Varvar högt när jag gasar men kommer ingen vart - supra mk3 a-traktor

emmaeklov
26 september · 2 Inlägg

Tjena! Har nyligen fått problem med min epa. För någon vecka sen drog jag kabel under huven för att kunna göra den olaglig, fixade knapp osv. Torskade tyvärr och vart tvungen att göra den laglig igen, så den har gått 33km/h i lite mer än en vecka.

Det är en toyota supra mk3 a-traktor med bmw m50 motor med 287 hk.

I förrgår märkte jag när jag var ute och körde att det blev ”trögare” att gasa. Jag kunde ligga i femman i 33km/h (varvar vanligtvis ca 1000 då) men fortfarande ha möjlighet att varva upp till 4000 utan driva framåt. Vanligtvis spärrar den vid ca 1000 varv och då går det inte att ens varva upp den mer sålänge kopplingen inte är nedtryckt.

Detta är på alla växlar, ligger jag på tvåan i en uppförsbacke blir det jääääättesegt att ta sig upp eftersom att den bara varvar men inte ”gasar”.

Lärde mig också nyligen att göra halvdana burnouts, märkt att bilar kan ta lite stryk efter det. Misstänker att det är lamellen kanske? Läst väldigt mycket om det men vet inte om det gör nån påverkan att min är epa, kan det ha med h-regget att göra annars?

Tacksam för svar! Är inte så jätte bilkunnig :p

Senast redigerat av emmaeklov (26 september )

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 september · 13 151 Inlägg

emmaeklov skrev:
Tjena! Har nyligen fått problem med min epa. För någon vecka sen drog jag kabel under huven för att kunna göra den olaglig, fixade knapp osv. Torskade tyvärr och vart tvungen att göra den laglig igen, så den har gått 33km/h i lite mer än en vecka.

Det är en toyota supra mk3 a-traktor med bmw m50 motor med 287 hk.

I förrgår märkte jag när jag var ute och körde att det blev ”trögare” att gasa. Jag kunde ligga i femman i 33km/h (varvar vanligtvis ca 1000 då) men fortfarande ha möjlighet att varva upp till 4000 utan driva framåt. Vanligtvis spärrar den vid ca 1000 varv och då går det inte att ens varva upp den mer sålänge kopplingen inte är nedtryckt.

Detta är på alla växlar, ligger jag på tvåan i en uppförsbacke blir det jääääättesegt att ta sig upp eftersom att den bara varvar men inte ”gasar”.

Lärde mig också nyligen att göra halvdana burnouts, märkt att bilar kan ta lite stryk efter det. Misstänker att det är lamellen kanske? Läst väldigt mycket om det men vet inte om det gör nån påverkan att min är epa, kan det ha med h-regget att göra annars?

Tacksam för svar! Är inte så jätte bilkunnig :p

Kopplingen är väl kanske slut.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Van G20 "CRUISAREN" (1988)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
emmaeklov
26 september · 2 Inlägg

Vettemannen skrev:

emmaeklov skrev:
Tjena! Har nyligen fått problem med min epa. För någon vecka sen drog jag kabel under huven för att kunna göra den olaglig, fixade knapp osv. Torskade tyvärr och vart tvungen att göra den laglig igen, så den har gått 33km/h i lite mer än en vecka.

Det är en toyota supra mk3 a-traktor med bmw m50 motor med 287 hk.

I förrgår märkte jag när jag var ute och körde att det blev ”trögare” att gasa. Jag kunde ligga i femman i 33km/h (varvar vanligtvis ca 1000 då) men fortfarande ha möjlighet att varva upp till 4000 utan driva framåt. Vanligtvis spärrar den vid ca 1000 varv och då går det inte att ens varva upp den mer sålänge kopplingen inte är nedtryckt.

Detta är på alla växlar, ligger jag på tvåan i en uppförsbacke blir det jääääättesegt att ta sig upp eftersom att den bara varvar men inte ”gasar”.

Lärde mig också nyligen att göra halvdana burnouts, märkt att bilar kan ta lite stryk efter det. Misstänker att det är lamellen kanske? Läst väldigt mycket om det men vet inte om det gör nån påverkan att min är epa, kan det ha med h-regget att göra annars?

Tacksam för svar! Är inte så jätte bilkunnig :p

Kopplingen är väl kanske slut.

/Benny

Yes, misstänker det jag med. Är de bäst att köra med den till serviceställe då nu direkt? Har ett ställe ca 7 km härifrån som hjälpt mig innan.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 september · 13 151 Inlägg

emmaeklov skrev:

Vettemannen skrev:

emmaeklov skrev:
Tjena! Har nyligen fått problem med min epa. För någon vecka sen drog jag kabel under huven för att kunna göra den olaglig, fixade knapp osv. Torskade tyvärr och vart tvungen att göra den laglig igen, så den har gått 33km/h i lite mer än en vecka.

Det är en toyota supra mk3 a-traktor med bmw m50 motor med 287 hk.

I förrgår märkte jag när jag var ute och körde att det blev ”trögare” att gasa. Jag kunde ligga i femman i 33km/h (varvar vanligtvis ca 1000 då) men fortfarande ha möjlighet att varva upp till 4000 utan driva framåt. Vanligtvis spärrar den vid ca 1000 varv och då går det inte att ens varva upp den mer sålänge kopplingen inte är nedtryckt.

Detta är på alla växlar, ligger jag på tvåan i en uppförsbacke blir det jääääättesegt att ta sig upp eftersom att den bara varvar men inte ”gasar”.

Lärde mig också nyligen att göra halvdana burnouts, märkt att bilar kan ta lite stryk efter det. Misstänker att det är lamellen kanske? Läst väldigt mycket om det men vet inte om det gör nån påverkan att min är epa, kan det ha med h-regget att göra annars?

Tacksam för svar! Är inte så jätte bilkunnig :p

Kopplingen är väl kanske slut.

/Benny

Yes, misstänker det jag med. Är de bäst att köra med den till serviceställe då nu direkt? Har ett ställe ca 7 km härifrån som hjälpt mig innan.

Ta det försiktigt så går det nog att ta sig dit för dig och din bil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Van G20 "CRUISAREN" (1988)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Steff240
26 september · 514 Inlägg

Om du kan gasa utan att bilen ökar farten är troligen kopplingen slut ja. Kan vara en konsekvens av halvdana burnouter cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang