Köpråd: audi a6 -13

amazinjoey
26 juni 2021 · 1 139 Inlägg

Mossan1 skrev:
Det är inte alla 2.0TDI dom har CVT.

Jag har personligen 190hk 2.0TDI med S-tronic låda. Den och manuella är nog absolut vanligast.
S-tronic är inte CVT.

Alltså, oavsett vilken bilmodell du nämner kan man lista skit om dom.
Sen finns många som bara öser skit över vissa modeller för att dom hatar dom personligen.
Man kan dra lite paraleller till sportsupporters som håller på sitt lag och hatar andra.

Du får ju ta allt med nypa salt och bilda en egen uppfattning och kanske undvika bottennappen som alla tillverkare har.

Relativt sällsynt med S-trionic på 12-15, CVT är på de flesta som sälj. Alla jag känner som har den lådan har gett upp efter 20-25K mil. En 2.0TDI S-Tronic eller Manuel är att föredra.

Men du har rätt om man ska göra sin egna uppfatning.

panda666
26 juni 2021 · 4 250 Inlägg

amazinjoey skrev:

Mossan1 skrev:
Det är inte alla 2.0TDI dom har CVT.

Jag har personligen 190hk 2.0TDI med S-tronic låda. Den och manuella är nog absolut vanligast.
S-tronic är inte CVT.

Alltså, oavsett vilken bilmodell du nämner kan man lista skit om dom.
Sen finns många som bara öser skit över vissa modeller för att dom hatar dom personligen.
Man kan dra lite paraleller till sportsupporters som håller på sitt lag och hatar andra.

Du får ju ta allt med nypa salt och bilda en egen uppfattning och kanske undvika bottennappen som alla tillverkare har.

Relativt sällsynt med S-trionic på 12-15, CVT är på de flesta som sälj. Alla jag känner som har den lådan har gett upp efter 20-25K mil. En 2.0TDI S-Tronic eller Manuel är att föredra.

Men du har rätt om man ska göra sin egna uppfatning.

Gäller att ha is i magen och inte att ha bråttom då, lika bra leta efter bästa möjliga kombination för att slippa dyra rep. Mitt tips till ts är att hitta de perfekta exemplaret med rätt motor och låda och kör till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang