Det var väldigr vad det dunkade även i så pass hög fart. Nästa som.om det låg något i typ handskfacket och slog.
Motorfästen brukar låta främst vid start från stillastående och typ till 2 växeln. Men något av dom kan ju vara helt löst eller sopslut förstås
Övre/bakre och nedre/främre momentstag ska kollas först. Därefter högra nedre motorkudden. Invid vevaxelns remskiva.
Knäppande ljud från hjulnavet när vridmomentet i drivaxlarna byter håll är också vanligt. Då fettar man in splinesen i navet. Man limmar INTE! Men det låter också bara i lägre farter med lägre växel.
Det var väldigr vad det dunkade även i så pass hög fart. Nästa som.om det låg något i typ handskfacket och slog.
Motorfästen brukar låta främst vid start från stillastående och typ till 2 växeln. Men något av dom kan ju vara helt löst eller sopslut förstås
Övre/bakre och nedre/främre momentstag ska kollas först. Därefter högra nedre motorkudden. Invid vevaxelns remskiva.
Knäppande ljud från hjulnavet när vridmomentet i drivaxlarna byter håll är också vanligt. Då fettar man in splinesen i navet. Man limmar INTE! Men det låter också bara i lägre farter med lägre växel.
Jag har byt övre, momentstag vid lådan, främre kudde och kudde vid högre. Men har inte gjort någon skillnad