m vatten. Lyfte ur den o tittade sedan bakom passagerar-stolen. Gummimattan där låg under vatten, ca 1 dm högt stod där...
Rev ut alla mattor, skar upp o drog ur isoleeringen..dyngsurt

På andra sidan, förar-sidan e det torrt. I bagaget e det torrt
Vart sjutton kommer vattnet in???
Det verkade vara vanligt vatten.
Jag har bara haft bilen i tre veckor, kan det vara så illa att vattnet varit där redan innan?? hur fort kan det samlas vatten på golvet så???

Kollat dörren, har varit där o justerat lite, får väl se om det gör ngn skillnad
Tacksam för alla tips
Mvh poloflickan

Har du taklucka?


Mvh Tommy

Eller ett jättehål i golvet ? tongue

Om de vore ett hål skulle de knappast bli en dm vatten. Skulle ju rinna ut igen wink

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Mrpotatohead
21 september 2012 · 6 Inlägg

Nu börjar det likna nåt. Har försökt hitta svar på var vattnet kommer ifrån i Tjejens morsas 740 -88. Det är vanligt vatten. Bara på golvet vänster bak. Efter regn, och bilen har stått still. Tjejens pappa säger att det inte är rutan som läcker. Den har taklucka. Känns ju som en dränering som läcker eller satt igen. Det talades ju tidigare i tråden om nåt sånt, men VAR går den dräneringen i så fall. Är det från takluckan så borde det ju vara i nån av stolparna? Antagligen bak? Några tips så jag slipper smyga/riva hela bilen, då jag har viktigare saker för mig hmm

robert___j
21 september 2012 · 449 Inlägg

du skrev att de var hål i en balk under det ska vara hål i dom.. är det tacklucka??? isåfall säkerligen igentäppta dräneringslangar som går ner i a stolpar och ut i balkarna under bilen

Full Fart Spar Tid!!!
Volvo 965 (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang