Aktiv eller passiv baslåda?

Anonymmm
4 april 2021 · 12 Inlägg

Jag ska installera en baslåda i min nya mopedbil men har ingen aning om jag ska ha en aktiv eller passiv baslåda? Jag vet att en passiv inte har inbyggt slutsteg men jag vet inte vad det innebär? Ska man ha ett slutsteg för att den ska fungera eller behöver man inte det? Finns det någon riktigt bra baslåda som är lätt att installera och använda?

Lucif3r
4 april 2021 · 2 214 Inlägg

Ja, du behöver ett externt slutsteg för passiva baslådor.

Bassiehof
4 april 2021 · 1 777 Inlägg

Det är nästan samma jobb att installera passiv som aktiv, för båda behöver ström, och signalkabel från stereon. Passa på o köp nu när de har påskrea.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 april 2021 · 13 742 Inlägg

köp en pasiv... då behöver du inte kasta allt om en av sakerna går sönder..

sen har jag ALDRIG hört en aktiv baslåda som låter bra.. 
är en unge som har 2st gas 10" i en gas låda i sin moppe bil  där jag bor som spelar riktigt bra.
Alltså bra inte bara högt!
En av få fordon jag njuter även på natten när dom kommer spelande.
Eftersom det inte skramlar eller nått utan spelar hård tight bas.
Jag gissar på att mina grannar inte är lika nöjda när han spelar.  men jag sover sällan på natten och om jag mot förmodan gör det så  vaknar jag endå inte smile 


tror det är en sån här låda https://www.brl.se/sv/artiklar/gas-beat210-2x10tum.html

har ju bara sätt lådan genom hans bakruta.. då jag vart lite nyfiken vad han hade för det är så otroligt ovanligt att något spelar så tight

Senast redigerat av Growe (4 april 2021)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 april 2021 · 13 742 Inlägg

Bassiehof skrev:
Det är nästan samma jobb att installera passiv som aktiv, för båda behöver ström, och signalkabel från stereon. Passa på o köp nu när de har påskrea.

ja det är juh  högtalarkabeln mellan slutsteget och baslådan som är skillnaden..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang