1880
Sök

Låt Jorden få pusta ut!

7 120 Inlägg
1 februari 2007
Hade dinosaurierna bilar? nepp . De dog ändå.
Varför kallas Grönland för Grönland? JO, för att det fanns stora fält man odlade på där förr.
Hur kunde Kungen på 1700-talet gå över till danmark på isen?

Kom igen för fan. Det här är bara naturligt.

237 Inlägg
1 februari 2007
Detta är nog bara ren BS men klimathot och allt det där, enligt de forskare jag läst av har exakt samma förändringar skett fler hundra ggr förr.. om x antal år kommar allt bli exakt likadant igen...

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

Rörpulare
1 453 Inlägg
1 februari 2007
Vem vet dock e de kanske inte så nytting me 3m förhöjd vatten nivå och australiens värsta torka på tusen och och världens största brand där där ett område så stort som sthlm försvann på mindre än 5 dar

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

482 Inlägg
1 februari 2007
Själv bojkottade jag bojkotten och tände alla lampor, lyssnade på musik osv. Trött på allt det här snacket om klimat hit och klimat dit & vindkraft hit vindkraft dit... Det tar för f*n en massa år för ett vindkraftverk för att producera så mkt el så att den  "betalat" av sig själv.
Kärnkraft for the win!

Edit: Stavfel
Senast redigerat av Slovenian (1 februari 2007)

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

Colaberoende
1 219 Inlägg
1 februari 2007
Men, Om nu alla i hela Sverige hade stängt av allt i 5 minuter, alla företag och sånt.

När dessa minuterna hade gått så hade kraftbolagen fått ett sådant strömryck och troligen hade en hel del rasat när alla hushåll ska ha el SAMTIDIGT.

Synd inte det hände. Då hade väl tidningarna skrivit om det med.

/Ena

252 Inlägg
2 februari 2007
Vi vet ju vad som hände på himlen under de dagarna som det rådde totalt flygförbud i USA efter 11esept.

//Janne

FreddeK
2 februari 2007
börjar lessna på allt snack om klimathot etc...förändringar sker , så är det bara! vi blir fler och fler människor på jorden och konsumtionen ökar därefter! vi tar allt från jorden till det inte finns något att ta! människan utrotar sig själv och i ett rasande tempo.

Ingen kommer ifrån levande!

9 108 Inlägg
2 februari 2007
Janne skrev:
Vi vet ju vad som hände på himlen under de dagarna som det rådde totalt flygförbud i USA efter 11esept.

Nej, vad?

Är också redigt trött på all mediaplats som går åt till "klimathotet".. Hörde att ett vulkanutbrott genererar lika mycket växthusgaser som hela USA under ett ÅR, och hur länge har inte vulkaner funnits?

Luta er tillbaka och njut av situationen bara.

DFFL
9 020 Inlägg
2 februari 2007
Kl 19:55 så spydde min lastbil ut dieselavgaser i skåne och blekinge.
Och min dator stod igång här hemma.
Neeeh, jag skiter i växthuseffekten och energisparande.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

80 Inlägg
2 februari 2007
En film som är värd och titta på om man tvivlar på växthuseffekten är ju En obehaglig sanning med Al Gore.

524 Inlägg
2 februari 2007
Fy fan,,, tycker de e skrämmande att se att så många e så jävla naiva. "Ehh, naturlig process" I helvete heller....  Bra initiativ det här med att släcka ner, synd bara att så få visste om det.

Avstängd
1 031 Inlägg
2 februari 2007
Naturlig förändring av klimatet, lägg ner skrämselpropagandan...

Givetvis så tycker jag inte man ska förorena naturen och det ska vi givetvis förhindra, stäng kolkraftverken i Polen till att börja med, bygg mer kärnkraft.

Student
232 Inlägg
2 februari 2007
Slovenian skrev:
Själv bojkottade jag bojkotten och tände alla lampor, lyssnade på musik osv. Trött på allt det här snacket om klimat hit och klimat dit & vindkraft hit vindkraft dit... Det tar för f*n en massa år för ett vindkraftverk för att producera så mkt el så att den  "betalat" av sig själv.
Kärnkraft for the win!

Edit: Stavfel

Du har alltså alldrig funderat över hur många år det tar för ett känkraftverka att betala sig självt. det är ju itne gratis att bygga dem heller

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...

524 Inlägg
2 februari 2007
Runn WS7 skrev:
Naturlig förändring av klimatet, lägg ner skrämselpropagandan...

Givetvis så tycker jag inte man ska förorena naturen och det ska vi givetvis förhindra, stäng kolkraftverken i Polen till att börja med, bygg mer kärnkraft.

aa precis, typ alla länder sätter värmerekord, mängder med naturkatastrofer, snön försvinner osv. osv.  och allt inom loppet av typ 30 år.... Naturlig förändring? Inse att de inte e naturligt! En naturlig förändring tar x antal hundra år,,,,

543 Inlägg
2 februari 2007
Hörde på radion för ett tag sen innan jul märmare bestämt att detta var den varmaste vintern vi har haft på över 200 år. Dom tjötade om att det var växthuseffekten. Visst jag tvivlar inte på att den påverkar jorden men en grej undrar jag över: Vad gjorde dom för 200 år sedan så att det skulle bli så varmt då??

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

Gödseldräng
4 529 Inlägg
2 februari 2007
Glempa156 skrev:
Hörde på radion för ett tag sen innan jul märmare bestämt att detta var den varmaste vintern vi har haft på över 200 år. Dom tjötade om att det var växthuseffekten. Visst jag tvivlar inte på att den påverkar jorden men en grej undrar jag över: Vad gjorde dom för 200 år sedan så att det skulle bli så varmt då??

alla satt la å runkade så att det blev så varmt ellr nåt lol
xD

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
2 februari 2007
Oj, här var det nog rekord i korkade (ursäkta mig) och mycket naiva inlägg i en tråd. Någon skrev något i stil med: "Det var nån forskare som hävdade att människorna inte har påverkat klimatförändringarna som sker". Ja, förr i tiden trodde man att mängden intelligens berodde på huvudets storlek... ja, så korkat sagt var den kommentaren. Vad sätter ett fåtal forskare (som säkerligen har en och annan kusin på Eon) emot de tusentals forskare som bestämt och enhälligt menar att människan visst har en stor påverkan.
Det är slapp och korkad stil att sätta sig emot det här.. och framför allt så jävla dumt att "luta sig tillbaks" eller bara "köra på som vanligt". Ja, man kan kanske inte begära mer av ett folk som lever i sin lilla bubbla i tron om att de inget kan göra och inget tänker göra för att det skulle vara något "dumt påhitt". Herregud, vakna för fan upp nån gång!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 082 Inlägg
2 februari 2007
Sandman skrev:
Tror ni verkligen att någon kommer att sammla al el data och kolla om det gjorde stor skillnad det där 5 minuterna?

Tror tyvärr inte våra leverantörer bryr sig om att kolla det.
Eller har jag fel?

Ja, det gjorde dem! I Paris släckte man ner eiffeltornet.. här hemma orkar knappt nån lyfta på röven för att släcka lampan... no shit att svenskar aldrig orkar.

Rörpulare
1 453 Inlägg
2 februari 2007
dumt att dom bara skrev på de i tidningen samma da skulle vart lite tidigare så man blivit påmind

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

1 082 Inlägg
2 februari 2007
makeupdude skrev:
Detta är nog bara ren BS men klimathot och allt det där, enligt de forskare jag läst av har exakt samma förändringar skett fler hundra ggr förr.. om x antal år kommar allt bli exakt likadant igen...

De forskare du nu läst om var antagligen på fyllan alt anställda på Orskarshamn, eller kanske både och?!

Sök