2013 toyota hilux soppa mätare står på fullt hela tiden.

Warrarms
1 september 2021 · 65 Inlägg

Jag har precis köpt en hilux dubbel cab från 2013, antog att bilen va full tankad när jag fick den och efter att ha kört den i 1,5 timmar så har inte mätaren rört sig, tänkte först att den kanske inte drog så mycket, men efter att ha kört en del så har den inte rört sig från full tank. Nu har jag tankat den full och får se vad som händer. ska ta in den till närmsta toyota verkstad i veckan men ville kolla om det va någon som känner igen problemet?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 september 2021 · 17 376 Inlägg

Kan ju vara så att mätaren ramlar ner till under halv helt plötsligt när du kört tillräckligt långt. Kör så långt du vågar på trippen och se vad som händer.

EDIT: Vanligt fel tydligen. Saxat från en sida:

"I just had my Hilux serviced this morning by Toyota Hillcrest.
They removed the cluster from the dash and resoldered some connections. This apparently is treated as a recall. No Charge. It takes less than 15 minutes to solve this problem. This seems to be a common problem with the faulty indication."

Senast redigerat av Hybrid_ (1 september 2021)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Warrarms
1 september 2021 · 65 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Kan ju vara så att mätaren ramlar ner till under halv helt plötsligt när du kört tillräckligt långt. Kör så långt du vågar på trippen och se vad som händer.

EDIT: Vanligt fel tydligen. Saxat från en sida:

"I just had my Hilux serviced this morning by Toyota Hillcrest.
They removed the cluster from the dash and resoldered some connections. This apparently is treated as a recall. No Charge. It takes less than 15 minutes to solve this problem. This seems to be a common problem with the faulty indication."

Ah, ställde om trip mätaren, får göra som du säger och se om det händer något. Jag har 1 månads garanti från bilhandlaren, är detta något som dem borde stå för tro?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 september 2021 · 17 376 Inlägg

Warrarms skrev:

Hybrid_ skrev:
Kan ju vara så att mätaren ramlar ner till under halv helt plötsligt när du kört tillräckligt långt. Kör så långt du vågar på trippen och se vad som händer.

EDIT: Vanligt fel tydligen. Saxat från en sida:

"I just had my Hilux serviced this morning by Toyota Hillcrest.
They removed the cluster from the dash and resoldered some connections. This apparently is treated as a recall. No Charge. It takes less than 15 minutes to solve this problem. This seems to be a common problem with the faulty indication."

Ah, ställde om trip mätaren, får göra som du säger och se om det händer något. Jag har 1 månads garanti från bilhandlaren, är detta något som dem borde stå för tro?

Låter som trafiksäkerhetsgaranti. Jag skulle inte ta gift på att de åtar sig jobbet. Men givetvis ska du höra dig för!
Jag hade dock reagerat på om en "kalle-på-hörnet" bilhandlare säljer en bil med full tank... Googla handlaren.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Warrarms
1 september 2021 · 65 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Warrarms skrev:

Hybrid_ skrev:
Kan ju vara så att mätaren ramlar ner till under halv helt plötsligt när du kört tillräckligt långt. Kör så långt du vågar på trippen och se vad som händer.

EDIT: Vanligt fel tydligen. Saxat från en sida:

"I just had my Hilux serviced this morning by Toyota Hillcrest.
They removed the cluster from the dash and resoldered some connections. This apparently is treated as a recall. No Charge. It takes less than 15 minutes to solve this problem. This seems to be a common problem with the faulty indication."

Ah, ställde om trip mätaren, får göra som du säger och se om det händer något. Jag har 1 månads garanti från bilhandlaren, är detta något som dem borde stå för tro?

Låter som trafiksäkerhetsgaranti. Jag skulle inte ta gift på att de åtar sig jobbet. Men givetvis ska du höra dig för!
Jag hade dock reagerat på om en "kalle-på-hörnet" bilhandlare säljer en bil med full tank... Googla handlaren.

Dem har fått bra betyg på reco och google. Får ta och ringa dem imorn. Känns ändå inte som en vanlig slitage grej.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang