5611
Sök

Fiat Punto 1,2 (2004)

3 Inlägg
20 mars 2021
Trådstartare
Hej!
Nu är det som så att min Fiat inte fungerar som den ska, den har vid ett flertal gånger försökt att dö under färd oavsett varvtal. Jag kan ligga i t.ex 80km/h med ca 2000 varv men så fort jag släpper gasen försöker bilen dö men hoppar igång då den fortfarande rullar. Den har vid 2 tillfällen dött helt och inte velat starta direkt efter, då har jag fått vänta i ca 1 min och sedan startar bilen. (Detta har hänt i korsningar då jag behövt stanna eller sakta in såpass mycket att bilen inte kan rulla igång.)

Det allra konstigaste är att detta inte sker vid varje körning, utan uppkommer kanske var tredje körning. Jag ska förhoppningsvis läsa ut felkoderna nu i helgen, men undrar om det är någon som känner igen detta fel.

1 780 Inlägg
20 mars 2021
Hmm, en Fiat kan ha många fel...(hela bilen e´ett fel höll ja på att säja). Men gissar på vevaxellägesgivare eller bränslepump. Med lite felkoder, så kommer nog bilden klarna får vi hoppas. Lycka till.
mvh/husse

3 921 Inlägg
21 mars 2021
Som sagt, felkoder behövs för diagnos här.

Lyser någon motorlampa eller annan varning?

* Voff voff *
11 115 Inlägg
21 mars 2021
jaka54 skrev:
Ålder på bilen?

Ska vi gissa på 17 år utifrån årtalet som står i rubriken? wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

3 Inlägg
22 mars 2021
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Som sagt, felkoder behövs för diagnos här.

Lyser någon motorlampa eller annan varning?

Motorlampan blinkar till när bilen dör men slocknar lika fort igen. Det är ingen varningslampa som lyser konstant för att indikera vad felet kan handla om. Återkommer med felkoder när jag läst ut dom.

3 Inlägg
22 mars 2021
Trådstartare
husseman skrev:
Hmm, en Fiat kan ha många fel...(hela bilen e´ett fel höll ja på att säja). Men gissar på vevaxellägesgivare eller bränslepump. Med lite felkoder, så kommer nog bilden klarna får vi hoppas. Lycka till.
mvh/husse

Haha, får se vad felkoderna säger, tack!

Sök