Passat 1,8t ett svårlöst fel

Angelicamedc
18 mars 2021 · 5 Inlägg

Passat 1,8t 2004
Bilen går att köra som vanligt, men under körning så helt plötsligt så rycker bilen till och motorlampan och epc blinkar till sen försvinner det och bilen går som vanligt, allt händer väldigt snabbt och kan bara dyka upp närsomhelst under körning, har nu börjat även hända på tomgång. När man kör och håller jämn gas så slutar den gasa, då måste man släppa på gasen och sen gasa på nytt och då funkar det som vanligt igen, inga lampor tänds då. Också något som kan dyka upp närsomhelst.

Vi bytte abs enhet för lampan lös. Vi har bytt spjällhus, luftmassmätare, bromsljuskontakt. Vi har kört data, finns inga felkoder och inga lampor lyser. Bilen är nybesiktigad.

Har ni några tips på vad detta kan vara?

Senast redigerat av Angelicamedc (18 mars 2021)

Presidento Of World
18 mars 2021 · 3 329 Inlägg

Tändspolar?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
SvarreE
19 mars 2021 · 239 Inlägg

Skit i tanken eller bränslefilter??

Brådhis * Voff voff *
19 mars 2021 · 10 279 Inlägg

Hade det varit en Volvo hade jag sagt bränslereläet... Men jag vet inte om VW har samma bekymmer med dom? smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Audi_VW
19 mars 2021 · 53 Inlägg

En kompis hade nästan identiskt fel på sin Audi 2.5 TDI från 2004. Enda skillnaden egentligen var att han behövde starta om bilen varje gång det hände. För hans del visade det sig vara MAP sensorn. Dock kunde han se en lagrad felkod för detta via VCDS.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang