Jetta mk1 1.5 bensin, varvar inte efter för mycket olja

uhlin
22 mars 2021 · 2 834 Inlägg

Bra du fick liv i den och den går någorlunda. Bytte du tändstift till nya? Låter som misständningar.

Köp tändstift av känt märke, lite dyrare men billigare i slutändan.

Hickan
22 mars 2021 · 374 Inlägg

uhlin skrev:
Bra du fick liv i den och den går någorlunda. Bytte du tändstift till nya? Låter som misständningar.

Köp tändstift av känt märke, lite dyrare men billigare i slutändan.

Har bra oljenivå nu, samt nya ngk stift. Skulle kunna vara något med misständning kanske. Typ fördelaren eller något.
Helt sjukt hur mycket den rök från all olja när jag körde den igår big_smile

jag hatar bilar
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 mars 2021 · 13 742 Inlägg

risk finns ju alltid att du har krökt en stake pga all olja..  så det är derför det misständer.  då brukar dom ha lite problem att tända på låga varv..  eller så är det så mycket olja över allt som fuckar allt..  det kan ju trycka duktigt med olja lite över allt när det blir för mycket olja.      fick tömma svärmors bil när hon gjorde ungefär samma sak.        till hennes försvar så hade hon skaffat en volvo 360 som inte drog olja mot att hon kört en opel ascona c innan dom man fick tanka olja och fylla på bensin smile

sen hade jag byggt om från K förgasare till A förgasare så oljestickan var svår att hitta..  så hon hon skvätte i lite olja varje gång hon tankade  det gick någon vecka sen sa hon att det rök mycket om bilen..   det var olja halv vägs upp på stickan då smile  blev till att dra bilen till garaget och tömma ur några liter olja  smile   men där rök den bara lite inte så att det var tvärstopp smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
spillolja
22 mars 2021 · 4 025 Inlägg

Den kanske misständer pga. av oljiga stift, troligen bara att köra med bilen så dom bränns rena

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 mars 2021 · 13 742 Inlägg

spillolja skrev:
Den kanske misständer pga. av oljiga stift, troligen bara att köra med bilen så dom bränns rena

tänder den på alla borde oljan försvunnit men det kan ju bildas ett lager med bränd olja på stiftet så man behöver göra rent det..  så blev det på min 850 när ringlandet gav sig..  den gick en stund tills den slog igen på stiftet sen var det som en skorpa runt hela stiftet smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang