Köpråd Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-line comfort 2007

it_mutt Avstängd
9 augusti 2021 · 10 388 Inlägg

panda666 skrev:

Cassius skrev:

panda666 skrev:
Det är det jag gjorde om du läser min kommentar en gång till, sa även att dieslarna är bättre. Ville inte att ts ska slösa sin tid då bilen låg lågt ifrån ts. Eftersom säljaren inte hade hittat kvitto på rembytet osv då hur ska vi veta att resten är i bra skick? Jag är hur objektiv som helst det är tyvärr du sj som måste tänka för lite innan du anklagar folk. Jag kommer och tänker aldrig rekommendera en tfsi till nån stackars själ, har sett alldeles för många trådar med rasade motorer och känt sj folk vars deras har rasat så det finns inte nån statistik i världen eller nån i världen som kan få mig att tro att tfsi är bra. Dom har visst haft massor med återkallningar på diverse problem vad menar du? Fanns återkallningar på hög oljeförbrukning, kedjor, pumpar hit o dit och jag orkar inte länka allting du får googla lite.

Så här skrev du bland annat:

panda666 skrev:
Vad du än gör köp inte. Dieseln skulle ja inte vara så rädd för men bensinaren fruktar ja riktigt hårt. Mitt tips är att kolla på diesel eller helt annan bil annars;)

Jag pratar inte om denna bil specifikt utan stör mig snarare på att du avråder alla som ens funderar på en bil med TFSi motor generellt.

Återkallningen pga oljeförbrukningen var efter en stämning och förlikning där VAG inte erkände något fel. Kan Du förklara vad problemet Faktiskt är med de motorerna? Sätter man sig in i vad problemet är, och sedan räknar baklänges bland orsakerna till varför slutproblemet uppstår på ett logiskt sätt förstår man fort varför det viktigaste med en TFSi bil är brukandet och historiken. Jag förnekar på inget sätt att det finns problem med de motorerna, men ska man köpa en sådan bil får man kolla upp den noggrannare än många andra! Hittar man ett bra exemplar är det riktiga kanonbilar som strular väldigt lite, och det behövs ingen monster ansträngning för att hitta ett bra ex.
Men när varje tråd om "köpråd" gällande TFSi motoriserade bilar fylls av "köp inte, bara problem" ger det en väldigt felaktig bild av verkligheten.

Majoriteten av bilarna med dessa motorer går trots allt bara bra, även om internet forumen gärna vill påvisa motsatsen.

Det är klart att Vag inte erkänner nånting, vem gör det? Dom tjänar ju enormt med pengar på deras bilar och alla reparationer. Dom ger ynka 2 års garanti om man köper ny bil och sen väntar dom på reparationerna. Extrema pengar tjänar dom på alla reparationer.

Här är en liten sammanfattning på problem med tfsi osv.

Below, we share with you a list of problems that are common to both Audi TFSI and VW TSI engines:
Clogged fuel injectors.
Random misfires.
Excessive oil consumption.
Timing chain tensioner failure.
Ignition coil overheating.
The High Pressure Pump Problems
Turbocharger Diverter Valve (bov) Problems
The Valve Carbon Buildup Problems
The PCV Valve Problems
The Sound Enhancer Module Problems P0299

Orkar inte att det ska bli en 100 sidors tjafs nu om vag och audi. Visst finns det många som rullar fint än idag men säger bara vad jag tycker sj och kommer inte att ändra mig. Man får ta allt hur man vill men inget jag personligen rekommenderar när jag hör tfsi/tsi osv. Vill man endå ha en maskin med alla tänkbara möjliga problem som kan uppstå så står jag inte i vägen, förmedlar bara info om vad som kan förekomma för problem och med de fakta som jag har så rekommenderar jag alltså inte då ett köp. Jag vet att dieslarna håller bättre därför rekommenderar jag den mer än bensinvarianterna. Det är min personliga åsikt och finns även mycket backup på nätet och forums som tycker detsamma. Nu med detta sagt tycker jag att vi respekterar varandras åsikter och bara går vidare i livet utan mer tjafs. Tack

Ganska imponerande att du lyckas få in en lögn redan i tredje meningen i ditt svar.

Dessutom är P0299-felkoden relaterad till laddtrycksregulation, inte någon "sound enhancer module"...men det blir väl så när man inte riktigt vet vad det är man läser.

Bara väntar på att min bil ska rasa. Gärna igår. En TFSI med 28K på mätaren....helt omöjligt. Givetvis.

Det är just det som är problemet; du säger att det ÄR så. Det är inte ens din egen erfarenhet, utan via vänner bekanta osv. Men, du hävdar inte det, utan att det ÄR skit. Lite som när du talar om vilken skitlåda DSG är, för "senast igår fick vi in en sådan som lät illa"....som sen inte visar sig vara en DSG alls.

- - - Edit - - -

Klart jag gjorde.

Senast redigerat av it_mutt (9 augusti 2021)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
panda666
9 augusti 2021 · 4 250 Inlägg

Cuefa skrev:

panda666 skrev:

Cuefa skrev:

Jag tror vi börjar närma oss någonting här faktiskt! smile

Din personliga åsikt är din och ingen kan ta den ifrån dig.
Att jämställa den med sanning, det är lite här skon klämmer wink

Nåja, jag tror vi har avhandlat detta tillräckligt, förhoppningsvis är TS nöjd med sin BMW 😎

Ska vi ta en skål på det, Panda? 🍻 🤗

Haha absolut!🥂🤩 Uppskattar verkligen hur vänlig och förstående du är!
Har du hört förresten om vilken bil ts valde?
Vet bara att det skulle bli en bimmer.

Jag tror vi har utkämpat våra strider här på forumet wink
Vi behöver nog fan ta en öl eller två IRL så småningom!

Nä, inte hört något från TS.
Vi får nog vänta och se, helt enkelt!

Jag är på! kan ta me oss it_mutt, hybrid och flera som vill följa me kanske. Får bara hitta på nått kul att prata om;)
Ts har säkert lämnat byggnaden lol

it_mutt Avstängd
10 augusti 2021 · 10 388 Inlägg

panda666 skrev:

Cuefa skrev:

panda666 skrev:

Haha absolut!🥂🤩 Uppskattar verkligen hur vänlig och förstående du är!
Har du hört förresten om vilken bil ts valde?
Vet bara att det skulle bli en bimmer.

Jag tror vi har utkämpat våra strider här på forumet wink
Vi behöver nog fan ta en öl eller två IRL så småningom!

Nä, inte hört något från TS.
Vi får nog vänta och se, helt enkelt!

Jag är på! kan ta me oss it_mutt, hybrid och flera som vill följa me kanske. Får bara hitta på nått kul att prata om;)
Ts har säkert lämnat byggnaden lol

Vad sägs om...politik eller något annat där vi alla inte är lika hetlevrade? wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Brådhis * Voff voff *
10 augusti 2021 · 10 276 Inlägg

it_mutt skrev:

panda666 skrev:

Cuefa skrev:
Jag tror vi har utkämpat våra strider här på forumet wink
Vi behöver nog fan ta en öl eller två IRL så småningom!

Nä, inte hört något från TS.
Vi får nog vänta och se, helt enkelt!

Jag är på! kan ta me oss it_mutt, hybrid och flera som vill följa me kanske. Får bara hitta på nått kul att prata om;)
Ts har säkert lämnat byggnaden lol

Vad sägs om...politik eller något annat där vi alla inte är lika hetlevrade? wink

Får jag också följa med? Har några punkter kring elbilar jag skulle vilja ta upp... wink

Senast redigerat av Brådhis (10 augusti 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
panda666
10 augusti 2021 · 4 250 Inlägg

it_mutt skrev:

panda666 skrev:

Cuefa skrev:

Jag tror vi har utkämpat våra strider här på forumet wink
Vi behöver nog fan ta en öl eller två IRL så småningom!

Nä, inte hört något från TS.
Vi får nog vänta och se, helt enkelt!

Jag är på! kan ta me oss it_mutt, hybrid och flera som vill följa me kanske. Får bara hitta på nått kul att prata om;)
Ts har säkert lämnat byggnaden lol

Vad sägs om...politik eller något annat där vi alla inte är lika hetlevrade? wink

Politik och Religion, vore väldigt kul wink Kan sitta och snacka och diskutera hela dan och natt hehe.

panda666
10 augusti 2021 · 4 250 Inlägg

Brådhis skrev:

it_mutt skrev:

panda666 skrev:

Jag är på! kan ta me oss it_mutt, hybrid och flera som vill följa me kanske. Får bara hitta på nått kul att prata om;)
Ts har säkert lämnat byggnaden lol

Vad sägs om...politik eller något annat där vi alla inte är lika hetlevrade? wink

Får jag också följa med? Har några punkter kring elbilar jag skulle vilja ta upp... wink

Hjärtligt välkommen;) borde öppna en ny tråd och fråga vilka som vill träffas;) Men det blir i stockholm isf för ja e jävligt lat att åka långt;) Men kan bjuda första rundan dricka iaf🍹

Brådhis * Voff voff *
10 augusti 2021 · 10 276 Inlägg

panda666 skrev:

Brådhis skrev:

it_mutt skrev:

Vad sägs om...politik eller något annat där vi alla inte är lika hetlevrade? wink

Får jag också följa med? Har några punkter kring elbilar jag skulle vilja ta upp... wink

Hjärtligt välkommen;) borde öppna en ny tråd och fråga vilka som vill träffas;) Men det blir i stockholm isf för ja e jävligt lat att åka långt;) Men kan bjuda första rundan dricka iaf🍹

Har bara ~40 mil dit och är där rätt ofta ändå så... cool

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Cuefa Ain't no place like home...
10 augusti 2021 · 4 628 Inlägg

Brådhis skrev:

panda666 skrev:

Brådhis skrev:

Får jag också följa med? Har några punkter kring elbilar jag skulle vilja ta upp... wink

Hjärtligt välkommen;) borde öppna en ny tråd och fråga vilka som vill träffas;) Men det blir i stockholm isf för ja e jävligt lat att åka långt;) Men kan bjuda första rundan dricka iaf🍹

Har bara ~40 mil dit och är där rätt ofta ändå så... cool

30 mil enkel väg men det kan det vara värt ^^

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
panda666
10 augusti 2021 · 4 250 Inlägg

Hehe när passar det för alla då? kanske ska öppna en tråd och fråga alla på garaget^ passa på nu när jag har semester

Cassius Hobbymekaniker
10 augusti 2021 · 470 Inlägg

panda666 skrev:
Det är klart att Vag inte erkänner nånting, vem gör det? Dom tjänar ju enormt med pengar på deras bilar och alla reparationer. Dom ger ynka 2 års garanti om man köper ny bil och sen väntar dom på reparationerna. Extrema pengar tjänar dom på alla reparationer.

Här är en liten sammanfattning på problem med tfsi osv.

Below, we share with you a list of problems that are common to both Audi TFSI and VW TSI engines:
Clogged fuel injectors.
Random misfires.
Excessive oil consumption.
Timing chain tensioner failure.
Ignition coil overheating.
The High Pressure Pump Problems
Turbocharger Diverter Valve (bov) Problems
The Valve Carbon Buildup Problems
The PCV Valve Problems
The Sound Enhancer Module Problems P0299

Orkar inte att det ska bli en 100 sidors tjafs nu om vag och audi. Visst finns det många som rullar fint än idag men säger bara vad jag tycker sj och kommer inte att ändra mig. Man får ta allt hur man vill men inget jag personligen rekommenderar när jag hör tfsi/tsi osv. Vill man endå ha en maskin med alla tänkbara möjliga problem som kan uppstå så står jag inte i vägen, förmedlar bara info om vad som kan förekomma för problem och med de fakta som jag har så rekommenderar jag alltså inte då ett köp. Jag vet att dieslarna håller bättre därför rekommenderar jag den mer än bensinvarianterna. Det är min personliga åsikt och finns även mycket backup på nätet och forums som tycker detsamma. Nu med detta sagt tycker jag att vi respekterar varandras åsikter och bara går vidare i livet utan mer tjafs. Tack

Utan att ha tittat närmare på exakt vad som orsakar de olika problemen du listar törs jag påstå att de jag fetmarkerat (samt säkert något till) härstammar i från en och samma sak.

Och eftersom du inte själv verkar kunna svara på vad det är får jag väl förklara det så det finns dokumeterat i denna tråd.

Hög oljeförbrukning beror på att kolvringarna sätts igen av koks som gör att dom inte fjädrar ut som dom ska, detta leder med tiden även till cylinderlopps skador.
Hur kommer det sig att det koksar då? Jo, oljan överbelastas. Antingen genom att bilen körs för hårt innan oljan uppnått rätt temperatur, men framför allt för att den inte byts ut i tid eller håller för dålig kvalitet.

När kolvringarna inte längre täpper till ordentligt blir vevhusventileringen kraftigare (blow by) vilket blåser ut mer olja i insuget vilket spär på "carbon build up" problemet, som samtliga bilar med direktinsprutning har problem med. Inte otroligt att den påverkar PCV ventilen negativt med.
Blandningen i cylindern blir sämre, pga blow by, vilket kan leda till misständningar och igenkleggade spridare.
Kedjespännaren, som smörjs av motorns oljesystem, blir också ansatt av koks vilket gör att den inte längre kan röra sig lika bra vilket tillslut leder till haveri.

Extra notis om just kamkedjespännare, 200 ägare av VR6 motorer skickade in sina "sträckta" kamkedjor till tillverkaren som lät kontrollmäta dessa. Samtliga var inom tolerans! Felet var igenkoksade kamkedjespännare... En del har lyckats lösa detta genom olika typer av oljebytes intervaller med speciella "tvättande" oljor och på så sätt lyckats släcka felkoden utan att ha bytt en enda del..

Men åter till ämnet. Om du läst, och faktiskt förstått samt kunnat följa logiken i det jag skriver så bör du också inse att det inte är motorns fel i grunden, utan brukarens. Hur den körts, och hur den servats är vad som är viktigt.

Även BMW har haft liknande problem (men inte i samma utsträckning) med longlife servade bilar. Gissningsvis till stor del för att dom hållit sig mer till NA bilar istället för överladdat som VAG har (Det grundar jag i att en kall, överladdad, motor som körs hårt belastar oljan på ett Helt annat sätt än en kall NA motor som körs hårt).

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
panda666
10 augusti 2021 · 4 250 Inlägg

Cassius skrev:

panda666 skrev:
Det är klart att Vag inte erkänner nånting, vem gör det? Dom tjänar ju enormt med pengar på deras bilar och alla reparationer. Dom ger ynka 2 års garanti om man köper ny bil och sen väntar dom på reparationerna. Extrema pengar tjänar dom på alla reparationer.

Här är en liten sammanfattning på problem med tfsi osv.

Below, we share with you a list of problems that are common to both Audi TFSI and VW TSI engines:
Clogged fuel injectors.
Random misfires.
Excessive oil consumption.
Timing chain tensioner failure.
Ignition coil overheating.
The High Pressure Pump Problems
Turbocharger Diverter Valve (bov) Problems
The Valve Carbon Buildup Problems
The PCV Valve Problems
The Sound Enhancer Module Problems P0299

Orkar inte att det ska bli en 100 sidors tjafs nu om vag och audi. Visst finns det många som rullar fint än idag men säger bara vad jag tycker sj och kommer inte att ändra mig. Man får ta allt hur man vill men inget jag personligen rekommenderar när jag hör tfsi/tsi osv. Vill man endå ha en maskin med alla tänkbara möjliga problem som kan uppstå så står jag inte i vägen, förmedlar bara info om vad som kan förekomma för problem och med de fakta som jag har så rekommenderar jag alltså inte då ett köp. Jag vet att dieslarna håller bättre därför rekommenderar jag den mer än bensinvarianterna. Det är min personliga åsikt och finns även mycket backup på nätet och forums som tycker detsamma. Nu med detta sagt tycker jag att vi respekterar varandras åsikter och bara går vidare i livet utan mer tjafs. Tack

Utan att ha tittat närmare på exakt vad som orsakar de olika problemen du listar törs jag påstå att de jag fetmarkerat (samt säkert något till) härstammar i från en och samma sak.

Och eftersom du inte själv verkar kunna svara på vad det är får jag väl förklara det så det finns dokumeterat i denna tråd.

Hög oljeförbrukning beror på att kolvringarna sätts igen av koks som gör att dom inte fjädrar ut som dom ska, detta leder med tiden även till cylinderlopps skador.
Hur kommer det sig att det koksar då? Jo, oljan överbelastas. Antingen genom att bilen körs för hårt innan oljan uppnått rätt temperatur, men framför allt för att den inte byts ut i tid eller håller för dålig kvalitet.

När kolvringarna inte längre täpper till ordentligt blir vevhusventileringen kraftigare (blow by) vilket blåser ut mer olja i insuget vilket spär på "carbon build up" problemet, som samtliga bilar med direktinsprutning har problem med. Inte otroligt att den påverkar PCV ventilen negativt med.
Blandningen i cylindern blir sämre, pga blow by, vilket kan leda till misständningar och igenkleggade spridare.
Kedjespännaren, som smörjs av motorns oljesystem, blir också ansatt av koks vilket gör att den inte längre kan röra sig lika bra vilket tillslut leder till haveri.

Extra notis om just kamkedjespännare, 200 ägare av VR6 motorer skickade in sina "sträckta" kamkedjor till tillverkaren som lät kontrollmäta dessa. Samtliga var inom tolerans! Felet var igenkoksade kamkedjespännare... En del har lyckats lösa detta genom olika typer av oljebytes intervaller med speciella "tvättande" oljor och på så sätt lyckats släcka felkoden utan att ha bytt en enda del..

Men åter till ämnet. Om du läst, och faktiskt förstått samt kunnat följa logiken i det jag skriver så bör du också inse att det inte är motorns fel i grunden, utan brukarens. Hur den körts, och hur den servats är vad som är viktigt.

Även BMW har haft liknande problem (men inte i samma utsträckning) med longlife servade bilar. Gissningsvis till stor del för att dom hållit sig mer till NA bilar istället för överladdat som VAG har (Det grundar jag i att en kall, överladdad, motor som körs hårt belastar oljan på ett Helt annat sätt än en kall NA motor som körs hårt).

Nej där kan jag inte hålla med tyvärr, samtliga av mina bekanta som haft problem med sina bilar har servat dom helt perfekt och använt bilarna endast till jobbet eller till resor och inga som helst lek osv. Dom har servats enligt bok och konstens alla regler som man brukar säga. Endå har dom strulat med kedja och hög oljeförbrukning så det med att det alltid är brukarens fel köper ja inte tyvärr, inte för en sekund. Jag kan förstå att om man inte servar på flera år eller att man missar en service eller servar väldigt sent och med dålig olja men detta ska inte ske ifall man servar i tid.

En till grej, Om du faktiskt hade läst tidigare kommentarer och inlägg, tror att du har läst men endå vill fortsätta bråka. Vi andra har redan löst våra problem och har börjat se framåt i fred och harmoni men endast du väljer att fortsätta bråka och peka finger. Har personligen förstått att jag ska chilla lite när jag ser trådar om vag/audi och andra märken som jag själv kanske inte tycker är perfekta . Men att komma och fortsätta bråka efter att du sett tydligt att vi alla andra har släppt det och gått vidare med livet är lite löjligt^^ Du kanske vill följa med endå och ta en öl. Vi släpper det nu;)

Cassius Hobbymekaniker
10 augusti 2021 · 470 Inlägg

Jag noterade det, men jag anser det vara viktigt att det inte bara påpekas att det är fel att dra alla TFSi maskiner över en kam utan också förklara Varför det är fel. Annars blir de ju bara en massa fingerpekning, eller hur? smile

Jag antar att dina bekanta som då haft problem också köpt bilarna nya? Bara för att dom skött dom korrekt betyder ju inte det att föregående ägare gjort så. Jag förnekar inte att det finns problem och anser väl att VAG borde tagit bättre höjd för att motorerna skulle kunna "miss skötas". Men det förändrar ju inte att det inte är motorns fel i grunden, utan snarare andra faktorer som framhäver just den motormodellens akilleshäl.

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
panda666
10 augusti 2021 · 4 250 Inlägg

Cassius: Javvist panda666, jag håller med vi lägger detta bakom oss nu och kramas och tar en öl! Du bjöd på första rundan va?

panda666: Haha självklart Cassius! kul att vi kom överens till slut! nu ska vi vara vänner och sluta prata bilar, vi hittar på nått roligare istället, Ja jag bjuder! Du gillar öl va? Varsågod skål!

Cassius: Jävlar va trevligt! Har aldrig nånsin haft så roligt!

🐼🍹🍹

sambapati
13 augusti 2021 · 21 Inlägg

panda666 skrev:

sambapati skrev:

Cuefa skrev:
Ganska intressant att 90% av svaren i denna tråd INTE är svar på trådskaparens fråga, dvs vad är vanliga fel på dessa vagnar.
Några svar belyser de svagheter dessa vagnar har, men de flesta är bara " BLÄÄÄÄÄÄÄÄ KÖP INTE TFSI KÖP INTE DIESEL VARFÖR KOLLAR DU INTE PÅ MÄRKE X" bla bla bla...

Kan inte ni belackare bara prata med en vägg eller något?
Svara ärligt på frågorna TS ställer istället och låt denne bilda sin egen uppfattning istället för o fastna i stela stereotyper att allt från Ingolstadt/Wolfsburg e skit och att japanarna alltid e mycket bättre...

Med det sagt; Visst har det varit problem med både TFSI och TDI gällande äldre (och nyare) Audis.
TFSI är trevliga motorer, men kan vara törstiga och har haft strul med högtrycksbränslepumpar, vevhusventilation, oljeförbrukning.
220hk motorn e dessutom ruskigt pigg. En 2.0TS har förutom detta även bättre bromsar, lite styvare chassi och oftast (men inte alltid) bättre grund-utrustning.

Den länken som Panda hänvisar till berör de mycket nyare bensinmotorerna som är kända oljeslukare. Visst finns det äldre TFSI som också dricker det svarta guldet som om det vore vatten, men det är inte en sjukdom som på de nyare vagnarna.

Dieslarna är stendöda under 1800rpm eftersom det är en PD-diesel, men relativt driftsäkra (speciellt 140hk 8-ventilers motorn) och någorlunda snåla. Skatten är ett aber dock.

Ett hett tips är att styra runt ALLT vad Multitronic heter. De växellådorna har det varit otroligt mycket problem med, så pass att Audi strök dem från listan och ersatte dem med S-tronic istället, fast detta var så sent som 2013.

Fram- och bakvagn är av multilänks-typ på dessa vagnar, men bättre än tidigare generationer.
Fast efter 33k mil är väl det mesta antingen slut eller bytt.

Största faran med en B7 är rost, rost, rost.
Galvningen ger upp efter ett antal år o sen kommer den bruna döden smygande, dessvärre.

En långmilad B7 är dock inget jag skulle skygga tillbaks från, men ALLT beror på vad bilen varit med om i sitt liv, och hur den har tagits omhand.

Har bilen rullat 33k mil är troligen de flesta problem åtgärdade redan.

Haha, hade inte ens reflekterat över det, tappade bort mig i allt annat, har trots det bestämt mig att inte köpa en Audi, har funderat och sökt runt ett tag, blir att hämta en BMW imorrn, men din info uppskattas!

Spännande^^ vad blir det för bmw då? modell motor osv?
Visst kan audi ge mycket bekymmer men det går att välja bort mycket så att man får det bästa av märket men men. Berätta gärna om bmwn;)

Cuefa skrev:

panda666 skrev:

sambapati skrev:

Haha, hade inte ens reflekterat över det, tappade bort mig i allt annat, har trots det bestämt mig att inte köpa en Audi, har funderat och sökt runt ett tag, blir att hämta en BMW imorrn, men din info uppskattas!

Spännande^^ vad blir det för bmw då? modell motor osv?
Visst kan audi ge mycket bekymmer men det går att välja bort mycket så att man får det bästa av märket men men. Berätta gärna om bmwn;)

Jag är också nyfiken! smile
Finns ju inga perfekta bilar, Audi och BMW tillhör de märken man köper med hjärtat (ibland mot bättre vetande 🙈).

Haha, ursäktar sent svar. Blev en 06as 320i e90 med lite småfix, rostfri, mörkgrå metall lack med lite smårepor, fick byta bromsskivor och belägg fram och bak samt nytt gångjärn och vinge till bagageluckan, fick ge 27000 i grundpris och runt 35000 totalt med alla fräscha delar jag köpte, i övrigt är den fin, rullat strax över 26xxx Måste bara lista ut hur man resettar bromsvarnarna efter att man bytt beläggen och varningsgivarna 🤔

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang