Slutstegs remote.

Hanki
26 mars 2021 · 13 Inlägg

Tjena. Nu är det så här va att jag har slutsteg i bilen men inte kopplat in remote då jag inte har en jävla aning vart jag sätter det. Är det bara att sätta det på en 12v på tändning eller hur ska jag koppla? För röd på stereo har ju 12v på tändning. Men just nu kör jag kabelskor på jorden så när jag trycker in dom i varandra så sätts slutsteget på. Då är min fråga detta. Är det som jag skrev ovan eller kan jag på något vänster bygga knapp (switch) på jorden? Så när jag drar den switchen uppåt så jordas det och när jag drar ner den så finns det ingen jord. Skulle vara skönt med det på switch och isf finns det någon på biltema som man kan ha för att sedan få jordarna att jordas när man flippar switchen?

Lucif3r
27 mars 2021 · 2 214 Inlägg

"remote" är bara en 12V-signal. Den kan tas vartsomhelst ifrån... direkt från batteriet med en manuell brytare, tändingen, cigguttaget, osv osv.
Remote är *inte* jord.

Men det bästa är att koppla in den på stereon... Remote på stereon kan även kallas "antenna"... Den är blå till färgen iaf.

Hanki
27 mars 2021 · 13 Inlägg

Lucif3r skrev:
"remote" är bara en 12V-signal. Den kan tas vartsomhelst ifrån... direkt från batteriet med en manuell brytare, tändingen, cigguttaget, osv osv.
Remote är *inte* jord.

Men det bästa är att koppla in den på stereon... Remote på stereon kan även kallas "antenna"... Den är blå till färgen iaf.

Okej så jag kan ta remote kabeln från slutsteget till den röda kabeln på stereo härvan? Det är konstant 12v så fort tändningen är på. Men när tändning är av så är det ingen ström där. Hade det fungerat?

Utmarks-Loke
27 mars 2021 · 5 836 Inlägg

Hanki skrev:

Lucif3r skrev:
"remote" är bara en 12V-signal. Den kan tas vartsomhelst ifrån... direkt från batteriet med en manuell brytare, tändingen, cigguttaget, osv osv.
Remote är *inte* jord.

Men det bästa är att koppla in den på stereon... Remote på stereon kan även kallas "antenna"... Den är blå till färgen iaf.

Okej så jag kan ta remote kabeln från slutsteget till den röda kabeln på stereo härvan? Det är konstant 12v så fort tändningen är på. Men när tändning är av så är det ingen ström där. Hade det fungerat?

Ja, det fungerar, men det är som sagt bättre att koppla på den blå antennutgången. Då startar steget när du startar stereon.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang