Bmw felkod P115c

Tobbilainen
10 april 2021 · 38 Inlägg

Hej. Bmwn min har en längre tid larmat om felkoden p115c powertrain. Först när den dök upp trodde jag det hade med vädret att göra eftersom den bara kom när det var våt eller regnade. Men nu så räcker det med att jag startar bilen. Har försökt hitta liknande fel på olika forum men inte hittat nåt. Så tänkte se om någon här haft samma problem. Bilen är en 320d e91 2009a.

När felkoden kommer går den i safemode alltså reducerad effekt. Efter en stund återgår den till full effekt för att sedan börja larma igen och gå tillbaks i safemode. Har tittat på LMM och rengjort men utan framgång.

Någon som har några tips om vad nästa steg är?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 april 2021 · 14 007 Inlägg

Tobbilainen skrev:
Hej. Bmwn min har en längre tid larmat om felkoden p115c powertrain. Först när den dök upp trodde jag det hade med vädret att göra eftersom den bara kom när det var våt eller regnade. Men nu så räcker det med att jag startar bilen. Har försökt hitta liknande fel på olika forum men inte hittat nåt. Så tänkte se om någon här haft samma problem. Bilen är en 320d e91 2009a.

När felkoden kommer går den i safemode alltså reducerad effekt. Efter en stund återgår den till full effekt för att sedan börja larma igen och gå tillbaks i safemode. Har tittat på LMM och rengjort men utan framgång.

Någon som har några tips om vad nästa steg är?

https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=288152

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang