Det hela började med att jag bytte termostat och multirem fyllde i kylarvätska och startade lät den lufta en stund och for ut sväng
Allt gick bra tills jag nästan var hemma motorlampa började lysa bilen tappade all kraft ungefär som om en cylinder försvunnit
Väl hemma gjorde jag ett comptest men det var normalt konstaterade att ventilkåpspackningen läckte vid cylinder 1 beställde hem ny
Hade nya stift hemma bytte dom och bilen gick mycket bättre men bara på tomgång så fort man belastade motorn börjar det igen
Bytte ventilkåpspackningen och vvt (trodde det var orsaken) bilen gick nu att köra men över 2000 rpm börjar det igen
Tog upp gasspjället och egr ventilen och rengjorde dom men igen skillnad (vet ju inte om egr fungerar men ren är den)
Det mest frustrerande e att den inte ger några felkoder
Som kall går den bäst som varm kommer vit rök ibland ur avgasröret
Tappar ingen kylarvätska alls
Någon som har nån idé var jag ska fortsätta