6925
Sök

Köpråd

9 Inlägg
13 mars 2021
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Forssberg22 skrev:
Lucif3r skrev:
Som redan påpekats så är allt du räknat upp slitagedelar.
En 2012'a var då typ 7 år när du köpte den, och det är lagom ålder för att första omgången slitagedelar behöver bytas. Dvs, din otur beror mycket på att du helt enkelt köpte en bil med en olämplig ålder.

För att slippa problem så finns det bara en endaste lösning - äg ingen bil. Så är det bara. Har man en bil så kommer man få problem, förr eller senare. Ibland har man tur att problemen kommer med lagom mellanrum, ibland har man otur och får alla problem på en gång. Men problem får man oavsett.

Jag är medveten om att jag inte kommer undan problem. Men jag köpte en ny bil då för 2 år sedan för att slippa problem, från föregående. Det var en Volvo s60 01a. Ings fyra problem med bara jobbigt med problem. Så bytte för att slippa problem och har nu haft fler problem och dyrare. Framför allt dyrare än andra bilmärken om samma problem hade uppstått på annan bil

Ny bil?? Den var väl 18 år redan då du köpte den.

/Benny

Jag hade en Volvo s60 01a med problem, ville slippa dom o köpte en v60 2012 för att slippa problem hela tiden. Men har förekommit minst lika många problem fast nu då ännu dyrare då det är en nyare bil

9 Inlägg
13 mars 2021
Trådstartare
Utmarks-Loke skrev:
Vill man komma billigt undan får man lära sig att laga bilen själv. Bromsar är inga konstigheter att fixa, det kan varenda hemmafixare. Xenon är lite ovanligare så det kan inte många, men det är ju egentligen inte heller några problem. Man kan kolla på youtube för att få lite tips. Slipper man arbetskostnaden och köper delarna från Tyskland kommer man undan med en bråkdel av priset. Skall man ha en begagnad bil får man välja mellan smutsiga händer eller avmagrande plånbok.

Vi vet dom sagt inte alltid vad det är som är fel. Om jag får ett felmeddelande som jag fått innan. Typ lampfel halvljus. Jaha, kan vara så mycket. Är det bara lampan, är det ballaste, är den styrenheten eller vad är det liksom som gör att det inte funkar. Lite därför den åker in på verkstad, kan inte vara köpa delar o chansa

9 Inlägg
13 mars 2021
Trådstartare
Tack för alla tips, låter som mest vettigaste att bara behålla min bil tillsvidare och hoppas att det håller ett tag framöver nu då

Sök