Högtalare skramlar och sprakar

Riioh
21 oktober 2021 · 9 Inlägg

Tja har lite problem med mitt biljud 
Specs
Groundzero steg 1000w Rms
Pride quattro steg
2 12 groundzero bassar
4st avatar 6,5 och 2 avatar diskanter
Dubbla 62amp batterier

Allt började med att stereon dog, jag tog bort stereon och kolla alla kablar tog bort clipset med kablar som sitter i stereon för och kolla säkringen men den va hel satte tbx kontakten och Stereon gick igång. Sedan dagen efter märke jag att högtalare började spraka och brusa och då sänkte jag såklart och åkte hemåt. Dagen efter spelade bara en högtalare av 4 st så tänkte jag jag orkar inte bry mig mer då de varit lite annat problem med bilen dagen efter då så spela 2 högtalare och resten spela väldigt lågt och spraka. Förlåt om ignen förstår men ska försöka förklara bättre om det är något som ni undrar. Funderar på om det kan va stereon, steget, lågnivå vet ej någon som har en aning va de kan va?

Senast redigerat av Riioh (21 oktober 2021)

patrik79
21 oktober 2021 · 782 Inlägg

Jag skulle börja med att kolla över lågnivån, mest troligt bak på stereon.
Du har inte någon 3,5mm plugg till tex en bluetooth mottagare inblandad i systemet? I så fall hade jag kollat där först.

Riioh
21 oktober 2021 · 9 Inlägg

Drog en ny lågnivå till högtalaren och basen men den enda skillnaden va att basen spelade bättre med nya lågnivå men B
Märkte ingen skillnad på middarna. Vad va de bluetooth mottagaren du pratade om vad är den och vart sitter den?

Riioh
21 oktober 2021 · 9 Inlägg

Känns typ som om att stereon krånglar den stängs av ibland och. Raggarplankan drog ja helt ny el till igår då förra va riktigt epa el på hög nivå. Vet inte vad de kan vara fråga lite kompisar men ingen vet riktigt varför då detta verkar vara nått väldigt sällsynt exakt det som hänt för mig

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang