Volvo 745 -88 Smällande från luftfilter och går dåligt på tomgång och medans man kör.

Jocke12
13 augusti 2021 · 1 Inlägg

Min 745 går illa medans jag kör och på tomgång den går ner i varv på tomgången och sedan dör han och när jag kör så går han ner på väldigt låga varv och dör ganska snabbt och dessutom så smäller det i från luftfiltret medans jag kör. Den går dock bättre på tomgång och går bra ett tag medans jag kör också om jag rycker ur kontakten till luftmassemätaren men den dör ju efter ett tag när jag har kört. Jag har testat med att bytt luftmassemätare 3 gånger och nu har jag en helt ny vevaxelgivare har jag också bytt jag har kollat fördelaren och rotorn och tomgångs ventil är också bytt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 augusti 2021 · 14 046 Inlägg

Jocke12 skrev:
Min 745 går illa medans jag kör och på tomgång den går ner i varv på tomgången och sedan dör han och när jag kör så går han ner på väldigt låga varv och dör ganska snabbt och dessutom så smäller det i från luftfiltret medans jag kör. Den går dock bättre på tomgång och går bra ett tag medans jag kör också om jag rycker ur kontakten till luftmassemätaren men den dör ju efter ett tag när jag har kört. Jag har testat med att bytt luftmassemätare 3 gånger och nu har jag en helt ny vevaxelgivare har jag också bytt jag har kollat fördelaren och rotorn och tomgångs ventil är också bytt.

Står tändningen rätt?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
uhlin
13 augusti 2021 · 2 834 Inlägg

Låter som tändningsfel eller kamrem som kuggat. Kolla Kamremmen skulle jag nog börja med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang