El infällbara backspeglar

elcapitan25
6 september 2021 · 11 Inlägg

Hej!
Jag har en volvo s40 2008 med el infällbara backspeglar men kan bara fälla in de när jag trycker på L o R knapparna för o skjuster sidospeglarna. Jag har sett på nyare årsmodeller att de fäller in när man låser går det att programera om bilen så den också gör det.

Christian S
6 september 2021 · 4 815 Inlägg

kollat i menyn i bilen? för det är en inställnings grej, tex på min V60 så kan jag välja om dom ska fällas in/ut när man låser/låser up bilen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
elcapitan25
6 september 2021 · 11 Inlägg

Christian S skrev:
kollat i menyn i bilen? för det är en inställnings grej, tex på min V60 så kan jag välja om dom ska fällas in/ut när man låser/låser up bilen.

Jag är ganska säker på att det inte finns någon inställning men får ta o kolla igen. Tack för tipset!

Presidento Of World
6 september 2021 · 3 306 Inlägg

Testa att hålla in låsknappen någon sekund och se om det funkar?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
granadadr
6 september 2021 · 7 268 Inlägg

På Ford,, som delar mkt med Volvo så finns det 3 typer,, snik,, går ej att fälla in ALLS,, 2 fällbara manuellt med knapp,, 3 fällbara med fjärr,, detta styrs av modulerna som styr speglar, dessa moduler är utbytbara smile  borde vara lika på Volvo smile

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Brådhis * Voff voff *
6 september 2021 · 10 244 Inlägg

Har för mig du går in i meny och sedan bilinställningar för att hitta valet.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
elcapitan25
12 september 2021 · 11 Inlägg

granadadr skrev:
På Ford,, som delar mkt med Volvo så finns det 3 typer,, snik,, går ej att fälla in ALLS,, 2 fällbara manuellt med knapp,, 3 fällbara med fjärr,, detta styrs av modulerna som styr speglar, dessa moduler är utbytbara smile  borde vara lika på Volvo smile

då ska ja ta o leta efter någon modul smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang