2109
Sök

El infällbara backspeglar

11 Inlägg
6 september 2021
Trådstartare
Hej!
Jag har en volvo s40 2008 med el infällbara backspeglar men kan bara fälla in de när jag trycker på L o R knapparna för o skjuster sidospeglarna. Jag har sett på nyare årsmodeller att de fäller in när man låser går det att programera om bilen så den också gör det.

4 824 Inlägg
6 september 2021
kollat i menyn i bilen? för det är en inställnings grej, tex på min V60 så kan jag välja om dom ska fällas in/ut när man låser/låser up bilen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

11 Inlägg
6 september 2021
Trådstartare
Christian S skrev:
kollat i menyn i bilen? för det är en inställnings grej, tex på min V60 så kan jag välja om dom ska fällas in/ut när man låser/låser up bilen.

Jag är ganska säker på att det inte finns någon inställning men får ta o kolla igen. Tack för tipset!

Of World
3 376 Inlägg
6 september 2021
Testa att hålla in låsknappen någon sekund och se om det funkar?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

7 481 Inlägg
6 september 2021
På Ford,, som delar mkt med Volvo så finns det 3 typer,, snik,, går ej att fälla in ALLS,, 2 fällbara manuellt med knapp,, 3 fällbara med fjärr,, detta styrs av modulerna som styr speglar, dessa moduler är utbytbara smile  borde vara lika på Volvo smile

* Voff voff *
10 982 Inlägg
6 september 2021
Har för mig du går in i meny och sedan bilinställningar för att hitta valet.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

11 Inlägg
12 september 2021
Trådstartare
granadadr skrev:
På Ford,, som delar mkt med Volvo så finns det 3 typer,, snik,, går ej att fälla in ALLS,, 2 fällbara manuellt med knapp,, 3 fällbara med fjärr,, detta styrs av modulerna som styr speglar, dessa moduler är utbytbara smile  borde vara lika på Volvo smile

då ska ja ta o leta efter någon modul smile

Sök