Allmän klagan över ny leasingbil

Chronaus
12 september · 17 Inlägg

Jag skriver här mest för att ventilera av mina problem till några som kanske har erfarenhet av samma situation.

Har alltid haft gamla 10-20 år gamla bilar och mekat en hel del själv. När bensinpriserna nu slagit i höjden och jag såg en annons om leasing av elbil för 1990 kr i månaden började jag ivrigt ta fram miniräknaren och räknade vitt och brett på miltal och förbrukningar. Min slutsats var att när man drog bort bränslekostnaderna så skulle jag bara betala några hundralappar mer i månaden för att köra en HELT NY BIL. Ivrigt sökte jag upp närmsta ÅF för en testkörning. Bilen gick och funkade jättebra för priset och de små negativa sakerna i den kände jag inte var några problem. Jag tecknade en beställning där samma dag.

Veckorna gick och en månad senare var det dags att hämta ut bilen. Det var många bilar som skulle ut den dagen och säljaren som är väldigt trevlig och tillmötesgående verkade uppenbart lite stressad. Min följeslagare gick bort och tittade på bilen medan vi kollade avtal osv. När vi går bort och tittar på bilen ser jag att den har lite fläckar. Typ fettfläckar på bagaget och någon på huven och så där. Såg också ut som klister från tejp som suttit där och säljaren instämde och sa att det var nog alla klistermärken som suttit på den innan. Så blåögd som jag är föll det mig i situationen helt omöjligt att ÅF skulle ha presenterat mig en bil som inte var tip top. Såg även fläckar på nederkanten runt om som troligtvis kom från däckglans som sprejats direkt på däcken och kladdat överallt. Tyckte det var konstigt men inget som inte kan tvättas bort.

Den erfarna köparen av NYA BILAR hade så klart här stannat upp och undrat vad som försegick men inte jag...."de hade det ju så stressigt så de har väll inte hunnit tvätta av den bara", tänkte jag.

Jag tar nyckeln och kör hem.

På kvällen undersöker jag fläcken på bagaget och upptäcker till min fasa att den inte går att få bort. Ytan är ca 3x3 cm där jag nu ser att det är lacken som skadats av något. På bagagetröskeln under ser jag nu också repor och små knappnålshuvudstora gropar i plasten. Jag blir helt förstörd....MIN NYA FINA BIL ÄR VANHELGAD. Skickar direkt mail till ÅF som ber mig komma in nästa dag.

Hos ÅF konstaterar en av personerna där att det inte är klister utan fågelskit...Bilen har stått länge obevakad i hamnen innan leverans och skiten har frätt i lacken...Jag förstår då att reporna på tröskeln är från när någon idiot frenetiskt försökt torka bort det. Tid bokas för poleringen och några dagar senare är det dags. Allt vågade poleraren inte ta bort då han var rädd att gå igenom men nu var det iaf nästa helt osynligt bara mikroskopiska prickar kvar. Jag nöjer mig och tänker "Detta kan jag leva med" kör hem glad i hågen...

Någon vecka senare var det dags för första ordentliga tvätten med lackbehandling efteråt. Kemar och shamponerar så omsorgsfullt och försiktigt jag kan. Bara lätta raka drag med tvätthandsken för att minimera risken för någon repa...dubbla hinkar..etc. sen kör jag in den i garaget för avtorkning. När jag torkar av huven under det starka ljuset från garagelampan sätter jag andan i halsen. VAAAAAD IIIII HELLLLVEEEETTTEEE!!!?? Över huven finns flera ca 4x4 cm stora märken i lacken men mitt på huven sitter en 10x5 cm stor triangel med små knappnålstora hål i. Fågelskit har brännt igenom på hela huven. Överallt finns tvättrepor som att någon torkat av en skitig bil åt alla håll och kanter. Allt syns såklart mest i släpljuset från lampan. När jag börjar undersöka närmre ser det ut som om några av hålen från den stora blaffan gått igenom klarlacken. Det är helg men jag skriver nytt mail till ÅF.

Och där är jag nu....

Jag är så trött på alla turer med bilen och att något uppenbarligen inte gått rätt till på vägen. Jag vet att jag får se hur ÅF svarar nu men jag vill inte ha den här bilen längre. Det är inte en NY BIL, den är förstörd från början. Vad ska jag eller vad bör jag göra? Någon som har erfarenhet av sånt här? Är det vanligt att bilar lämnas ut med lackskador?

granadadr
12 september · 6 606 Inlägg

bilen är fortfarande NY wink  du kommer säkert få den lackerad,, jag har en vän som KÖPT en ny Kia och den hade en konstig sak på taket blir omlackering,  men JAG hade bara sagt till Åf att detta får vara å ni vet om det den dagen den kommer igen, iom leasing,,  blir svindyrt med skador vid återlämnande av leasingbilar

Mossan1
12 september · 673 Inlägg

Min Veteranbil (1970) stod i lada i 34år med cmtjockt fågelskitlager på taket.
Der är matt, men det är hela bilen. (Röd är sådan) Polering på den så kommer man inte veta att det varit fågelskit på den alls.

Jag har också fågelbo i carporten. (Del av lada) Mer regel än undantag med fågelskit någonstans på bilen, och tvättar väl inte jätteofta.  Aldrig fått någon lackskada alls av det på någon bil.
Under extremt olyckliga omständigheter kan det bli lite matt av fågelskit kanske. 
Lacken sönderfrätt på så kort tid?
Aldrig i livet.
Det är något annat.

Lacken har dock garanti, så naturligtvis får du bilen omlackerad om det kommer till det.

Katastrof? Nej.

Irriterande, skapar besvär och en dålig start på bilägandet?  Ja, absolut.

Senast redigerat av Mossan1 (12 september )

candyweiss
12 september · 722 Inlägg

Chronaus skrev:
Mycket text

Vilken färg är det på bilen?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, hoppas det är tillräckligt till min optimerade Tiguan II 2.0tsi.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 september · 14 548 Inlägg

Gissar på en MG EV.

När bilen kommer till ÅF så har den plast på huv/tak osv. Brukar ha i alla fall. ÅF ska göra en lättare rekond på bilen innan leverans till kund. Drar man bara av plasten och tvättar av den så blir resultatet mindre bra... Jobbar själv med nya bilar.

Prata med ÅF. Bilen är nu och ska åtgärdas. Leasingbil eller inte. Kan bli problem annars vid återlämnandet som granadadr är inne på.

Annars då? Nöjd med den? Lite sugen faktiskt då jag kan ladda på jobbet.

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 september · 11 238 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Gissar på en MG EV.

När bilen kommer till ÅF så har den plast på huv/tak osv. Brukar ha i alla fall. ÅF ska göra en lättare rekond på bilen innan leverans till kund. Drar man bara av plasten och tvättar av den så blir resultatet mindre bra... Jobbar själv med nya bilar.

Prata med ÅF. Bilen är nu och ska åtgärdas. Leasingbil eller inte. Kan bli problem annars vid återlämnandet som granadadr är inne på.

Annars då? Nöjd med den? Lite sugen faktiskt då jag kan ladda på jobbet.

har du testat en sån?   ganska okej pris på dom.. men trodde mg inte gjorde bilar längre sen från ingenstans dök dom upp ?!  kanske jag som sover bara..  priset är iaf rätt  och hellre en Mg än en Rumänsk skrothög smile    (polarn som bor i rumänien säger att alla deras bilar är skräp)

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 september · 14 548 Inlägg

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:
Gissar på en MG EV.

När bilen kommer till ÅF så har den plast på huv/tak osv. Brukar ha i alla fall. ÅF ska göra en lättare rekond på bilen innan leverans till kund. Drar man bara av plasten och tvättar av den så blir resultatet mindre bra... Jobbar själv med nya bilar.

Prata med ÅF. Bilen är nu och ska åtgärdas. Leasingbil eller inte. Kan bli problem annars vid återlämnandet som granadadr är inne på.

Annars då? Nöjd med den? Lite sugen faktiskt då jag kan ladda på jobbet.

har du testat en sån?   ganska okej pris på dom.. men trodde mg inte gjorde bilar längre sen från ingenstans dök dom upp ?!  kanske jag som sover bara..  priset är iaf rätt  och hellre en Mg än en Rumänsk skrothög smile    (polarn som bor i rumänien säger att alla deras bilar är skräp)

MG köptes upp av en kinesisk tillverkare 2007. Har man en MG idag är det alltså en "kinesbil". Det som är intressant är att deras SUV är i princip en Volvo XC60 men kinesbilen har bättre specifikationer än volvon som dessutom är dyrare. Man kan googla sig fram till detta.

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 september · 11 238 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:
Gissar på en MG EV.

När bilen kommer till ÅF så har den plast på huv/tak osv. Brukar ha i alla fall. ÅF ska göra en lättare rekond på bilen innan leverans till kund. Drar man bara av plasten och tvättar av den så blir resultatet mindre bra... Jobbar själv med nya bilar.

Prata med ÅF. Bilen är nu och ska åtgärdas. Leasingbil eller inte. Kan bli problem annars vid återlämnandet som granadadr är inne på.

Annars då? Nöjd med den? Lite sugen faktiskt då jag kan ladda på jobbet.

har du testat en sån?   ganska okej pris på dom.. men trodde mg inte gjorde bilar längre sen från ingenstans dök dom upp ?!  kanske jag som sover bara..  priset är iaf rätt  och hellre en Mg än en Rumänsk skrothög smile    (polarn som bor i rumänien säger att alla deras bilar är skräp)

MG köptes upp av en kinesisk tillverkare 2007. Har man en MG idag är det alltså en "kinesbil". Det som är intressant är att deras SUV är i princip en Volvo XC60 men kinesbilen har bättre specifikationer än volvon som dessutom är dyrare. Man kan googla sig fram till detta.

googlat en del men enda var jag hittade var ungefär att dom blivit uppköppta.   smile  priset verkar vättigt iallfall..   skulle kunna fungera bara att åka till och från jobbet...

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 september · 14 548 Inlägg

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:

Growe skrev:

har du testat en sån?   ganska okej pris på dom.. men trodde mg inte gjorde bilar längre sen från ingenstans dök dom upp ?!  kanske jag som sover bara..  priset är iaf rätt  och hellre en Mg än en Rumänsk skrothög smile    (polarn som bor i rumänien säger att alla deras bilar är skräp)

MG köptes upp av en kinesisk tillverkare 2007. Har man en MG idag är det alltså en "kinesbil". Det som är intressant är att deras SUV är i princip en Volvo XC60 men kinesbilen har bättre specifikationer än volvon som dessutom är dyrare. Man kan googla sig fram till detta.

googlat en del men enda var jag hittade var ungefär att dom blivit uppköppta.   smile  priset verkar vättigt iallfall..   skulle kunna fungera bara att åka till och från jobbet...

Ska se om jag hittar källan på det igen.
Men att betala 2000:- per månad i 3 år ger totalt 72000:- på 3 år. Bilen kostar faktiskt 340´000:- som ny. När man lämnar tillbaka den så får man 268´000:- för den "i inbyte". I mina ögon är det helt ok. Förvisso en kinabil men man kör ju i princip en XC60 för det priset. En XC60 kostar FRÅN 4995:- i leasing...

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
xXSammy
12 september · 6 156 Inlägg

MG ZS EV för att vara petig ; )

Helt OK första intryck, men när en känner på finish-känslan och kör så märks det att bilen är billig (Behöver dock inte visa sig i kvalitén, men det får framtiden avisa och garantierna är långa men lite oklart vad som ingår och inte?)
Kampanjerna som varit har främst gällt de tidigare bilarna (0 och 1), de vi har/haft/hade hos oss börjar modellsiffrorna med "2" (Chassinummer XXXX-21234 ovs)

Comfort/Den billiga är slutsåld men inte så konstigt med tanke på låga leasing kostnaden, Luxury finns istället för en slant mer men den är samtidigt utrustad i nästan samma nivå som vilken medel som helst (Stolsvärmare (Ingår ej i Comfort), panorama tak, regnsensor, backkamera, parkeringssensorer bak)

Skulle jag aldrig åka fortare än 70kmh så absolut, vettig bil men Kuga:n är bra mycket trevligare.. likaså EHS (MG PHEV) - Dock inte kört denna men det märks att den är mer bekostad än ZS EV

-----------------------------------------------------

Gällande för TS del är det inte så mycket mer att göra än det som har gjorts, tveksamt att de blir ny-ny bil men det är ÅF som håller i sista ordet - Rekondfirman borde hitta en lösning dock

De/Dem
Chronaus
12 september · 17 Inlägg

granadadr skrev:
bilen är fortfarande NY wink  du kommer säkert få den lackerad,, jag har en vän som KÖPT en ny Kia och den hade en konstig sak på taket blir omlackering,  men JAG hade bara sagt till Åf att detta får vara å ni vet om det den dagen den kommer igen, iom leasing,,  blir svindyrt med skador vid återlämnande av leasingbilar

Nej jag vill inte köra runt i en bil med förstörd lack, då betalar jag inte för en ny bil varje månad.

Jag ville inte skriva ut varken ÅFs namn eller modellen då jag tycker att de ska få en chans att agera korrekt utan dålig publicitet.

Förutom lackskadan så är jag riktigt nöjd med bilen men sen är jag iofs van vid 15 år gamla bilar så inte mycket att jämföra med.

Just nu hoppas jag på en grym rekondräddning eller i värsta fall omlackering. Vi får se var det slutar. Känns viktigt att allt dokumenteras nu i alla fall så det finns med till återlämningen.

granadadr
13 september · 6 606 Inlägg

Chronaus skrev:

granadadr skrev:
bilen är fortfarande NY wink  du kommer säkert få den lackerad,, jag har en vän som KÖPT en ny Kia och den hade en konstig sak på taket blir omlackering,  men JAG hade bara sagt till Åf att detta får vara å ni vet om det den dagen den kommer igen, iom leasing,,  blir svindyrt med skador vid återlämnande av leasingbilar

Nej jag vill inte köra runt i en bil med förstörd lack, då betalar jag inte för en ny bil varje månad.

Jag ville inte skriva ut varken ÅFs namn eller modellen då jag tycker att de ska få en chans att agera korrekt utan dålig publicitet.

Förutom lackskadan så är jag riktigt nöjd med bilen men sen är jag iofs van vid 15 år gamla bilar så inte mycket att jämföra med.

Just nu hoppas jag på en grym rekondräddning eller i värsta fall omlackering. Vi får se var det slutar. Känns viktigt att allt dokumenteras nu i alla fall så det finns med till återlämningen.

jo som jag sa dem kommer nog lacka om den wink hoppas du blir nöjd med den sen smile

Chronaus
17 september · 17 Inlägg

Så nu har jag varit tillbaka hos ÅF med bilen. Avtalade tid med säljaren. När jag kommer blir jag mött av: "Nej jag har inte tid med dig nu jag har ska ha en kund". Blev så jävla paff att jag inte visste vad jag skulle säga. Blev åtsagd att köra direkt till rekonden istället.

Väl där blev jag ställd inför korsförhör om var jag parkerade hemma och hur jag tvättar bilen innan de ens tog sig an att titta på den. Snabb avtvättning av huven som nog gav ännu mer repor. Dåligt ljus gjorde att jag inte såg märkena så bra men det kunde de inte göra något åt. Rekondaren gick över alla märken med polering men jag såg att de små groparna i lacken inte försvann. Enligt rekondaren så gick det inte att göra bättre.... han sa att en omlackering skulle göra mig ännu mer missnöjd och att lite märken fick man räkna med. Tjatade och tjatade om att han skulle gå på mer på vissa ställen men det hände inget mer. Kände där och då att jag inte orkade mer och accepterade resultatet så länge. Tyvärr så om det är fågelskit kan det ju blossa upp igen.

Väl hemma i rätt släpljus såg jag massa små prickar kvar så nu ska jag låta en oberoende rekondare titta på det idag. Vi får se vad det här slutar men jag känner att ÅF behandlar mig lite som någon som inte behövs ta på allvar även om de nu försökt åtgärda problemet.

För övrigt så hade bilen inte varit plastad under leveransen enligt ÅF. Var bara Hyundai som plastade sina.

granadadr
17 september · 6 606 Inlägg

vag plastar väl sina för att skydda?? men dålig stil av firman,, då kommer du ju ej ha med dem å göra mer gissar jag

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 september · 14 548 Inlägg

granadadr skrev:
vag plastar väl sina för att skydda?? men dålig stil av firman,, då kommer du ju ej ha med dem å göra mer gissar jag

Det flesta biltillverkare plastar in sina bilar i större eller mindre omfattning. Har ni inte sett biltransporter med bilar som har hela tygpyjamasar på sig? Volvo kör den varianten. Stellantis med.

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
Brådhis * Voff voff *
17 september · 7 393 Inlägg

Chronaus skrev:
Så nu har jag varit tillbaka hos ÅF med bilen. Avtalade tid med säljaren. När jag kommer blir jag mött av: "Nej jag har inte tid med dig nu jag har ska ha en kund". Blev så jävla paff att jag inte visste vad jag skulle säga. Blev åtsagd att köra direkt till rekonden istället.

Väl där blev jag ställd inför korsförhör om var jag parkerade hemma och hur jag tvättar bilen innan de ens tog sig an att titta på den. Snabb avtvättning av huven som nog gav ännu mer repor. Dåligt ljus gjorde att jag inte såg märkena så bra men det kunde de inte göra något åt. Rekondaren gick över alla märken med polering men jag såg att de små groparna i lacken inte försvann. Enligt rekondaren så gick det inte att göra bättre.... han sa att en omlackering skulle göra mig ännu mer missnöjd och att lite märken fick man räkna med. Tjatade och tjatade om att han skulle gå på mer på vissa ställen men det hände inget mer. Kände där och då att jag inte orkade mer och accepterade resultatet så länge. Tyvärr så om det är fågelskit kan det ju blossa upp igen.

Väl hemma i rätt släpljus såg jag massa små prickar kvar så nu ska jag låta en oberoende rekondare titta på det idag. Vi får se vad det här slutar men jag känner att ÅF behandlar mig lite som någon som inte behövs ta på allvar även om de nu försökt åtgärda problemet.

För övrigt så hade bilen inte varit plastad under leveransen enligt ÅF. Var bara Hyundai som plastade sina.

Uselt skött av återförsäljaren! mad Konsumentverket nästa?

Senast redigerat av Brådhis (17 september )

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Volvo 480 Turbo "The only way is up" (1988)
Volvo V70 2.4d "Hemlig XI" (2007)
Brådhis * Voff voff *
17 september · 7 393 Inlägg

Får mig att tänka på ett ärende jag hade med en Volvo ÅF i Stockholm för en massa år sedan. Hade fått en helt ny stötfångare monterad på en V70 -99 efter en skada. Efter c:a 6 månader lossnade det färg, en stor flaga på 3-4 cm, frampå den. Åkte tillbaka och visade detta och åberopade garanti. Deras svar var att det måste bero på att jag tvättat bilen med högtryckstvätt och/eller fått ett stenskott och att garantin då ej gällde. Så slutsatsen blev efter mycket tjafsande hit och dit från deras sida att Volvos lackgaranti inte gäller om man kör med bilen eller tvättar den... Bra att veta! tongue

Senast redigerat av Brådhis (17 september )

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Volvo 480 Turbo "The only way is up" (1988)
Volvo V70 2.4d "Hemlig XI" (2007)
Chronaus
17 september · 17 Inlägg

granadadr skrev:
vag plastar väl sina för att skydda?? men dålig stil av firman,, då kommer du ju ej ha med dem å göra mer gissar jag

Inte en chans att jag sätter min fot där igen när det här är över.

Brådhis skrev:
Uselt skött av återförsäljaren! mad Konsumentverket nästa?

Nu har jag ju accepterat jobbet så länge men allt beror på vad den oberoende rekondaren säger idag. Kan de fixa för en nätt summa så orkar jag inte köra mer till ÅF och tjafsa...

torsen
17 september · 5 371 Inlägg

Brådhis skrev:
Får mig att tänka på ett ärende jag hade med en Volvo ÅF i Stockholm för en massa år sedan. Hade fått en helt ny stötfångare monterad på en V70 -99 efter en skada. Efter c:a 6 månader lossnade det färg, en stor flaga på 3-4 cm, frampå den. Åkte tillbaka och visade detta och åberopade garanti. Deras svar var att det måste bero på att jag tvättat bilen med högtryckstvätt och/eller fått ett stenskott och att garantin då ej gällde. Så slutsatsen blev efter mycket tjafsande hit och dit från deras sida att Volvos lackgaranti inte gäller om man kör med bilen eller tvättar den... Bra att veta! tongue

En gammal historia, men ännu ett exempel på hur Volvo behandlar sina kunder följer:
Köpte en ny Volvo 245 B21.
Innan 100 mil och 1 månad började lacken släppa i tumnagelstora blåsor.
Reklamerade.
3 "specialister" från Volvo:s "kloka hus" i Göteborg infann sig och inspekterade bilen.
Fick till svar att bilen var vanvårdad.
Eftersom jag var medlem i Motormännens Riksförbund - numera endast "M" - så vände jag mig till en av dem kontrakterade jurister/advokat.
Han blev lyrisk inför en rättegång mot Volvo och deras utlåtande att bilen var misskött efter 1 månad och 100 mil.
Jag såg framför mig rubrikerna i motortidningarna om att en Volvo inte håller 100 mil och 1 månad, allt i form av redogörelse från tingsrättsdom.
Jag hade nämligen tänkt skänka hela historien till alla svenska motortidningar och dagstidningar.
Men Volvos jurist/advokat gjorde upp med min/"M".
Ny bil + ekonomisk kompensation som jag förband mig att inte yppa, och det löftet håller jag.
Den nya bilen anländer.
Krockskadad på vänster bakdörr och "hundben".
Ett papper medföljde bilen där det stod den befintliga skadan inte skulle avräknas vid inbyte till ny Volvo.
Förvånad - inte alls.
Hade ju i min ungdom köpte en demobil, en Volvo Pv 544 B18 Sport, där vi inom kort kom i dispyt om att bilen var felkonstruerad.
Värmen från avgasgrenröret orsakade att det blev ånglås i bränsleledningen till de dubbla SU-förgasaren.
Bytte bort bilen mot en ny Morris 1000 Cooper.
Året efter hade Volvo monterat en värmesköld mellan avgasgrenröret och förgasarna.
Hur som helst på den nya Volvo:n skar motorn innan 100 mil.
Lämnade den på plats i "Turingekorset" och gick till närmaste bilfirman som var Rolf Erikson Bil AB.
Frågade om han bytte in en Volvo på 100 mil.
Då köpte jag i stället en Citroen GS 1220 Club Break.
Den behöll jag i 7½ år innan den byttes mot en Citroen GSA 1300 Berline.
Kommer aldrig aldrig mer i mitt liv att löpa en Volvo.
Jag skulle kunna rabbla hur mycket fel det var på mina 3 nya Volvon.
Jämfört med Volvo är Lada Niva en driftsäker kvalitetsbil.
Hur jag vet?
Har "avnjutit" 3 år med en nyare Lada Niva 2011.

Så att klaga på MG:n är inget.
Båda företagen (Volvo & MG) bjuder verbalt motstånd utan sakligt innehåll.
B t w så har jag ägt MGA 1500, MGA 1600 MkII, MGB en röd och en vit.
Minns inte jag hade något att klaga på dem, som köptes begagnade.

Så var du glad att du inte hyrde en Volvo - då har du haft större problem än "prickar i lacken".

Chronaus
18 september · 17 Inlägg

torsen skrev:
Så var du glad att du inte hyrde en Volvo - då har du haft större problem än "prickar i lacken".

Jo men på något sätt har det varit jobbigare med sådana här skönhetsfel då det är svårt att veta vad som är skäligt att acceptera eller ställa som krav. Hade bilen inte gått att köra så vet man ju att man har all rätt på sin sida tills man har en bil som gick att köra igen.

Nu snackade jag med en rekondare som lovar att han kan fixa allt permanent då det bara är klarlacken som är angripen samt lägger keramiskt lackskydd för några tusen. Något jag ändå hade tänkt att göra. Så förhoppningsvis så kan jag betala mig ur den här tråkiga historien och slippa lägga mer energi på det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang