Citroen Berlingo konstigt fel.

Oshla
20 maj 2021 · 62 Inlägg

Tjena! Hjälper brorsan med bilen och det är så att jag har lite funderingar ang en felkod.

Bilen är en sittåträng berlingo 05a 1.6a bensinare som motorlampan börjat lysa på. Problemet om jag har förstått det rätt kom efter ett urladdat batteri som hade blivit laddat flertal gånger som visade sig inte hålla laddningen. sedan byttes batteriet till ett nytt och körde bilen och kort därefter började motorlampan lysa.

Felkoden jag läst ur hänvisar till P3014 Spjällstyrenhet (Funktionstörning)

Skulle detta kunna ha ett samband till batteribytet och spjället helt enkelt ballat ur? går det att kalibrera om?  eller har det helt enkelt lagt av något av en slump vid samma tidpunkt som batteriet?

Oshla
20 maj 2021 · 62 Inlägg

Oshla skrev:
Tjena! Hjälper brorsan med bilen och det är så att jag har lite funderingar ang en felkod.

Bilen är en sittåträng berlingo 05a 1.6a bensinare som motorlampan börjat lysa på. Problemet om jag har förstått det rätt kom efter ett urladdat batteri som hade blivit laddat flertal gånger som visade sig inte hålla laddningen. sedan byttes batteriet till ett nytt och körde bilen och kort därefter började motorlampan lysa.

Felkoden jag läst ur hänvisar till P3014 Spjällstyrenhet (Funktionstörning)

Skulle detta kunna ha ett samband till batteribytet och spjället helt enkelt ballat ur? går det att kalibrera om?  eller har det helt enkelt lagt av något av en slump vid samma tidpunkt som batteriet?

Glömde tillägga att bilen enbart rullat 6000 mil

torsen
21 maj 2021 · 7 231 Inlägg

Mitt tips är att du konsulterar citroenakuten.
Kostnadsfritt att vara med där.

Oshla
21 maj 2021 · 62 Inlägg

torsen skrev:
Mitt tips är att du konsulterar citroenakuten.
Kostnadsfritt att vara med där.

Tackar så mycket för tips

husseman
22 maj 2021 · 1 588 Inlägg

Hmm, nåt säger mig att det måste vara ett helvete att sitta på citroenakuten.
Fick du nån som helst hjälp?

mvh/husse

Oshla
22 maj 2021 · 62 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, nåt säger mig att det måste vara ett helvete att sitta på citroenakuten.
Fick du nån som helst hjälp?

mvh/husse

Gick inte ens att regga sig där

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang