jaka54 skrev:
En Audi100 igen! Då ska vi se!
Du säger att motorn dör när du ska köra iväg. Vad betyder det? Betyder det att du kan starta motorn (den startar direkt, eller?)
Går den på tomgång hur länge som helst? Och den går den i så fall jämnt och fint (850v/m vid tomgång) men när du ska köra iväg (belastar motorn) så lägger den av?! -Kan du gasa upp varvtalet utan att motorn lägger av när du har friläge i (motorn obelastad)?
Vad är det för pump du har? Bosch eller Pierburg? Ny eller beggnad?
Vilket fabrikat på tändstift?
Hur länge har motorn betett sig som du beskriver?
Hej jaka 54 och tack för ditt engagemang.
Motorn startar efter några sekunder bara. Typ direkt. Den går på tomgång kanske några minuter i bästa fall. Ca 1 minut allra oftast ibland mer.
Tom gången kan variera kraftigt. Nu senaste tiden har den varit på 1000 varv per minut eller mindre för att sedan minska och motorn dör av. Ibland har den varvat 3000 varv eller mer på tomgång.
Jag kan typ slira på kopplingen och köra några få meter i bästa fall. Oftast dör den direkt jag släpper upp kopplingen.
Jag kan gasa upp till ca 4000 varv sen vägrar den varva mer.
Jag har Bosch bränsle pump på min. Pumpen kommer från en reservdelsbil. Jag provade pumpen innan jag monterade den. Genom att lägga plus och minus kablar mellan ett batteri och direkt på pumpen.
Den lever om en del. Men den går ju.
Jag har haft bilen och kört med den några månader under hösten innan den slutade fungera. Jag körde väl nå 100 mil eller så. Under den tiden krånglade bilen också. Bilen ville varva 3000 varv eller mer på tomgång, eller så ville den dö av och då fick man hålla igång bilen genom att gasa. Det gick dock att köra iväg och bilen gick att köra och dog i princip aldrig. Så länge man inte lä i friläge. Det kunde hända att den hade jämn tomgång ibland men det var oftast då efter lite längre körningar på några mil eller så.
Jag vet inte vad man ska tro riktigt?
Jag vet inte om jag ska prova byta pumpen igen? Jag kan skicka lite fler bilder under dagen. Mvh tack
Jag vet inte riktigt vilka tänd stift jag har.