Bmw 320d 2007 Bromslampan vägrar släckas

diese1
30 augusti 2021 · 102 Inlägg

Tjena!
Köpte en 320d för ett tag sedan och bromslampan lös då.
Jag kollade i min felkodsläsare och det stog "bromsbeläggslitage: sannolikhet bakaxel" så jag bytte bromsarna och skivorna bak. Men jag såg även att slitagevarnaren som ska sitta på höger bakbroms hade slitits av, så nu har jag bytt denna med.
Dock lyser lampan fortfarande och samma felkodsmeddelande finns kvar.
Någon duktig som kan hjälpa mig? smile

Brådhis * Voff voff *
30 augusti 2021 · 10 244 Inlägg

diese1 skrev:
Tjena!
Köpte en 320d för ett tag sedan och bromslampan lös då.
Jag kollade i min felkodsläsare och det stog "bromsbeläggslitage: sannolikhet bakaxel" så jag bytte bromsarna och skivorna bak. Men jag såg även att slitagevarnaren som ska sitta på höger bakbroms hade slitits av, så nu har jag bytt denna med.
Dock lyser lampan fortfarande och samma felkodsmeddelande finns kvar.
Någon duktig som kan hjälpa mig? smile

Du kan själv nolla bort denna varning, utan dator. Nu minns jag inte exakt hur man gör men det finns på Youtube.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
diese1
30 augusti 2021 · 102 Inlägg

Brådhis skrev:

diese1 skrev:
Tjena!
Köpte en 320d för ett tag sedan och bromslampan lös då.
Jag kollade i min felkodsläsare och det stog "bromsbeläggslitage: sannolikhet bakaxel" så jag bytte bromsarna och skivorna bak. Men jag såg även att slitagevarnaren som ska sitta på höger bakbroms hade slitits av, så nu har jag bytt denna med.
Dock lyser lampan fortfarande och samma felkodsmeddelande finns kvar.
Någon duktig som kan hjälpa mig? smile

Du kan själv nolla bort denna varning, utan dator. Nu minns jag inte exakt hur man gör men det finns på Youtube.

Tihi, japp det kunde jag!
Problem solved😂

diese1
30 augusti 2021 · 102 Inlägg

Meeeeeeeeen, nu orkar jag inte göra ett nytt forumsinlägg så jag fortsätter detta med en ny fråga.
När jag sätter igång tändningen, utan att starta bilen, så lyser alla varningslampor i någon sekund, sedan slocknar dem, alla förutom motorlampan, den lyser gult ända fram till att bilen startar.
Betyder det att det är ett motorfel men att det inte är så allvarligt?

panda666
30 augusti 2021 · 4 228 Inlägg

diese1 skrev:
Meeeeeeeeen, nu orkar jag inte göra ett nytt forumsinlägg så jag fortsätter detta med en ny fråga.
När jag sätter igång tändningen, utan att starta bilen, så lyser alla varningslampor i någon sekund, sedan slocknar dem, alla förutom motorlampan, den lyser gult ända fram till att bilen startar.
Betyder det att det är ett motorfel men att det inte är så allvarligt?

det ska vara såwink så länge den håller sig släckt när bilen är igång.  mvh

diese1
30 augusti 2021 · 102 Inlägg

panda666 skrev:

diese1 skrev:
Meeeeeeeeen, nu orkar jag inte göra ett nytt forumsinlägg så jag fortsätter detta med en ny fråga.
När jag sätter igång tändningen, utan att starta bilen, så lyser alla varningslampor i någon sekund, sedan slocknar dem, alla förutom motorlampan, den lyser gult ända fram till att bilen startar.
Betyder det att det är ett motorfel men att det inte är så allvarligt?

det ska vara såwink så länge den håller sig släckt när bilen är igång.  mvh

Vad bra! Tack för svar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang